חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
13/11/2018
 
 
 
השקת גרסה משופרת לשאלוני האישיות מבית לוגיפס
חזור לרשימה
 
תאריך: 02/07/2013
כותב: גבי אדם
כתובת דוא"ל:  gabi@logipass.co.il
 
לאחר מאמצים גדולים לוגיפס העלתה גרסה משופרת של שאלון האישיות מבוסס המודל של "5 הגדולות" המשמש את לקוחות המערכת מאז ינואר השנה.
השינוי הינו תוצאה של מחקר סטטיסטי ומשובים שהתקבלו הן מהנבחנים והן ממנהלי הגיוס.

 

אחד ההבדלים הבולטים בגרסה הנוכחית הינו קיצור השאלון וכתוצאה מכך שיפור חווית הנבחן.
שיפור חווית הנבחן, הגם שזו חשובה לכשעצמה, משרתת את מטרת המערכת לשפר את כושר הניבוי שלה מאחר וזו משליכה ישירות על מהימנות המבחן ומהימנות המבחן משליכה על תקפותו כפי שיוסבר בהמשך.

 

 

1. השאלון קוצר במידה ניכרת (למעלה מ 50 שאלות) ובהתאם לממצאים שנאספו.

הסבר קצר: מבחני האישיות מטבעם מניחים בפני הנבחן בעיה מורכבת, הן שואלים אותו לעמדותיו וערכיו - ומה לעשות? הללו לא תמיד עולים בקנה אחד עם צורכי המעסיק. אז מה עושים? אחד הפתרונות המוכרים בתחום קרוי בפי אנשי המקצוע "בחירה כפויה".
שאלונים מבוססי בחירה כפויה אינם "נעימים" באשר הם מחייבים בחירה בין ערכים שלעיתים מתנגשים זה בזה וכך היה גם בשאלון של לוגיפס.

השדרוג הזה התאפשר הודות לכך שמירב חמי, הפסיכולוגית (דוקטורנטית) והמנהלת המקצועית של המערכת דרשה להזין לתוך השאלון הראשון עודף סביר של שאלות, כעת, חצי שנה לאחר השימוש בו, הצטברו במערכת די נתונים כדי לבצע את הקיצוץ המיוחל, כך שכעת המערכת מציגה לנבחן גם פחות שאלות, וגם פחות קשות לבחירה.
השאלות שהושמטו נבחרו מתוך סך כלל השאלות ובהתאם לתוצאות שהצטברו במערכת, ואכן ניכר לעין שהנבחנים מגיעים לסבוב השני (כפי שיוסבר בהמשך) עם פחות שאלות.

2.  סבוב שני – שיפור ושדרוג הגשת השאלות החוזרות לנבחן.

בגרסה הקודמת הנבחן התבקש לבחור בין שני היגדים נתונים, לחילופין, יכול היה להימנע מבחירה ואולם השאלות הללו הוחזרו לו לעיון נוסף בסוף המבחן, וכן הלאה סיבובים נוספים ככל שזה נדרש, באותו אופן ובאותה צורה.

בשדרוג הנוכחי מבהירים לו מראש ובצורה יותר ברורה את משמעות דחיית ההחלטה וגם מאפשרים לו להתמודד איתה בצורה אחרת, בהגיעו לסוף השאלון, (כפי שניתן לראות בתמונה שבהמשך בה הנבחן "דילג" או נמנע מלבחור 4 פעמים) השאלות הללו מוגשות לו שוב כאשר בפניו 4 אפשרויות דירוג (בכך השוני), מבלי להיכנס יותר מדי לדקויות, יש בכך עזרה למצוקתו של הנבחן המתקשה לבחור ומאידך, המערכת מקבלת את הדרוש לה כדי לבצע את האלגוריתמים המתקבל מתוך בחירות הנבחן, תפישת עולמו וערכיו. השינויים הללו מקנים לגרסה הנוכחית שני יתרונות בולטים:

  1. מספר השאלות בהגיעם לסיבוב השני צומצם באופן משמעותי.
  2. קל יותר להתמודד עם השאלות כאשר ניתנות לו מגוון אפשרויות.

שינויים אלה ואחרים מיועדים לשפר לא רק את חווית הנבחן כאמור, ככל שחווית הנבחן היא חיובית יותר, יקל עליו לשתף פעולה עם השאלון. המשמעות היא שיפור המהימנות של המבחן (פחות בחירות סתמיות) ושיפור המהימנות תשליך ישירות על תקפותו.

כמו כן, הנורמות מתייחסות כעת לכלל הנבחנים (בהתחלה הממצאים הציגו דו"ח יחסי לנבחן עצמו בלבד).

הגרסה הזו כוללת גם שינויים ושיפורים נוספים בנראות של הדוחות, בידידותיות והאינטואיטיביות של השימוש שלה (גם למזמין וגם לנבחן עצמו), מזמין המבחן למשל יבחין בשיפור שנעשה במעבר בין הדוחות השונים לאותו נבחן.

הלקוחות היום דורשים יותר, הם אינם מסתפקים במערכת מיון ראשונית, הם רואים בלוגיפס פוטנציאל ממשי לשילובה ככלי תומך החלטה בכל שלבי הגיוס ודוחפים את הפיתוח להתאמץ ולתת בידם כלי חדשני ואמין שהוא הרבה מעבר לסידור המועמדים בשורה.

מחיר מבחן האישיות יועלה בקרוב ואולם יישאר נמוך באופן משמעותי מהחלופות, אין כוונה לעשות קפיצת מדרגה, לא היום וגם לא בעתיד, מעבר לכך יש כוונה להידבר עם הלקוחות הנוכחיים ולא להנחית עליהם הודעות חד צדדיות, זו מדיניות המערכת וכך תישאר.

אז מה עכשיו?
במקביל להתקדמות המערכת בשוק המקומי, פיתוחה והרחבת צוות הפיתוח שלה, לוגיפס נמצאת בשלבים מתקדמים של הכנסת משקיע חיצוני במטרה למנף את המערכת לארה"ב ואירופה.
אין מדובר במכירת המערכת אלא בהכנסת שותף/ים אסטרטגיים כאשר ישראל תמשיך לשמש כמרכז הפיתוח והניהול.

לפרטים נוספים ומידע על מבחני הכישורים שבמערכת, היכנסו לאתר הבית של חברת לוגיפס – אבחון פסיכוטכני ממוחשב


על הכותב : גבי אדם, מנכ"ל החברה, מנתח מערכות מידע ובוגר ניהול משאבי אנוש במכללת בית ברל.
www.logipass.co.il

 

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798