חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
22/09/2018
 
 
 
קורס הורות במתנה (ללא עלות) ,שעור מספר 2 : מתי בפעם האחרונה התייעצתם או ביקשתם עזרה מילדכם?
חזור לרשימה
 
תאריך: 30/01/2014
כותב: ליאת זלצר
כתובת דוא"ל:  liat_tttt@walla.com
 

שמחתי לראות שרבים מכם הצטרפו לקורס ההורות שלנו, וקיבלתי על כך תגובות חמות ומעניינות.
בעקבות מספר פניות, חשוב לי לומר לכם שניתן לפנות אלי באופן אישי במייל עם כל שאלה liat_tttt@walla.com

לא פעם אני שומעת הורים אומרים "הילד שלי קטן ומספיק מבין. כשיגדל אני אאפשר לו לקבל החלטות עצמאיות".
ילדים מגיל צעיר קולטים ומבינים את התנהגות הסביבה, ומושפעים ולומדים מהתנהגות ההורים כלפיהם.
לכן, מומלץ מאוד לאמץ שיטות התנהלות מול ילדינו אשר יביאו תוצאות בטווח הקצר, ובמקביל יעצימו את תחושת הערך שלהם וילמדו אותם איך להתנהל בצורה תקינה ואפקטיבית יותר עם סביבתם.
הצטרפו אלי לשיעור מספר 2 בו תקבלו כלים יישומיים לתהליך זה.

שיתוף
שיתוף הוא דרך השתייכות. הכוונה בשיתוף היא לשתף ברגשות, בחוויות ובעשייה.
כמובן ששיתוף כזה מותאם לגיל הילד ולהבנתו.
כשההורים משתפים את הילד בחוויותיהם, ברגשותיהם ובמעשים שלהם הם מאפשרים לילד היכרות יותר קרובה ויותר אינטימית עם ההורים.
באמצעות השיתוף הילד לומד להכיר את ההורה לא רק בתפקידו ההורי.
הילד לומד להכיר את ההורה כאדם. לכן, השיתוף הוא ערוץ תקשורת נוסף.
כשאנו משתפים את הילד עולה ההסתברות שהוא גם ישתף אותנו,
וכך בדרך של מודלינג  ערוץ התקשורת מתרחב.

היות והורים משמשים מודל לחיקוי לילדיהם עולה הצורך באיזון תכני השיתוף .
הורים יאזנו בין תכנים המביעים רגשות חיוביים לעומת תכנים המביעים רגשות שליליים.

בהמשך למודל התנהגות הילד ניתן לומר שמסקנתו של הילד כתוצאה מהשיתוף היא :
"אני קטן אבל בעל ערך. עובדה, הוריי משתפים אותי. וכשהם עושים זאת אני חש גאווה , נעים לי שהם רואים בי פרטנר שחולקים איתו חוויות."

כשההורה משתף את ילדו ,הילד מתאמן בהקשבה. זווית הראייה של הילד מתרחבת והוא מתאמן ביציאה מהמרחב האגוצנטרי שלו לעבר ראית האחר.
זו התפתחות משמעותית שתכין אותו לחיים היטב.

אני רוצה לספר לכם עם אם שהגיעה לאסוף את ילדה מהגן, והתאפקה מלשאול אותו מה היה, איך היה ומה אכל. לחילופין, היא שיתפה אותו במשהו מעניין, מתסכל, משמח וכו' שקרה לה במשך היום. אם היא תנהג כך, ירבו הסיכויים שאף הוא ירצה לשתף אותה.
כך נוצר דפוס שכשנפגשים מספרים אחד לשני את חוויות היום המשמעותית.
זוהי אינטימיות.

בנוסף, אני רוצה להמליץ לכם לקחת את ילדיכם לבקר במקום העבודה. אני מדגישה שזה ביקור. מטרת הביקור היא שהילד ייחשף למקום העבודה שלכם ולאנשים שעובדים אתכם. אם תשתפו את ילדיכם יבין הילד על מי מדברים ועל מה מדובר.

התייעצות
יתרונותיה של ההתייעצות זהות לזה של השיתוף. ובכל זאת ההתייעצות בשונה משיתוף מאפשרת חוויה יותר רחבה ואקטיבית. בעוד ששיתוף מאפשר לילד לחזק את יכולת הקשבתו לזולת ההתייעצות מאפשרת גם הקשבה גם שקילה משותפת של  ההתרחשויות ודרישותיהן. וגם קבלת החלטות וחלוקת תפקידים.

דמיינו לעצמכם את הסיטואציה הבאה:

לעת ערב ההורים חוזרים הביתה עם ילדיהם. הילדים מבקשים לשחק במונופול שהוא כידוע לכל משחק "שואב זמן". ההורים מתייעצים ואומרים:" עכשיו כבר השעה שבע , בתשע אתם אמורים להיות במיטות, צריך להכין ארוחת ערב, להתקלח ,לסדר מערכת איך לדעתכם נספיק?"

הילדים וההורים חושבים על איך מתגברים ביחד על "הזמן קצר והמלאכה מרובה" וכך אפשר שיזדרזו, שיעזרו להורים להכין ארוחת ערב ושישחקו מונופול עד לשעה 20:50.

כך נוצרת אווירה של מילוי משימות והתגברות על מכשולים ביחד.

בקשת עזרה ועוצמת חשיבותה
בקשת עזרה כפי שלמדנו מהמפגש הראשון על תחושת השייכות, מאפשרת לילד תחושת נחיצות.  היות ומדובר בבקשה ההורה מתבקש לכבד גם סירוב. שהרי סירוב הוא תגובה אפשרית לבקשה כלשהי (אם מדובר בבקשה ). כשאנחנו מכבדים גם את הסירוב אנחנו מאפשרים לילד להיות במקום של בחירה, תורמים להתפתחות אוטונומית ומכשירים את הקרקע להיענות בפעם הבאה שנבקש.

אם כן אנחנו אמורים לא רק לחזק את היענותו של הילד לבקשת העזרה, לא רק לחזק את מעשה התרומה אלא גם לכבד סירוב.

לסיכום
אני רוצה להדגיש שוב את החשיבות שאני רואה בהתנהלותנו היומיומית מול ילדינו. זכרו שילדינו מתחזקים ומושפעים מכל מעשה ומשפט שאנו אומרים, וככל שנשתף אותם ונתייעץ איתם יותר, הם יתעצמו וילמדו להתנהל נכון יותר עם סביבתם.


© כל הזכויות שמורות.

קורס הורות מועבר על ידי ליאת זלצר, פסיכותרפיסטית מוסמכת, מרצה ומנחת קבוצות
לקראת יום המשפחה  ויום האישה  ליאת מעבירה הרצאות וסדנאות יישומיות
בנושאי משפחה וזוגיות, קריירה, העצמת נשים ותקשורת בין אישית
www.liatzelzer.co.il   052-3927824   liat_tttt@walla.com

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
1.
שלום לכולם - הסברים וסיוע טכני - 30/01/2014 - ברק גפני
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798