חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
14/12/2019
 
 
 
משהו עובר על העובדת שלך - מתי להתערב?
חזור לרשימה
 
תאריך: 12/11/2014
כותב: עדה דיבון
כתובת דוא"ל: 
 

עובד שמתגרש, עובדת שבעלה פוטר, לעובדים שלך יש גם חיים אישיים שלעתים משפיעים על תפקודם בעבודה. אז מה לעשות כשמשבר אישי של עובד פוגע בביצועיו? על כך נענה במאמר שלפניכם

 
היא מאחרת, מחסירה, לא מרוכזת בישיבות, אתמול היא שוב לא שלחה את הקובץ שהבטיחה והבוקר היא הגיעה עם עיניים אדומות. ברור לך שמשהו לא טוב עובר על העובדת הזו אבל יש לך ספקות אם מתפקידך להתערב בזה או שעדיף לתת למצב הזה לעבור מעצמו. 
 
הרי מדובר כאן באשה בוגרת שאחראית למעשיה וכמובן גם זכאית לשמור על חייה הפרטיים לעצמה, ומנגד – לפי מה שנראה כרגע, יש חשש סביר שהעבודה תפגע ויש גם את הפחד שבסוף עלול לקרות משהו שיגרום לך להצטער שלא התערבת ומנעת.  
 
אז מהו באמת הרגע הזה בו, במסגרת תפקידך, עליך לקום ולעשות מעשה?
 
לפני שנענה על השאלה הלא פשוטה הזו, חשוב לזכור שיש סגנונות ניהול שונים וכחלק מזה, גם הקשר של מנהלים ואנשי משאבי אנוש עם העובדים הוא יותר או פחות תכוף, אישי וישיר. בנוסף, יש לזכור שלכל עובד יש תקופות של עליות וירידות כך שכמובן שיש לקחת בחשבון את שני גורמים הללו לפני שמקבלים החלטה "להרים דגל" ולצאת בפעולה יזומה ומוצהרת.
 
אולם ישנם מצבים ברורים בהם העבודה בפירוש נפגעת בגלל ירידה בתפקוד העובד. מנסיוני, אני מאמינה שרוב המנהלים מרגישים כשהקו הזה נחצה, אלא שלא תמיד הם בטוחים בלגיטימציה שיש להם לפעול בעניין ולא תמיד הם יודעים מה הדבר שנכון לעשות עם זה. (על "מה נכון לעשות עם זה" נרחיב בהזדמנות אחרת). 
לכן, כמי שאחראים כלפי הארגון על ביצוע העבודה בצורה הטובה ביותר, ברגע שיש ספק לגבי יכולתו של העובד לשוב לתפקוד טוב במהירות ובאופן עצמאי, זה הזמן להתערב וזה בהחלט התפקיד שלכם.
 
כמובן, שאין זה אומר שעליכם לנסות לפתור את בעיותיו האישיות של העובד. יתרה מזאת, במקרים מסויימים הדבר הנכון לעשות בשלב הראשון יהיה דווקא להתאזר בסבלנות, לאסוף עוד מידע ולאו דווקא למהר ולהעלות בפניו את הדברים. 
אולם מהרגע שזיהיתם שאכן העובד מצוי במשבר, מתפקידכם לנהל את האופן בו הוא מתפקד בכדי להחזירו לשגרה כמה שיותר מהר. זה בדיוק הזמן לניהול פרו אקטיבי יוזם ומגיב מצידכם וזכרו שהתערבות מוקדמת היא המפתח למניעת ההתדרדרות של המצב וגרימת נזק בלתי הפיך לארגון ולעובד.
 
לסיכום, במרחב הרגיש כל כך של ניהול עובדים המצויים במשבר אישי, מנהלים רבים מתלבטים מתי הזמן הנכון (אם בכלל) מצידם להתערב. בסופו של דבר, עם כל הקושי שבעניין, על המנהל לעשות את הדבר הנכון, גם אם זו לא הבחירה הקלה. זה בדיוק מה שמצופה ממנו, במסגרת האחריות שקיבל מהארגון, והתגובה המקצועית והמושכלת שלו בזמנים אלו יכולה לעשות את כל ההבדל הן ברמת הצוות, המחלקה והארגון והן עבור העובד עצמו.
 

 

על הכותבת:
עדה דיבון- מנכ"לית, מצבים יעוץ אישי בע"מ
פיתוח והטמעת כלים למנהלים לניהול מיטבי של עובדים במצבי אי-ודאות, מצוקה, ומשבר.
ada@matzavim.co.il, 03-9021693
 
לקבלת מפת הדרכים המלאה לזיהוי וניהול עובדים במשבר שלב אחרי שלב הורידו עכשיו את מדריך "המשברומטר"
 
 
 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798