חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
23/09/2018
 
 
 
מה למדתי על הצלחה מעבודתי בארגונים המובילים בעולם כח מתוך שונות
חזור לרשימה
 
תאריך: 10/03/2016
כותב: אריק גנאור
כתובת דוא"ל:  arik.ganor@gmail.com
 

עם תחילתה של שנה אזרחית חדשה חשבתי לעצמי מהי המתנה הגדולה ביותר שאני יכול לתת למנהלים מתוך הניסיון שלי בחברות המובילות בעולם. בפוסטים הבאים אשתף במה שלמדתי מהניסיון שלי, מההצלחות ומהכישלונות, כדי שעוד חברות יצליחו לעשות את מה שהחברות המובילות עושות – להצליח בגדול ולאורך שנים!

 
אתחיל בסיפור שנתקלתי בו שהזכיר לי את חשיבות הערך "כח מתוך שונות". הסיפור הוא על חברה אירופאית אשר הצליחה להביא חדשנות בתחום המברגים. כן, קראת נכון, המברגים. עכשיו ודאי תחשוב כמו שאני חשבתי, על פרסום, קד״מ, מחירים, ייעול הייצור. וכמוך, גם אני טעיתי כשחשבתי על הכיוונים הללו.
 
חברת B&Q, הרשת הקמעונאית הגדולה ביותר באירופה למוצרי "עשה זאת בעצמך", מצאה דרך לעשות זאת דווקא בחדשנות המוצר והגדלת קהל היעד. היא הבינה שכדי להביא חדשנות היא יכולה להיעזר במעצבים צעירים שמתעסקים במה שנקרא בעולם העיצוב – "עיצוב מכליל". אחד מהמעצבים הללו, מת'יו ווייט, דיבר עם אנשים מפלח האוכלוסייה המבוגרת אשר פנויה ונהנית ממוצרי "עשה זאת בעצמך", אך יחד עם זאת מתקשה מבחינה מוטורית להשתמש במברג רגיל. מת'יו הבין איך לפתור את הבעיה בכך שפיתח מברג חדש, הנקרא Gofer, אשר קל במיוחד לסובב אותו. הפלא ופלא, לא רק שמברג זה ענה על צורך חדש שלא היה לו מענה קודם לכן, אלא שהמוצר הפך בין לילה לאחד הנמכרים ביותר של רשת B&Q. ההסבר פשוט וכל כך הגיוני - בנוסף לקהל היעד המקורי שלא רכש מברגים קודם לכן, גם קהל היעד ה"בריא" גילה העדפה למברג שקל יותר להשתמש בו.
 
אז מה הסיפור של B&Q יכול ללמד אותנו ואיך זה קשור לניסיון שלי בחברות מובילות?
 
כשעבדתי בחברת BAT, הערך "כח מתוך שונות" היה ערך מוביל. החברה לא רק חרטה אותו על דגלה כי הוא נשמע יפה, אלא הבינה שכדי להצליח הוא חייב להיות ערך מרכזי בכל מה שהיא עושה. מניסיוני שם, חברה שמצליחה באמת ליישם ערך זה, תצליח להביא יתרון תחרותי גם במצבים בהם נדמה כי כל האוקיינוסים "אדומים". כדי לעשות זאת עליה לנקוט בשלושת הצעדים הבאים:
 
1. עליה לגייס עובדים ומנהלים מרקעים שונים, עם יכולות למידה גבוהות. הרעיון הוא לגייס  על סמך התאמה בין תכונות וכישורים לדרישות התפקיד ולא רק על סמך ניסיון מהתחום הספציפי. כמנהל ניתנה לי אחריות לאתר ולנהל באופן עצמאי את צוות העובדים לכל אזור דרום הארץ. במקרה זה העבודה התאימה במיוחד לסטודנטים ולכן הקפדתי לגייס אנשים שמגיעים מדיסציפלינות שונות, על סמך הכישרון האישי, התשוקה לתפקיד ומידת ההתאמה של תכונותיהם לכישורים הנדרשים בתפקיד ולא על סמך העובדה שלמדו מקצוע "מהתחום" כמו למשל, כלכלה או מנהל עסקים או שהם מביאים ניסיון ספציפי בדיוק באותו התחום. מעבר לעובדה שמעגל האנשים שהצלחנו להגיע אליו היה רחב מאוד, כל אחד מהעובדים הביא זווית ראיה אחרת לצוות וביחד נוצרה סינרגיה יצירתית ומפרה במיוחד שהניבה תוצאות מצוינות בשטח ושימשה מודל לחיקוי בחברה.
 
2. על הארגון לאפשר ולעודד את העובדים, המגיעים מרקעים שונים עם דפוסי חשיבה מגוונים, להתבטא ולחשוב בצורה חופשית ואותנטית ולא בצורה המסורתית, כפי שנהוג בשוק או בארגון. על מנת שצעד זה יתקיים, הארגון חייב לנקוט בצעדים אקטיביים, אחרת העובדים יצטרפו במהרה לדעת הרוב ולנורמות המקובלות בארגון ובתחום (תופעה שנקראת חשיבת יחד). במסגרת תפקידי ב- BAT קיימתי עם העובדים ישיבות צוות תקופתיות מחוץ למשרד, אלו היו ישיבות מקצועיות אך באופן טבעי האווירה הייתה יותר נינוחה. כשקיימנו סיעור מוחות אפשרתי להם להביע את דעתם בחופשיות ועודדתי אותם לאתגר את הסטטוס קוו. כשעובד תרם באופן משמעותי להצלחה בשטח הקפדתי לפרגן לו מול הצוות וכשמצאתי לנכון עשיתי זאת גם ברמת המטה בארגון.
 
3. על הארגון לאמץ הסתכלות של "כח מתוך שונות" לכל שרשרת הערך על ידי אימוץ הסתכלות מכלילה ולא רק לשים דגש על קהל יעד המסורתי. ג'וליה קאסים, אחת הנשים המשפיעות ביותר בעולם בתחום העיצוב, הגדירה עיצוב מכליל כך בראיון לעיתון גלובס: "יותר קל לי להגיד מה הוא לא. הוא לא מוציא חלק מהאוכלוסייה החוצה, הוא לא מגביל מוצר למשתמשים ספציפיים, והוא כן עיצוב נטול סטיגמות. עיצוב אטרקטיבי, שמתייחס גם לקצוות". חשוב לוודא שאנו חושבים בצורה מכלילה על כל שרשרת הערך, לוודא שאנו פונים לכלל האוכלוסיות ולא רק לאוכלוסיות הדומות לנו. חשיבה מכלילה כזו תאפשר לנו להגדיל את קהלי היעד ולהביא צמיחה. ניתן לעשות זאת על למשל ידי עבודה עם המגזר השלישי לא רק כחלק מהאחריות התאגידית של הארגון, אלא ממש כחלק מהאסטרטגיה ששואפת לצמוח ולמצוא קהלי יעד חדשים.
 
לסיכום, הערך "כח מתוך שונות" איננו רק ערך שנשמע יפה על הנייר, אלא מקור ליתרון תחרותי מנצח אם רק מיושם בהצלחה. באמצעות גיוס צוות מגוון, עידוד חשיבה פתוחה ושיתוף פעולה עם גורמים שונים כדי להגדיל את קהלי היעד, ארגונים עסקיים יכולים להצליח גם בשווקים בהם נדמה שכבר אין אוקיינוסים כחולים. 
 

אריק גנאור הינו מנהל בינלאומי בעל 10 שנות ניסיון בארגונים גלובליים בתעשייה ובקמעונאות. הוא עבד בחברות מובילות בעולם, כולל 3M ו – BAT והינו בוגר תכנית MBA בינלאומית של אוניברסיטת בן גוריון, ששילבה לימודים בצרפת ובארה"ב.

 

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798