חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
22/07/2018
 
 
 
אפקט הצ'ילי - הגורם להזנקת עסקים
חזור לרשימה
 
תאריך: 22/03/2016
כותב: איציק מידן
כתובת דוא"ל:  itzikmeydan@gmail.com
 
מעטים מאד העסקים ללא תחרות, וגם אם כן אז קרוב היום בו תופיע התחרות. הרצון להתבדל ממתחריך על ידי להיות טוב יותר, ראוי אך השקעת מירב המאמצים בשיפור שכזה שגויה בבסיסה. השקעת ממון ואנרגיה כדי להיות טוב יותר, לא תניב, בהכרח, תוצאות עסקיות טובות יותר.
 
 
הסיבה לכך טמונה בעובדה פשוטה: אנשים/ הלקוחות מתקשים להבין "טוב יותר", אך בקלות רבה הם מבחינים ב"משהו אחר", בשונה ובבולט.
 
כשהתחלתי לאפות לחמים הכנתי אותם על סמך מתכונים. מתכון טוב ומדויק גרם לאפיית לחם טוב. משחק בתבליני הלחם יצר טעמים שונים שכולם, בסופו של דבר, היו על אותו ספקטרום, אך ברגע שהחלטתי להעז ולעשות מעשה לא צפוי ולהכניס צ'ילי חריף ללחם, קרה דבר מדהים. כל מי שנגס בלחם התלהב והתאהב, כי הוא היה מופתע לגמרי, וזיכרון הנגיסה נותר בפה לזמן רב אחרי שנגמר תהליך הבליעה.   
 
תוצאה כזו אתם חייבים בעסק של כל אחד ואחד מכם!
 
עסק קטן חייב להשקיע במציאה ובייצור של "המשהו אחר" שיצור את "אפקט הצ'ילי" שבלחם. לאחריו לבנות את האסטרטגיה שתשתמש ב"אפקט הצ'ילי" כדי להשיג את היתרון התחרותי המיוחל, את הסיבה והמניע שיספקו ללקוחות את הרצון לבצע את הפעולה שאנו מצפים מהם, ולבסוף את הטקטיקה שתיישם את האסטרטגיה שנבחרה.
 
אם ננסה לעשות את מה שהמתחרים עושים רק "טוב יותר", לא נצליח לגייס את היתרון התחרותי. הניסיון לרצות את הטעם של כל סוגי הלקוחות, גם אם נערוך סקר בין הלקוחות נלמד ונבצע התאמות וניישם על פי ממצאי הסקר, (שזה חשוב ויש לעשות זאת) ,עדיין נמצא עצמנו באותה שורה עם המתחרים. אנחנו לא צריכים למצוא חן בעיני כלל הלקוחות, לרצותם או לענות רק צרכי כולם. ככל שנשתדל לא נצליח בכך, וגם כל מתחרינו עושים בדיוק את אותם דברים.
 
כדי לבלוט ולהיות שונים עלינו לחשוב "אפקט הצ'ילי": לפלח את השוק על פי קריטריון לא שגרתי, למצוא מאפיין שלא חשוב למתחרים, כזה שלמתחרים פחות חשוב ולא טרחו להבליטו או כזה שלא חשבו עליו ולפתח אותו.
 
כשבניתי את המבוך האקולוגי (פארק מבוכים שלי לימי גיבוש וסדנאות חשיבה יצירתית וחדשנות לקבוצות), היה לי ברור שאיני יכול להתחרות בכל האטרקציות הגדולות, המושקעות והנוצצות. לכן בחרתי כגורם מבדל ותחרותי להשתמש ב"אפקט הצ'ילי". המבקר שיגיע אלי יחווה חווית הפתעה מרגע הכניסה ועד לרגע הסיום: המבוך יתגלה לעיניו יותר ויותר ככל שישוטט בו יותר, רמת ההצלחה במשימות הפשוטות תגלה אמת אחרת ממה שציפה לה, במבוך לאו דווקא מסתבכים בגלל הדרך אלא בגלל האופן בו אנו חושבים ומתנהגים...ובסיכום המשפט המנצח מפי משתתפים רבים: "לא ציפיתי לזה, נהניתי מאד ויש לי על מה לחשוב" . זהו אפקט הצ'ילי המתמשך.     
 
כעסק בתחילת דרך או בתהליך צמיחה, אתם לא פונים בשוק לכלל הלקוחות הפוטנציאלים ומשווקים להם, אלא מוצאים קבוצה קטנה של לקוחות מתלהבים ומסייעים להם להדביק את האחרים בהתלהבותם. כשכל המתחרים דומים הלקוחות מחפשים ערך מוסף כלשהו שיבדל עסק ממתחרהו.
 
הנרי פורד אמר פעם שאם הוא היה שואל את הצרכן מה הוא היה רוצה, הצרכן היה מבקש סוס מהיר יותר ולא מכונית. סטיב ג'ובס אמר שאם האסטרטגיה שאתה מציע חדשנית יותר ומציעה משהו עדיף על מה שהלקוחות ציפו, הם יוותרו על הציפיה הקודמת וילכו עם החדשנות שלך.
 
לכן השקיעו זמן לחפש את "אפקט הצ'ילי" המייחד ומבליט את עסקכם, הפתיעו את הלקוחות, ספקו לו משהו (ולא חשוב גודלו) שהוא לא ציפה לו.
 
מתקשים, צריכים עזרה, מוזמנים להתייעץ.
 

 

לקבלת מאמרים נוספים בנושא ישירות לדוא"ל שלכם, ניתן להירשם בקישור:
 
אשמח לעמוד לרשותכם 
איציק מידן
מומחה להטמעת חדשנות, הכשרת עסקים, מנהלים ועובדים
כיצד לייצר רעיונות חדשים להגדלת ערוצי הרווח בדגש חיסכון
ושימוש חוזר במשאבים קיימים
 

 

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798