חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
21/11/2018
 
 
 
רוצים לגייס עובדים מדור ה-Y? כדאי שתתחילו ליישם אסטרטגיית משאבי אנוש דיגיטלית
חזור לרשימה
 
תאריך: 02/06/2016
כותב: שרון בן-ארי
כתובת דוא"ל:  dana.roitman@sap.com
 

בעולם דיגיטלי ותחרותי מיתוג מעסיק דיגיטלי הינו צעד הכרחי, המסייע לארגונים בכל גודל להוביל בתחומם. ממחקר של הרווארד עולה, כי 71% מהנשאלים מגדירים את מעורבות העובדים כתנאי הכרחי להשגת הצלחה בארגון – לכן, ככל שהמותג שלך חזק יותר, כך גדלה מעורבות העובדים ונוצרת גאוות יחידה.

 
כיצד לבנות אסטרטגית HR דיגיטלית נכונה לארגון?
 
דור ה-Y הוא הכינוי שמוצמד לאלו שנולדו בשנות ה-80 עד אמצע שנות ה-90, ושגילם כיום הוא 21-35. בכך מהווים בני דור זה פלח משמעותי בכוח העבודה הנוכחי וקהל יעד עצום לחברות וארגונים המגייסים עובדים ומעוניינים בטובים והמתאימים ביותר לארגונים שלהם. המשימה הזו מסתבר אינה פשוטה ואף מורכבת במיוחד, מאחר ולדור ה-Y, מאפיינים ייחודיים השונים מדור ה-X הקודם לו הם מחייבים אימוץ גישה שונה בגיוס וניהול העובדים.
 
המחקרים והמציאות בשטח מראים כי עובדי דור ה-Y שמים יותר דגש במקום העבודה על  אתגר, עניין וריגוש, ולרבים מהם העבודה אינה רק דרך להתפרנס אלא גם לבטא את עצמם ואת כישוריהם. הם כמעט ולא מגלים נאמנות למקום העבודה וגם יעזו להחליף מקום עבודה כל שנה שנתיים אם ירגישו שלא טוב להם ואם לא יקדמו אותם. בנוסף הם צמודים יותר לאינטרנט, למובייל ולרשתות החברתיות, משמעותית יותר מכל דור אחר בשוק העבודה, ולפעמים עבורם זו הדרך היחידה לתקשר עימם.
 
כשמחברים מאפיינים אלה של דור ה-Y למחקרים מובילים ואקדמיים שנערכו לאחרונה, שתומכים ומצביעים על קשר ישיר והדוק בין מעורבות העובדים והחיבור שלהם למקום העבודה לבין האפקטיביות של העובד, התוצאות העסקיות של החברות וערך המניות של שלהן, מבינים שכגודל האתגר והמורכבות כך גם גדולה ההזדמנות של חברות להצליח, אם ישכילו ליישם את מתודולוגיות הגיוס וניהול העובדים מקרב דור ה-Y ובכלל בעידן הדיגיטלי החדש.
 
לא בכדי סקרים שונים מעידים על כך שמנכ"לי חברות מציינים מחד את נושא ניהול הטאלנטים והעובדים בארגון כגורם החשוב ביותר להצלחת הארגון ומאידך זה גם אחד האתגרים  החשובים והמורכבים ביותר שלהם. כמעט כולם מבינים כיום כי ניהול טוב ויעיל של העובדים , שמתחיל כבר משלבי הגיוס, מביא לחברות יתרונות תחרותיים משמעותיים.
 
בנוסף, המגמות הדיגיטליות העולמיות מעמיקות את הפער הטכנולוגי בין מעסיקים, עובדים ודרישות השוק ומפעילות לחץ אדיר על מחלקות ניהול ההון האנושי לספק פתרונות שיניעו את הארגון לצמיחה. 
 
בעולם דיגיטלי ותחרותי מיתוג מעסיק דיגיטלי הינו צעד הכרחי, המסייע לארגונים בכל גודל להוביל בתחומם. ממחקר של הרווארד עולה, כי 71% מהנשאלים מגדירים את מעורבות העובדים כתנאי הכרחי להשגת הצלחה בארגון – לכן, ככל שהמותג שלך חזק יותר, כך גדלה מעורבות העובדים ונוצרת גאוות יחידה.
 
כאשר מדובר בגיוס ושימור עובדי דור ה Y, המדיה החברתית הופכת לכלי חשוב והכרחי לקידום המעסיק, ובאמצעותה ניתן ללמוד תובנות יקרות ערך לגבי העובדים ומעורבותם בארגונים. 
 
הדרך להצלחה בעידן הדיגיטלי בו אנו ניצבים כיום היא דרך יישום אסטרטגיית משאבי אנוש וגיוס דיגיטלית ובבסיסה עקרונות מרכזיים של שיתוף, נגישות, אנליטיקה ויעילות. יישום אסטרטגיה דיגיטלית זאת בעולם משאבי האנוש, תהפוך את העוסקים בתחום משאבי האנוש בארגון ליועצי אסטרטגיה עבור מובילי הארגון ובראשם המנכ"ל.
 
בעקרון השיתוף מדובר על החצנת עולם התוכן המלא של הארגון בערוצים דיגיטליים, רשתות חברתיות, מיילים ועוד, כדי לבטא ולשקף את עולם הערכים, הווי ותרבות ארגונית, יעדים, משימות ולקוחות בקרב עובדי הארגון הקיימים ומועמדים פוטנציאלים. כיום גם נהוג לקרוא לזה מיתוג המעסיק או מיתוג הגיוס.  זאת במטרה להפוך את העובדים הקיימים למעורבים יותר ולהגדיל משמעותית את פוטנציאל גיוס הטאלנטים בפרט והעובדים בכלל לארגון. לא שיתפתם (=מיתגתם) באופן קבוע ונכון ולא חשפתם עצמכם נאמנה מול קהל העובדים והמועמדים הרלוונטיים? כנראה שהמעומדים המעניינים עבורכם יבחרו לדלג לחברה שכן שיתפה וסביר שזה גם יקשה עליכם לשמור על הטאלנטים שלכם לאורך זמן.
 
בעקרון הנגישות או ההנגשה מדובר על הנגשת התכנים והתהליכים הקשורים לגיוס העובדים ולניהול הפרט בארגון באמצעים דיגיטליים מתקדמים וחדשניים כדוגמת רשתות חברתיות, אתרי אינטרנט מותאמי מובייל, אפליקציות ייעודיות וכל מה שחדש. פרסמתם את המשרות שלכם באתר או דף נחיתה שלא ניתן לגשת אליו באמצעות המובייל? רוב הסיכויים שהמועמדים הרלוונטיים מדור ה-Y לא ייכנס לראות אותם וכנראה גם לא ירצו לעבוד בחברה שלכם. ביקשתם מעובד למלא טופס בקשת חופשה או רישום לקורס באמצעות הדפסת טופס, מילוי שלו והגשה פיזית למחלקת משאבי אנוש? כנראה שהעובדים שלכם יהיו מתוסכלים מהדרך המסורבלת הזו, כאשר כיום נהוג ואפשר לעשות דברים כאלה גם דרך הסמארטפון בסביבה הארגונית. 
 
בעקרון האנליטיקה וניהול המידע, מדובר על איסוף וריכוז כמויות רבות של מידע ממגוון מקורות אודות העובדים שלכם  ומועמדים פוטנציאליים, תוך עיבוד וניתוח המידע אודות הידע והניסיון שלהם  וביצועיהם על מנת לדעת להקצות להם את המשימות בהן יוכלו להצליח ולממש את הפוטנציאל שלהם תוך ניהול יעדים ומעקב אחר ביצועים בו גם הם יוכלו לראות בכל רגע נתון איפה הם עומדים ביחס למה שתוכנן והוגדר. מסתבר שגם העובדים מקרב דור ה-Y ובכלל רוצים לקבל בזמן אמת פידבק על ביצועיהם וכדאי שתאפשרו להם לקבל זאת.
 
עקרון היעילות הוא למעשה הדלק שמניע את הדיגיטציה והוא מושג באמצעות העקרונות שסקרתי לעיל, שכן הטכנולוגיות הדיגיטליות המתקדמות והחדשניות הן אלו שמאפשרות כמעט לכל דבר בסביבתנו, לרבות בסביבת ניהול ההון האנושי בארגון להתייעל ולעשות את הדברים יותר טוב ממה שנהגנו בעבר. בכך גם לזכות ביתרונות תחרותיים בניהול ההון האנושי ובכלל. מכאן גם הגידול המואץ והגובר בשימוש בטכנולוגיות אלה במסגרת הפרטית שלנו וגם הארגונית במקומות העבודה, שבכל רגע נתון, בכל מקום ובזמן אמת מאפשרים לבצע פעולות שונות באופן טוב יותר ממה שהורגלנו בעבר, וליהנות מגישה רחבה למידע הרלוונטי בזמן אמת. 
 
נראה לכם מסובך ליישם אסטרטגיית דיגיטל למשאבי האנוש שלכם בארגון? האמת שזה פשוט מכפי שזה נראה. כיום כבר קיימים פתרונות טכנולוגיים מלאים מקצה לקצה, עם ניסיון מוכח ומוצלח בעולם וגם בישראל עם מיליוני משתמשים ביום יום. אחד הפתרונות זה הפתרון שאני מובילה ב-SAP שנקרא: SAP SuccessFactors – פתרון מבוסס מחשוב ענן לניהול כל מחזור חיי העובד בארגון – מגיוס ועד פרישה, דרך שלבי קליטת העובד בארגון, ניהול מסלולי קריירה והדרכות,  ניהול יעדים, ביצועים והטבות ועוד. פתרון מתקדם, חדשני וקל ליישום.
 

 

מוזמנים לבוא, להיחשף ולהכיר אותו ואת יכולותיו מקרוב במסלול Inspire & Engage Your Employees במסגרת כנס החדשנות של SAP שנקיים ב-6 ליוני 2016 במרכז הכנסים LAGO בראשל"צ.  מסלול זה אינו בתשלום אך מחייב הרשמה מראש. יהיה מעניין ומרתק!
לפרטים והרשמה>>https://isug2016.events.co.il/pages/isug
 
הכותבת, שרון בן-ארי, בעלת ניסיון רב שנים בתחום משאבי האנוש וכיום מנהלת פתרונות ההון האנושי בענן ב- SAP ישראל 
 
 
 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798