חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
22/09/2018
 
 
 
איך להפעיל את מנועי ניהול הקריירה שלך?
חזור לרשימה
 
תאריך: 25/08/2016
כותב: ליאת רמתי נבון
כתובת דוא"ל:  lramatinavon@selfid.co.il
 

חדשות לבקרים אנחנו שומעים על המגמות הקיימות בשוק העבודה כמו איתור עבודה דרך רשתות חברתיות, פירסום מישרות בארגונים באמצעות חבר מביא חבר, גיוס עובדים החורגים מהפרופיל המסורתי אלא מביאים ראיה עיסקית, חשיבה יצירתית, סקרנות ועוד.

 
המגמות הללו מעצימות יותר ויותר את הצורך של העובדים להיות פרואקטיביים ואת הציפיה של המנהלים שלהם לעובדים שינהלו יותר ויותר את עצמם ועדיין זה לא מספיק. כמו בעולם העסקים התחרותי, על העובד להביא ייחודיות לתפקיד. משמעות הדבר היא ששוק העבודה מחפש עובדים פרוקאטיביים עם ערך מוסף ייחודי. 
 
החיפוש אחר העובדים הללו מתחיל כבר משלב קורות החיים שחייבים להיות מסקרנים, ממותגים ולהוכיח התאמה לתפקיד אך הוא לא מסתיים שם....
 
אז איך מתרגמים את הפרואקטיביות הזו להנעה עצמית בניהול הקריירה?
 
1. חיפוש מקום עבודה ותפקיד
 
אחד מהדברים שמאפיין אנשים מצליחנים הוא היכולת שלהם להגדיר יעדים אידאליים ולהיות בעשייה מתמדת להשגתם. יעדים ברורים ומגובשים כבר בתחילת הדרך המכוונים גבוה, מובילים אותם להישגים גבוהים לעומת אנשים בעלי מטרות כלליות ומופשטות. כמובן, שככל שהמטרות שהוגדרו הן משמעותיות עבור מי שהגדיר אותן, אז השגתן מייצרת חווית הצלחה. מה שמסביר שהאופן שבו אנחנו תופשים את העבודה שלנו אולי חשוב יותר מן העבודה עצמה. 
 
לכן השלב הראשון בו כדאי להתחיל הוא לדעת לאן תירצה להגיע?. חשוב להקדיש לכך מחשבה מעמיקה באמצעות שאלות כמו - מה נותן לי משמעות?, מה מעניק לי הנאה?, מהן החוזקות שלי?. כך בעצם מוגדר התפקיד המתאים עבורכם. כל שאר הפעולות שתבצעו לאחר מכן יהיו בניית החץ שיכווין אתכם לפגוע במטרה שסימנתם.
 
אך המטרה איננה מורכבת רק מהגדרת התפקיד אלא גם מהארגון שבו תירצו לעבוד. כדי שתהיו במקום הראוי עבורכם עליכם להרחיב את מחקר השוק שתבצעו ולהתייחס גם לארגונים שקיימים. הדבר יסייע לכם להבין ולהכיר את סביבת העבודה, מה השוק מציע? מה השוק דורש? ולדעת בהתאם איזה החלטה כדאי לכם לקבל.
 
2. קליטה והשתלבות במקום העבודה ובתפקיד
 
קליטה אפקטיבית בארגון ובתפקיד מבטיחה העסקה לטווח ארוך. אך כדי להשיג זאת חשוב לנהל את ההשתלבות בשלושת המיקודים הבאים – השתלבות אישית וחברתית, השתלבות מקצועית והשתלבות בתרבות הארגונית. פער באחת משלושת ההשתלבויות הללו יפגע באפקטיביות ההיטמעות בארגון שעלולה בסופו של דבר להביא למצב של עזיבת הארגון. בין אם מדובר בהתפטרות ובין אם מדובר בפיטורין.
 
3. ניהול הפיתוח האישי במקום העבודה ובתפקיד
 
בניגוד לתפישה הרווחת שהגדרות תפקיד הן מוגדרות מראש, ברורות ונוקשות במרבית הארגונים הדבר הוא לא כך – ישנה אפשרות לעובד לקובע את הגדרות התפקיד ולהשפיע על תכולת התפקיד. בייחוד בעולם המשתנה באופן תדיר, ליכולת ההתאמה של דרישות התפקיד לצרכים העיסקיים ישנה משמעות רבה ולכן ההיזדמנויות להשפעה של העובד על העשייה היום יומית שלו, הן רבות. 
 
על כן, עובד בעל מוטיבציה גבוהה, יוזמה, סקרנות ונכונות ללמוד תחומים חדשים יוכל לכלול תחת מטריית תפקידו אחראויות והתמחויות שלא נכללו בהגדרות התפקיד המוצהרות. לשם כך עליו לבצע באופן תמידי תהליכים של - 
  1. חקר עצמי – להמשיך ולשאול את עצמו את שאלות כמו, לאן אני רוצה להגיע? זאת תוך בחינה תמידית של הסביבה המשתנה וביצוע ההתאמות הנדרשות של מסלול ניהול הקריירה 
  2. למידה תמידית – לפתח מיומנויות הנדרשות במסגרת התפקיד הנוכחי ולתפקידים עתידיים (תמיד לזכור את המטרה!)
  3. זיהוי היזדמנויות - לזהות היזדמנויות במקום העבודה ובשוק העבודה שיאפשרו את התפתחותו המקצועית והאישית
  4. ביסוס networking – זהו אחד מהכלים שמסייעים בזיהוי היזדמנויות ובהיערכות לקראתן. ההנחה השכיחה היא שיש לבסס Networking עם אנשים מחוץ לארגון ולפיכך פעמים רבות אנשים בתוך ארגון לא מקדישים את המשאבים לפתח את בסיס הקשרים הללו גם בתוך הארגון בו הם עובדים. כאשר מתייחסים לפיתוח אישי בתוך הארגון זהו אחד מהכלים שיכולים לסייע גם כן.

 

הכתבה נכתבה ע"י ליאת רמתי-נבון, מנכ"לית עצמאי בשטח – ייעוץ ארגוני ותפעולי
 
 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798