חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
20/09/2018
 
 
 
The importance of intercultural communication competence in today's global marketplace
חזור לרשימה
 
תאריך: 08/12/2016
כותב: Arona Maskil
כתובת דוא"ל: 
 

Coordinating and managing people from different cultures within an organizational context represents one of the greatest challenges for the corporate world in the new millennium. One cannot function effectively without an understanding of the subtleties and complexities of managing others in a multicultural and multinational business environment. Businesses and organizations from virtually every culture have entered into the global marketplace.

 
Just to bring the point across: The top 10 countries with which the United States trades, in terms of both exports and imports, are in order: Canada, China, Mexico, Japan, Germany, the United Kingdom, South Korea, France, Taiwan, and Brazil. In 2010, U.S. trade with these 10 countries accounted to nearly $3 trillion ($3, 000,000,000,000).
 
 
Given the dramatic cultural transformation in today's marketplace, the relevance of intercultural communication competence cannot be overstated. To compete in today's global markets, managers must possess the skills to interact with people who are different from themselves.
 
That said there is no culture-free theory of management. Managing people is the responsibility of people who, like everyone else, have been enculturated and socialized into a cultural set of values and beliefs that governs their thinking, emotions, and behaviors. Moreover, managerial perceptions regarding factors that lead to organizational success vary across cultures.
 
Professor Philip Rosenzweig of Harvard University argues that successful cross-cultural management depends on the abilities of managers to communicate effectively. He further points out that communication is especially important during the initial stages of a business relationship. Depending on the culture, the process of building trust among business partners may take days, weeks or even months. This is a process that cannot be accelerated. Many American and Israeli managers prefer to "get down to business" without spending much time getting to know their business partners, in fact, many managers view such relationship building as a waste of valuable time.
 
A few best practices tips for working cross-culture:
 
  1. Successful Negotiating: When negotiating in a transactional culture, people begin discussing negotiations right away. When negotiating in a relationship culture, the pre-negotiation process is crucial. Building trust is essential to entering the actual negotiations, so take time to know the people you will be dealing with.
  2. Decision Making: In transactional cultures, decisions are generally made to best serve the interests of the company. Personal relationships may be disregarded if other means will ensure greater efficiency. In relationship cultures, decision-making will take into consideration relationships with employees and clients even if this may affect efficiency of the task.
  3. Business Relationships & Communications: In transactional cultures, business relationships are separate from personal relationships. Communications can go smoothly, even if no relationship is previously established. In relationship cultures, business communications are extremely important. Be careful not to neglect the building and nurturing of personal ties.
 

 

Arona Maskil M.A.
Cultural Intelligence (CQ) facilitator, Inter-cultural trainer and Coach, International Education Specialist.
 
Arona Maskil is an expert trainer on relocation and U.S.-Israel business culture. She works in collaboration with Corporate Resources Group (Israel) Ltd., a Global Human Resources Management & International Mobility Services based in Israel and  also serves as an intercultural trainer for Dwellworks, Intercultural Global Solutions, LLC based in the U.S. She can be reached at:
972-9-9576886 or 972-52-3340445 
 
 
 
 
 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798