חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
15/11/2018
 
 
 
קפיטליזם קשוב
חזור לרשימה
 
תאריך: 16/03/2017
כותב: קרן גולדנברג
כתובת דוא"ל: 
 

קפיטליזם הפך מילה נרדפת לתועלת אישית וחמדנות. אך האם אנו רואים את כל התמונה? קפיטליזם קשוב מונע על ידי מודעות לכך שישנה מטרה נעלה יותר - כגון מתן שירות לאחרים או עידוד ידע - ועולה בקנה אחד עם רווח. חברות המטפלות בספקים ובעובדים שלהן היטב משיגות לעיתים קרובות שולי נטו גבוהים יותר ממתחריהן האובססיביים לרווח גולמי. במאמר זה, נציג "מערכת הפעלה" חדשה עבור העסק.

 
מזה זמן רב, האימרה כי מטרתו של כל עסק היא למקסם רווחים עבור בעליו לא אותגרה. התוצאה הייתה לעיתים קרובות עובדים אומללים ולחוצים, סביבות עבודה מבזות והחלטות שלא התקבלו תוך ראיית טובת הלקוחות. התאגידים הם ללא ספק המוסדות המשפיעים ביותר בעולם כיום, אך עם זאת בעלי מוניטין ציבורי של חמדנים, אנוכיים, נצלנים ואדישים. בנוסף לכך, הם לא תמיד הם גם מסוגלים לספק תוצאות כספיות מעולות.
 
הקפיטליזם של השוק החופשי והמודרני הביא עמו תועלות יוצאות דופן, אך במחיר שאנחנו רק עכשיו מתחילים לזהות.
יצרנו תנאי עבודה מלחיצים שאינם מספקים עבור רבים, וטיפחנו והזנו תיאבון לא בריא של מיליארדי לקוחות. 
גם שינויים רבים אחרים מתרחשים. באופן קולקטיבי, האנושות מזדקנת במהירות, תוצאה של שיעורי הילודה הצונחים ותוחלת החיים המתארכת. משמעות הדבר היא שיותר אנשים מאי פעם הם בגילאי אמצע החיים ומעלה, בתקופה שבה רובם מתחילים לחשוב על משמעות, מטרה ומורשת. אנחנו משכילים יותר, מיודעים יותר (בשל האינטרנט) ומחוברים הרבה יותר. 
כל השינויים הללו הם גם הזדמנויות עסקיות, אך לא ניתן לטפל בהם באמצעות המודלים המנטליים בהם השתמשנו עד כה. אנו יודעים כי 'עסקים כרגיל' לא עובד יותר. מה שאנו זקוקים לו בדחיפות הוא פרדיגמה חדשה לעסקים. אנו קוראים ל'מערכת ההפעלה' החדשה המוצעת שלנו קפיטליזם קשוב. הקפיטליזם הקשוב אינו מדבר רק על מוסריות ועל 'לעשות' טוב - ליתר דיוק, הוא משקף מודעות עמוקה יותר לגבי הסיבות עבורן עסקים קיימים וכיצד עליהם להיות מאורגנים ומנוהלים. יש לו ארבעה מרכיבים חיוניים: מטרה נעלה, תיאום כל בעלי העניין, מנהיגות קשובה ותרבות קשובה.
 
ייעוד
 
כוחם של עסקים מתעצם כאשר הם פועלים עבור מטרה נעלה, במקום זו חסרת המעוף של מקסום רווחים. זה יוצר מידה רבה של מעורבות עבור כל בעלי העניין ומזרז שחרור אנרגיה ארגונית עצומה. ארגונים תכליתיים שואלות שאלות כגון: מדוע העסק שלנו קיים? מה הוא מנסה להשיג? מה הם ערכי הליבה המעוררים השראה בעסק ויוצרים אמון ומחויבות רבים יותר מצד בעלי העניין שלנו? לכל המקצועות יש מטרה מלבד מקסום רווח - למשל, רופאים מרפאים חולים ומורים מסייעים לחנך בני אדם - כך גם יזמים שיוצרים עסקים נפלאים עושים זאת מסיבות שהן מעבר להרוויח כסף. כמובן, אין שום דבר פסול בלהרוויח כסף; למעשה, זה בהחלט הכרחי עבור עסק לשגשג. עם זאת, זו לכשעצמה אינה מהווה מטרה המעניקה השראה.
 
 
תפיסת מחזיקי העניין
 
עסקים צריכים להיות מנוהלים באופן קשוב עבור התועלת הסימולטנית של כל בעלי העניין שלהם. עסקים קשובים מבינים כי בעלי העניין שלהם תלויים זה בזה וכי העסק צריך להיות מנוהל באופן שייעל את יצירת הערך עבור כל אחד מהם. זה מאפשר למערכת כולה לשגשג. לעיתים יכולים להיווצר קונפליקטים ופשרות בין בעלי העניין העיקריים, אך מצבים מסוג זה הם נדירים יחסית. עסקים קשובים רותמים את כוחה האינסופי של היצירתיות האנושית כדי ליצור פתרונות win-win כדי למנוע קונפליקטים ולהבטיח 'הרמוניה של אינטרסים' בין בעלי העניין התלויים זה בזה.
 
 
מנהיגות קשובה
 
לצד כוחה של מטרה נעלה, אין דבר חשוב יותר עבור יצירת רמות גבוהות של אמון וביצועים ארגוניים מהאיכות והמחויבות של הנהלת הארגון בכל הרמות. זה לא משנה אם לחברה יש מטרה נעלה אם היושבים בראשה אינם מבינים אותה ואינם פועלים לפיה. מנהיגים קשובים מונעים בעיקר על ידי שירות מטרת הארגון והם ממוקדים ביצירת ערך עבור כל מחזיקי העניין. 
מנהיגי עסקים קשובים מיומנים ב'חשיבה מערכתית' ומבינים את הקשרים הקיימים בין כל בעלי העניין התלויים זה בזה. חשוב במיוחד שהמנכ"ל וההנהלה הבכירה יגלמו את המטרה הנעלה של הארגון, במקום לנסות למקסם את העוצמה האישית והפיצוי שלהם. בחברות רבות מדי כיום מנהיגים מנסים לקחת כמה שיותר מהעסק. אולם מנהיגים מודעים הם סוכנים טובים של המשאבים שהופקדו בידיהם על ידי בעלי העניין של העסק.
 
 
תרבות קשובה
 
עסקים קשובים יוצרים מקומות עבודה שהם קהילות של אנשים משגשגים ובעלי הגשמה עצמית. תרבויות קשובות מתפתחות מתוך המחויבות של העסק למטרה נעלה יותר, תלות הדדית של בעלי העניין ומנהיגות קשובה. בעוד תרבויות קשובות יכולות להשתנות באופן ניכר, הן נוטות להיות בעלות איכויות דומות רבות, כגון אמון, אותנטיות, שקיפות, יושרה, למידה, העצמה, צוותים בעלי יכולת ניהול עצמי, הגינות, צמיחה אישית, אהבה ומסירות.
 
התרבות של Whole Foods Market התפתחה כבר מנקודת ההתחלה שלה, כאשר המייסדים התבקשו לענות על השאלה, "האם אתה יכול לבנות עסק המבוסס על אהבה ולא על פחד? "הם עשו בדיוק כך, יצרו מערכת בעלת ביצועים מעולים המאופיינת בדרגות גבוהות של העצמה, חדשנות ושיתוף פעולה. העובדים הם כעת הסוכנים של תרבות זו; הם נטלו את ההובלה לפני שנים עם ניסוח מסמך שכותרתו The Declaration of Interdependence  (הכרזת התלות ההדדית) הקובע את תרבות החברה המבקשת תוצאות win-win עבור כולם.
 
 
ארבעת עיקרי הקפיטליזם הקשוב
 
 
 
קפיטליזם קשוב ישראל פועל בארץ מדצמבר 2015 על מנת לשנות את השיח העסקי ולעודד עסקים מובילים בישראל לאמץ גישה הומאנית, הוליסטית, שגם הוכחה כרווחית יותר.
 

הרצאה למנהלים בנושא קפיטליזם קשוב – אצלכם בארגון
אנו מזמינים אתכם לקבל הצצה נדירה להסתכלות חדשנית על ניהול עסקים בדרך אנושית – שהיא גם הרווחית ביותר:

מה זה "קפיטליזם קשוב"?
איך הופכים חברה ל"חברה קשובה" יותר?
 
 
הרצאה מרתקת, המעניקה זווית רעננה להתנהלות עסקית דרך הצגת Case Studies  של חברות ענק, שבחרו בדרך קשובה, הצליחו להתגבר על אתגרים קיומיים – והיום הן החברות החזקות בעולם.
 
לפרטים נוספים: קרן 052-8814220
 
 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798