חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
24/05/2018
 
 
 
``10 הדברות`` בכניסה לתפקיד חדש
חזור לרשימה
 
תאריך: 18/02/2018
כותב: מיכל שמר
כתובת דוא"ל:  mshemerd@gmail.com
 

רבים מאיתנו מתקשים להתמודד עם שינויים ובפרט עם שינויים מהותיים ותכופים. כיועצת תעסוקתית ומשפטית, ניסיתי לגבש מספר 'טיפים' בעת כניסה לתפקיד חדש, במכלול ההיבטים;


היערכות לשינוי
בחרו לנהל את השינוי במקום שהוא ינהל אתכם.

התייחסו ברצינות רבה להסכם ההעסקה
למו"מ בעריכת הסכם ההעסקה משמעות רבה ותרומה להצלחת ו/או כישלון ההשתלבות בתפקיד החדש. ניתן לנהל מו"מ בכל תפקיד, בכל ארגון, גם אם על פניו נראה לכם או נאמר לכם שהדבר בלתי אפשרי. אינכם יודעים מה אינכם יודעים ולפיכך חשוב להיוועץ עם מומחה בתחום. ניתן לנהל מו"מ בעניין זכויות סוציאליות, הודעה מוקדמת, רכב/ אחזקת רכב, כפיפויות, מדרג שכר עתידי, השתתפות הארגון בקורסים והשתלמויות, אופציות, מניות, ימי חופשה ועוד ועוד. אחד הדברים החשובים ביותר שבהם מומלץ להתמקד - שניתן לנהל לגביו מו"מ ושרבים נוטים לזלזל בו - הוא הגדרת התפקיד. זהו המפתח המשמעותי להצלחה בתפקיד, בטווח הקצר והארוך ויש לתת על כך את הדעת.

שתפו את הקרובים לכם
בתהליכי שינוי יש צורך בצמצום התנגדויות ובגיוס משאבים. המשאבים המרכזיים שלנו מצויים במעגל הקרוב - המשפחה והחברים. ככל שנזכה לתמיכה, להערכה ולהעצמה כך נשתלב טוב יותר בתפקיד החדש.

אל תפעלו מתוך פחד
ממוצע תחלופה בין תפקידים כיום הוא 2-3 שנים וצריך להבין שהסיכוי להישאר בתפקיד - בעיקר בתפקיד ראשון - לטווח ארוך הוא קטן. עצם ההבנה כי זה המצב התעסוקתי במשק כיום ועצם ההכרה בכך עשויים לכשעצמם לתרום לכניסה נינוחה ובעלת ביטחון לתפקיד ולהעלאת סיכויי ההישרדות בתקופה הראשונה, היא התקופה המכרעת. חשוב שתזהו מה מתאים לכם מבחינת קריירה, ארגון ותפקיד וכן כיצד תרצו לשלב זאת עם המשפחה ורק אז פנו לתפקידים השונים.

אין 100 ימי חסד
מאחר שהתחלופה במשק גבוהה מאוד, מצד אחד מצופה מעובדים לשינוי מיידי ומצד שני אף אחד לא מעוניין ב"מהפיכות" בארגון. זה המקום ללמוד כיצד להתנהל בפוליטיקה ארגונית, כיצד לזהות את גורמי המפתח בארגון ואת "סוכני השינוי", כיצד להתמודד עם סוגיות אתיות, כיצד לתקשר (אם בכלל), החלטות שאיננו שלמים עמן ושמנוגדות לערכנו ולתפיסת עולמנו המקצועית או הערכית, מהו אופן התקשורת עם כל אחד מהגורמים המשמעותיים בארגון ואיך לזהות האם אנחנו בכיוון או לאו? מי שמבין כיצד ללכת על הקו הדק הזה, סיכויי השתלבותו בעולם העבודה גבוהים משמעותית.

למד לשווק את עצמך
כיום, בשוק העבודה מי שלא דורש לא מקבל ומי שלא מעצים את יכולותיו וביצועיו יתקשה להתקדם. הארגון מצפה מעובד לקחת אחריות על הקריירה שלו ולנהל את עצמו. עובדים נדרשים להיות פרו-אקטיביים ומי שמתכחש לכך או מתנחם באמירות כגון "אני לא פוליטיקאי" ו- "אני לא יודע לשווק את עצמי" יתקשה להשתלב בשוק התחרותי בארץ. אין זה אומר שנדרש להיות מרפקן ולהתקדם על חשבון אחרים, אין מדובר בשיווק אגרסיבי, אלא ביכולת ליידע, לעדכן ולתקשר עם הגורמים הנכונים בארגון, בזמן הנכון ומחוצה לו את הצלחותינו. החדשות הטובות הן שזוהי תכונה נרכשת ושכל אחד יכול ללמוד כיצד לעשות זאת.

הכירו את השפה ואת קודי ההתנהגות בארגון שאליו אתם מיועדים
שימו לב לאופן הצגתכם בקורות החיים והתאמתם לארגון שבו הנכם מעוניינים להשתלב, האם מקובל לצרף מכתב מקדים, האם נהוג לתאר קורסים מסוימים והכשרות או שמומלץ לקצר ולשים דגש על תכנים אחרים, האם לצרף פרופיל או תקציר קורות חיים ולכתוב גם תכונות מרכזיות ותרומה לקהילה? חשוב מאוד לבצע התאמה לתפקיד המיועד, לדייק בשפה המקובלת בתחום הספציפי ולא להפיץ קורות חיים כלליים. אם צלחתם את שלב התאמת קורות החיים ואת שלב הראיונות והתקבלתם לתפקיד, נכונה לכם תקופה לא פשוטה של הסתגלות לתרבות חדשה, קודי לבוש, דיבור והתנהגות שלא הכרתם קודם.

קחו פסק זמן אם אתם מרגישים צורך
נכנסתם לתפקיד חדש ומצאתם שאתם חסרי אנרגיות, חשים כי טעיתם, כי זה היה מוקדם מדי או שלא נערכתם מספיק? גם בעיתוי הזה לא מאוחר מדי להתייעץ, לפני שמרימים ידיים. זוהי הזדמנות מצוינת לבחון את עצמכם ואת בחירותיכם, לבחון את התמיכה מסביבכם ואת צרכיכם. גם אם לא תצליחו לשרוד בתפקיד לאורך זמן, תוכלו לשמור על שאר היתדות החשובים בחייכם.

היוועצו עם מומחה
סיוע מתאים עשוי להשפיע על בחירותיכם ויכולותיכם לצלוח את תקופת ההסתגלות לחיים החדשים ולצמצם את הטעויות שבדרך. שימו לב לפנות למומחה ספציפי בתחום. עו"ד בתחום אחד אינו מומחה בתחום אחר, רו"ח אינו אקטואר, יועץ עסקי אינו יועץ ארגוני ולא כל מנהל משאבי אנוש בקיר בכל אחת מהנישות – בחרו היטב את היועץ המומחה לעניין והמתאים לכם גם ברמה האישית.

הרשו לעצמכם לטעות
הכי הכי חשוב: הרשו לעצמכם לחוות את הקשיים וההתנגדויות כי זה טבעי, סלחו לעצמכם על התהיות, הלבטים וההחלטות השגויות, הפיקו לקחים להמשך הדרך ונסו ליהנות מהדרך.


לייעוץ והכוונה; מיכל שמר  mshemerd@gmail.com ; 054-6669805

עו"ד לדיני עבודה ומשפחה | מגשרת מוסמכת | ייעוץ תעסוקתי והשמה | התאמת קורות חיים | הכנה לראיונות עבודה | מו"מ להסכם העסקה | ליווי בכניסה לתפקיד חדש | ייעוץ ארגוני למנהלים | סדנאות והנחיית קבוצות.

מס' ספק משרד הביטחון:  0011016532.
 

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798