חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
19/09/2018
 
 
 
מאיפה אתם מקשיבים? התבוננות חדשה בהקשבה
חזור לרשימה
 
תאריך: 17/05/2018
כותב: דנה אלון
כתובת דוא"ל: 
 

כמה פעמים שמעתם את המשפט: "אתה לא מקשיב לי"?
זה יכול להיות הילד שלכם, הורים שלכם, הבוס או אפילו מבן זוגכם.
אז זהו שאתם יכולים להירגע, אתם לא לבד. אנחנו כבני אדם מאומנים לשמוע ולא להקשיב. אנחנו רוב הזמן מדברים או מחכים לענות. לא ממש מקשיבים.

למה? כי אנו מעוצבים מפילטרים שמסננים הקשבה. כל מה שאנחנו אומרים או עושים קשור לפילטר כלשהו בו אנו משתמשים בהקשבה שלנו. הפילטרים הם מין נוסחאות שירשנו או סיגלנו לעצמנו.
הנוסחאות מורכבות מאמונות שלנו, הנחות שלנו, תפיסות שלנו ובעיקר הרגלים שלנו.

שימו לב כיצד מתחילה ההקשבה שלנו עוד לפני שאנחנו מתחילים באמת בפעולה.
לעיתים אנחנו רק רואים מספר טלפון מזוהה על מסך הנייד ומיידית מכוונים את ההקשבה דרך ההנחות, הרגלים וציפיות שלנו:

  • "למה יש טלפון מהבית בשעה כזו? בטוח קרה משהו"
  • "אוף, עוד פעם החברה ההיא אין לי כח אליה"
  • "מה הבוס שלי שוב רוצה?"

אנו מנהלים את השיחה מתוך אותה הקשבה, כשלעיתים יכולה היתה להוביל למקום שונה.

שמיעה היא אוטומטית לעומת הקשבה שדורשת מעורבות. כשאנו שומעים אנו אוטומטית מסדרים במגירות:

  • האם אני מסכים או לא מסכים? 
  • האם הוא צודק או לא צודק?
  • מה האינטרס שלו כשהוא מדבר אלי?

אנו עושים הכול כדי לא לתת למשהו חדש ולא מוכר "להיכנס למערכת" כי הוא לא מתאים "לנוסחא". אנו מקשיבים על בסיס ניסיון העבר ולכן, אנחנו לרוב משליכים את סיפור חיינו והפרשנויות שלנו על האחר. 

אדם א': "לא טוב לי בעבודה"
אדם ב':"אז אני מבין שאתה רוצה לעזוב את העבודה שלך"

ברגע שנהיה מודעים להקשבה שלנו ומה אנו מביאים לתוכה, ולא "נכפה" את דרכינו, אמונותינו, תפיסתנו והפרשנות שלנו המתבססות על ניסיון והעבר, נוכל בכל רגע לתת לסובבים אותנו לחוות משהו אחר. לבחור את דרכם ולעצב לעצמם את הדרך ואת העתיד מתוך בחירה אמיתית. בחירה זה חופש והזדמנות להגשמה של כל אחד בדרכו הייחודית.

אנחנו הרבה פעמים לא מבינים למה ילדים לא עושים או בני הזוג לא מבינים? הרי אמרנו... אם רק נבין שהסובבים אותנו מושפעים ממה שאנחנו ולא ממה שאנחנו אומרים. כאן נכנסת הדוגמא האישית במעשים. להיות דוגמא חיה לכל מה שאנו מאמינים בו בחיים. לערכינו ולעקרונותינו. 

בתקשורת בין אישית אנו נוטים להגיב מהר ולסדר הכול בעצה טובה לייעץ מתוך הניסיון. לא פעם שוכחים לעצור בצד ע"מ להבין קודם את הצד השני.
סטיבן קובי, בספרו שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד, מציע מפתח לתקשורת בין אישית אפקטיבית, מאפשרת : קודם להבין אח"כ להיות מובן.
זה מנוגד למה שאנו רגילים, ממש נגד הטבע (אנחנו דואגים קודם כל להיות מובנים/צודקים אח"כ נבין).
ברגע שנבין קודם נפתח אמון ובטחון לצד השני להיפתח. ניתן לו את התחושה כי אנו מקבלים אותו ללא שיפוטיות רק אז נוכל באמת להשפיע ולהיות מובנים.

אני מזמינה אתכם להביא, ככל הניתן, את ההקשבה המודעת לכל סיטואציה. ברגעים מודעים יותר ופחות, הדוגמא האישית, היא זו המשפיעה ביותר על הסביבה הרבה יותר ממילים.

אז מאיפה אתם מקשיבים?


נייד: 054-215-87-15  טלפון: 077-700-54-04  מייל: danaalon@gmail.com  אתר: www.danaalon.co.il

 

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798