חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
22/07/2018
 
 
 
כנס ה - EuRA העשרים!
חזור לרשימה
 
תאריך: 07/06/2018
כותב: דורון ניב
כתובת דוא"ל:  doron.neev@crg-ltd.co.il
 

כמדי שנה בסוף אפריל, משפחת EuRA קיימה שוב את כינוסה השנתי והפעם חגגה 20 שנה להיווסדה.

למעלה מ – 700 משתתפים מחמש יבשות ומ - 54 ארצות השתתפו בכנס הגדול ביותר עד כה. המשלחת הגדולה ביותר הייתה כמובן של ארה"ב ואחריה הממלכה המאוחדת. מאירופה בלטו המשלחות משוויץ, הולנד, צרפת וגרמניה, מדינות הנהנות מפופולריות גדולה בקרב אנשי המקצוע המנויידים. ההודים כנציגי אסיה גם הם בלטו בכנס אם כי יחד אתם השתתפו גם נציגים מארצות אסיה האחרות.


כל הנציגים ללא הבדל מוצא ותרבות הופתעו מאתר הכנס, Sun Gardens Resort, צפונה מהעיר המדהימה ביופייה דוברובניק, על חופיה המפורצים של קרואטיה.

עם ההגעה (הדי מורכבת גם למרבית תושבי אירופה בשל העדר טיסות ישירות לשם ונמל תעופה קטן ולא לגמרי מפותח) היה ברור לכל המשתתפים שיופיו של המקום ומזג האויר הים תיכוני והחמים יגרמו להצלחה מיוחדת של הכנס וכך אכן היה.....

לרגל חגיגות העשרים דאגה הנהלת הארגון לזמן לכנס ובעיקר להעלותם לדיונים (פאנלים) על הבמה של כמה מוותיקי וותיקות הארגון כדי שיחלקו עם המשתתפים את חוויותיהם ארוכות השנים בתחום הניוד הגלובלי. לאשת מפתח אמריקנית אחת שחברתה מוכרת היטב לכמה לקוחות ישראלים אף ערכו מסיבת פרידה מרגשת לרגל צאתה לגמלאות.

אין ספק שהתחום הולך ומשתנה, מסקנה ברורה לגמרי הן לוותיקי הארגון ומייסדי התחום בעולם והן לדור הצעיר באירופה, ארה"ב ואסיה. ניתן לסכם את השינויים המתרחשים בתחם הניוד הגלובלי בתחומים הבאים:

-Compliance/ציות – מילה זו מבוטאת כבר כמה שנים באירועי הארגון ופרסומיו ומתייחסת לשתי דרישות עיקריות של מרבית מדינת העולם: הגירה ומיסוי. למרות שישנה מסגרת רשמית של האיחוד האירופי ובמידות צנועות יותר "איחודים" אזוריים ובינלאומיים אחרים, כל מדינה בסופו של דבר דואגת לעניי ביתה ומטילה מגבלות שונות ומשונות על תנאי ההגירה והמיסוי שמטרתן להקשות על ניוד הזרים. "החידושים" האחרונים באים בתקופה האחרונה מבית מדרשו של הנשיא טראמפ אשר ממשלו מקשה מאוד הן על ההגירה והן על חוקי המיסוי. מרבית מדינות העולם מקשות, כל אחת ברמתה ובסגנונה על הנושא ולכן השגת רישיונות עבודה או/ו בניית תנאי השכר ותנאי השרות של אלו המתבקשים להתנייד, הולכים והופכים למורכבים יותר אם כי בהחלט פתירים (יותר עבודה לעורכי הדין המתמחים בדיני הגירה ולמומחי מס גלובליים...).

-מצד שני המחסור במה שנקרא טאלנטים בתחומים כל כך רבים ובארצות רבות, מאלץ לפעמים את אותן ממשלות לצאת בהטבות שונות כדי להקל על ניוד מומחים אלו. אפילו מדינת ישראל יצאה בתקופה האחרונה עם אשרות מקלות יותר למומחי הי-טק וגם עושה מאמצים רבים לגייס מומחים בחול או להחזיר ישראלים למולדת. בכלל תחום הניוד הגלובלי חיבר עצמו בצורה חזקה לכל נושא ניהול הטאלנטים כי הרי בסופו של דבר יש לניידם בין ארצות שונות וכאן נכנסות בהחלט חברות הרילוקיישן השונות לתמונה.

-מערך היחסים בין מה שנקרא RMC-Relocation Management Companies בו מספר חברות רילוקיישן גלובליות/גדולות מאוד (בדרך כלל אמריקניות ובסך הכל אין רבות כאלו בעולם) משתלטות על כל התחום ומכתיבות לחברות המקומיות את תנאי העבודה והתגמול. למה הכוונה? חברות ענק אלו רוכשות חברות רילוקיישן מקומיות ומשפחתיות (מרבית חברות הרילוקיישן בעולם הן משום מה חברות קטנות/נוטות להיות משפחתיות), או הופכות אותן לנציגות בארצות מושבן (לאחר בדיקת נאותות קשה ביותר ודי דרקונית במרבית המקרים) ומאלצות אותן לעבוד בתנאים כספיים קשים למדי שגורמים לא פעם לסגירת אותן חברות.  החברות המקומיות/משפחתיות חייבות לעבוד עם ה – RMC כדי לקבל לקוחות בינלאומיים אך מצד שני התנאים הכספיים גורמים ללא מעט צרות ומתיחות. בשנים האחרונות גם חברת ה – RMC הסתבכו לא פעם בקשיים כלכליים כתוצאה מניהול לא נכון, או יוהרה וכמובן גם תנאי השוק העולמי שמכתיבים היום לרוב חברות הענק תקציבי ניוד גלובלי הרבה יותר צנועים ממה שהיה נהוג בעבר הלא כל כך רחוק....

-מצב הכלכלה העולמית שאיננו בהכרח מבריק בכל מדינה, מטיל גם על חברות גלובליות גדולות שלא לדבר על חברות מקומיות וקטנות הרבה יותר, מגבלות תקציביות שונות והרילוקיישן "המסורתי" (יציאה ל – 3-5 שנים עם כל המשפחה, מכולה עמוסה כל טוב ובתי ספר בינלאומיים יקרים להחריד) הולך ונעלם או נשמר יותר ל"יחידי סגולה" בכירים או בעלי ידע וניסיון נדיר בתחום מקצועם. מרבית החברות בעולם מודעות היום  היטב לעלויות הכבדות של הרילוקיישן "המסורתי" ולכן מנסות לחתוך בהוצאות בכל מחיר עד כדי שפיכת התינוק עם המים...ברור שיש תחומים מסוימים שניתן לצמצם בהם בעלויות או להקטינן בפעילות יעילה יותר אך עדיין יש תחומים רבים שאי ביצועם בתהליך הניוד, עלול לסכן את עצם התהליך עצמו.

-מצב זה של הלקוחות, מחייב את חברות הרילוקיישן להתאים עצמן למצב ולייעל את עבודתן בעיקר בשימוש בטכנולוגיות ויישומים שונים על מנת לחסוך בכוח אדם יקר ומשאבים אחרים. קיימות היום לא מעט חברות המספקות פתרונות טכנולוגיים שונים שעשויים לייעל את עבודת חברות הניהול הגדולות כמו גם את אותן החברות המקומיות הרבות, חברות שרובן עדיין משפחתיות.

בכנס הרצו או ישבו בפאנלים השונים כמה מוותיקי הדור שהקימו בתחילת דרכם חברות קטנות ומשפחתיות לפיתוח נושא הרילוקיישן ובמהלך הקריירה המקצועית שלהם חלקם מכר את חברותיו או התמזג עם חברה אחרת או נרכש ע"י אחת מחברות הענק וכל זאת מתוך תקווה לשרוד ולהמשיך את העיסוק בתחום.

חלקם, הצליחו דווקא למרות כל המצב ובשל היותם אנשי מקצוע מעולים ומוכרים, לשרוד ולהמשיך לפעול במסגרת הקטנה יותר של חברה מקומית ומשפחתית ולהעביר את עסקיהם גם לדור השני ואפילו השלישי. חלקם גם המריצו את המאזינים לנסות לשנות עצמם להתאים את פעילותם לעולם המשתנה תוך כדי הוספת תחומי עיסוק קרובים או רלוונטיים לנושא הרילוקיישן הנקי כגון עיסוק בגיוסים גלובליים (בשל המחסור בטאלנטים והצורך לניידם בעולם), ומתן פתרונות שונים ויצירתיים לצרכים של חברות הענק שלמרות כל האמור לעיל, ממשיכות לנייד מספרים כבדים של עובדים ברחבי תבל.

מסר ברור שעלה מהפנלים השונים בהם השתתפו חברי "בית הלורדים" של הניוד הגלובלי היה שלעבודה בתחום הניוד הגלובלי אין שעות ואין מגבלות וכאשר הלקוח (בין אם זו אחת מחברות הענק או הלקוח הסופי) רוצה שרות כלשהו, לא מעניין אותו במיוחד מה השעה באותה מדינה ממנה הוא זקוק לשרות ואם יש או אין בה כרגע איזה חג לאומי או מגבלה כלשהי שבגללה לא מקובל להטריד את הקצה השני. השרות צריך להתקבל מידית ועל רמתו אנו נמדדים ללא רחמים...."הלורדים" ציינו שרבים מהם כאשר היו עדיין צעירים יותר ובעלי משפחות וילדים נאלצו לא פעם לוותר על חופשות וחגים בשל הצרכים הכמעט צבאיים של הלקוחות ועל הדור הצעיר לקחת בחשבון שאכן , לפעמים זו עבודה כפוית טובה הן בתחום התגמול הממשי והן בהערכת המסירות והשרות שרבים מאנשי הניוד הגלובלי כן נוהגים לתת ללקוחותיהם.

המספר הרב של המשתתפים העולה משנה לשנה, ריבוי מספר החברות המשתתפות תוך כדי הוספת שמות חברות חדשות כל שנה לרשימת החברות בארגון, כולל מארצות שמעולם לא עסקו בתחום (ארצות אפריקה, מדינות במזרח התיכון או מדינות אירופיות זעירות ולא לגמרי מפתוחות) מעידים שהתחום בכללותו רחוק מאוד מלהיעלם וממציא עצמו מחדש מדי שנה. גם התייצבותם של משתתפים צעירים רבים מעידה על כך שהתחום נושך ובועט ומחדש את עצמו מדי שנה ורק מנסה להתאים עצמו למציאות החדשה. נראה שגם לא מעט חברות עושות חייל ומצליחות באמצעים שונים לייעל את עבודתן וכך להישאר רווחיות אם כי לא ממש שופעות בכסף (ועל כך התוודו כל ותיקי הדור שציינו שקשה מאוד להיות עשירים מהעיסוק בניוד הגלובלי...).

כמה מילים חמות מאוד מגיעות לראשי הארגון שמצליחים כל שנה להפתיע את המשתתפים מחדש במקוריות אבל בעיקר במתן אוירה משפחתית, חברתית ומקצועית נעימה ביותר. יצוין שכל המשתתפים אתם החלפנו חוויות (כמעט כולם... ) הביעו השנה שביעות רצון מיוחדת ממיקום הכנס ואיכותו.

אם לחלק מהישראלים זכורה קצת ההיסטוריה הלא נעימה של המדינה המארחת כלפי בני עמנו בתקופות אחרות, יש לציין את הכנסת האורחים החמה ביותר כלפי האורחים וגם הישראלים אשר איכשהו זוהו די מהר ותמיד נמצאה המילה העברית המתאימה (מאיפה?). יצוין גם שהממשלה עושה מאמצים אדירים לשיפור איכות התיירות ואין כמעט כל בעיית תקשורת עם המקומיים. לא היה נהג מונית או מלצר או איש שירותים אחר שלא שלט ברמה כלשהי בשפה האנגלית, מה שמקל כמובן מאוד על ניהול העניינים במדינה יפיפייה זאת.

הכנס הבא יתקיים באפריל 2019 בעיר בנלית למדי....מינכן אשר בגרמניה.

כדי לנחם את קהל המשתתפים שבעצמו אוהב כנראה לנסוע לא מעט, הוכרז על כנס ביניים בחודש נובמבר 2018 ב...גואה! (כן, בהחלט, גם מסיבת חוף כלולה באירוע...).


דורון ניב/מנכ"ל חברת Corporate Resources Group (Israel) Ltd. ( (CRG חברת יעוץ למשאבי אנוש גלובליים, מומחים לניוד גלובלי והדרכה בין-תרבותית וממייסדי התחום בישראל. מייצגים בישראל את:

Strategic Rewards Group/NYC - חברת ייעוץ אמריקנית בתחום תגמול והטבות גלובליות ומגוון חברות Relocation Management מהגדולות בעולם.

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798