חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
20/10/2018
 
 
 
``המחלה הישראלית`` עולה לך הרבה כסף (חלק חמישי)
חזור לרשימה
 
תאריך: 24/07/2007
כותב: אורי אירם
כתובת דוא"ל:  info@uri-iram.co.il
 

אחד מהדברים המאפיינים ישראלים רבים היא החיבה לקיטורים. אנו אוהבים לקטר על המצב הכלכלי, על הממשלה, על החותנת ועל האישה. לדעתנו זוהי תכונה שלילית באופן עקרוני, אולם בעסקים בכלל ובמכירות בפרט הפגנת גישה שלילית ו- "קוטרית" תעלה לך הרבה כסף.

 

נתקלנו כבר באנשי עסקים ובאנשי מכירות שבמהלך שיחה עם לקוחות או שותפים עסקיים פוטנציאליים התלוננו על המצב הרעוע של העסק שלהם. מיותר לציין ששיחות אלה לא הניבו את הפירות המצופים – מי מעוניין בשותפות עסקית עם עסק הניצב בפני קריסה? מי ירכוש מוצר מעסק שעלול להיעלם מחר ולא לספק את התמיכה והאחריות המצופים?

היחידים שיעשו עסקים עם חברה במצב כזה הם בזים העטים על פגרים. אם אלה הם הלקוחות או השותפים העסקיים בהם אתה חפץ – זוהי הדרך לאתר אותם.

מכיוון שתהליך הקניה הוא תהליך רגשי בעיקרו, ובגלל שמוצרים ושירותים רבים נרכשים כדי לגרום הנאה (פיסית או פסיכולוגית) לקונה, הפגנת גישה שלילית בפני הלקוח כמוה כירייה ברגל. הלקוח מקשר – בדרך כלל באופן תת-מודע – בין המוצר או השירות שאתה משווק לבין תחושות שליליות. הדבר ייצור במוחו תחושות שליליות אל המוצר או השירות שלך ויימנע ממנו לרכוש אותו.

יתרה מזאת, במוחו ייווצר קשר הדוק בינך באופן אישי לבין תחושות שליליות. התוצאה של קשר כזה תהיה שתתקשה למכור לאותו לקוח גם מוצרים ושירותים אחרים, למעשה תתקשה אפילו לקבוע אתו פגישות, מכיוון שהתחושות השליליות שיחוש יהיו כלפיך באופן אישי.

אחרון חביב, וכנראה החשוב ביותר. מחשבות שליליות יוצרות מציאות שלילית. אדם העסוק במחשבות שליליות על המיתון במשק, על כישלון בעסקים, על כך שהלקוחות מעוניינים רק במחיר נמוך ותו-לא וכדומה, מביא את הפורענות על עצמו. נבואות ומחשבות נוטות להגשים את עצמן, ולכן רצוי שמחשבותיך יהיו חיוביות ואופטימיות ולא שליליות.

טיפ הזהב: "המחלה הישראלית" – חיבה לקיטורים – רעה לעסק שלך. אנשים מתרחקים, וגם לך רצוי להתרחק, מאנשים המפגינים גישה שלילית ופסימית. לקוחותיך קונים את מוצריך ושירותיך כדי ליהנות, ולכן אל-לך ליצור חיבור בינך באופן אישי או בין מוצריך לבין תחושות שליליות.

 

___________________________________
אורי אירם - מאמן מכירות ושפת גוף.
054-2177721
www.uri-iram.co.il

 

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798