חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
19/01/2020
 
 
 
איך תשמור על הלהבה הפנימית ותמנע שחיקה ניהולית?
חזור לרשימה
 
תאריך: 05/12/2019
כותב: סיגל שביט
כתובת דוא"ל: 
 
מה מבעיר בתוכנו את הלהבה הפנימית שלנו? מה גורם למנהלים לרוץ ולהתאמץ ולפעול? מה מסייע לנו להפוך את חיינו למשמעותיים יותר, מענינינים יותר ומלהיבים יותר?
 
דני הגיע אלי ליעוץ לפני זמן מה... הוא מנהל בכיר בארגון ציבורי גדול. דני הרגיש שהוא "עייף" "וטובע". החלום שלו להיות מנהל אהוב ומשפיע טבע במציאות היום יומית.
 
המשרד היה מבולגן, השולחן מלא בניירת של פרויקטים רבים שניהל בו זמנית. היו ימים שהרגיש טוב ולעומתם ימים רבים בהם רץ ממשימה אחת לשניה בניסיון להספיק כמה שיותר דברים בכמה שפחות זמן. הוא היה חסר סבלנות לעובדים ...והם השתדלו לא לשאול שאלות ופעלו כפי שהבינו.
 
התוצאות לא תמיד תאמו את הכוונה של דני, והוא התרגז וצעק על העובדים, דבר שהגדיל את חוסר התקשורת בייניהם. העובדים היו חסרי מוטיבציה והקרינו את זה גם ללקוחות שקיבלו מענה חלקי. ככל שרבו התלונות על שרות הלקוחות, דני היה מריר ופחות סבלני. הוא ניסה להגדיר נהלים לעבודה שרק גרמו לירידת מוטיבציה נוספת. פחות ופחות האמין בעצמו וביכולת של הצוות שלו להשיג את היעדים שהוגדרו להם.
 
מה קורה כאן?
 
דני איבד את "הלהבה הפנימית" - התשוקה שלו לעבודה. המשמעות של העשיה הלכה לאיבוד בים המשימות השוטפות. הוא ניסה לפצות על כך ביצירת מנגנוני שליטה ובקרה חיצוניים שכיבו גם את "הלהבה הפנימית" של העובדים. הוא שכח, למה בכלל רצה לנהל וושהיו זמנים בהם היה מגיע למשרד בהתלהבות גדולה ומתוך תחושה של חשיבות המשימות. המרמור שעלה בו, בא לידי ביטוי בקשר עם העובדים שחשו שאין לו סבלנות כלפיהם.....
 
אז מה עושים?
 
  1. חיזוק הלהבה הפנימית רישמו לעצמכם "למה" אתם רוצים לנהל את העסק או הפרויקט שמעסיק אתכם. איזו סיבה גרמה לכם לצאת לדרך? למה קיוויתם? מה מדליק אתכם בעסק? מה אתם רוצים להשיג? ברגע שתדעו את "הלמה" יהיה לכם יותר קל לאורך הדרך
  2. מה המטרה שלכם לפעמים מרוב משימות הולכים לאיבוד ושוכחים מה היתה המטרה הראשונית. רישמו לכם באופן ברור מה המטרות שלכם לשנה הקרובה, לרבעון הקרוב וכו'. כדאי מאוד לשתף את כל העובדים במטרות אלו ולחשוב יחד איתם על הדרכים למימושם.
  3. הגדירו מטרות ביניים ברורות וקצרות מועד לפעמים המטרה רחוקה או שאנו מרגישים שהיא גדולה. זה כמו ארוחה גדולה . אין צורך לבלוע את הכל בבת אחת ואפשר לחלק את זה לביסים קטנים. ובמקרה שלנו כדאי להגדיר למטרת העל מטרות ביניים. למשל, שיפור תהליך עבודה מסוים כחלק מהתיעלות , לחזק את הקשר עם לקוח אסטרטגי כחלק מכניסה לשווקים חדשים, לחזק את התקשורת בין חברי הצוות כחלק מחיזוק שביעות רצון העובדים וכו'. חשוב לשקף לעובדים את ההתקדמות במטרות הביניים והקשר בינם לבין מטרת העל.
  4. האצילו סמכויות פגשתי מנכ"לים שלא מוכנים לוותר על מעורבות שלהם בפרטים הקטנים של כל פרויקט. הצורך שלהם בשליטה מכוון את ההתנהלות שלהם ומעמיס עליהם. למעשה, אין צורך להתמודד עם הכל לבד, אפשר להעזר בעובדים אחרים או בגורמי חוץ לביצוע משימות. ברגע שתתן לעובדים שלך סמכות ומשאבים לטפל בבעיות, פחות מקרים שוליים יעלו אליך למעלה ותוכל להתרכז במשימות המורכבות והחשובות יותר.
  5. הורדת בירוקרטיות ונהלים מיותרים נהלים עושים סדר וארגון אולם ריבוי נהלים גורם לבירוקרטיה, יוצר עובדים עם "ראש קטן" ומכבה את הלהבה הפנימית של העובדים. חשוב ליצור מינון נכון של נהלים ולוודא שהם יצרו תהליכי עבודה אפקטיביים ולא סירבול מיותר.
  6. שלבו פעילות מעוררת אנרגיה בסדר היום שלכם כולנו זקוקים ל"דלק" כדי לפעול ומנהלים זקוקים ל"דלק" מיוחד. דאגו לשלב בסדר היום שלכם פעילות שמעלה לכם את רמת האנרגיה, זה יכול להיות פעילות ספורטיבית, תחביב או כל פעילות מהנה אחרת שתתן לכם כוחות. כמובן, שניתן ואף רצוי לשלב בסדר היום שלכם אנשים שיעוררו לכם את האנרגיה, ואם תרצו אני פה בשבילכם.

על הכותבת: 

סיגל שביט מהיהלום הניהולי - מומחית לניהול בעולם העבודה החדש
 
מנהלים, שרוצים להצליח, עובדים איתה על התאמת דרך הניהול שלהם כדי להשיג:
יותר תפוקה בפחות עלות
חיבור של העובדים למטרות הארגון
יותר ערך ללקוחות שלהם
בתקופה האחרונה, במסגרת "סודות הניהול מהעיניים של המנכ"ל" היא ראיינה 35 מנכ"לים, ממגוון תחומים במשק, על אסטרטגיות הניהול שלהם בעולם המשתנה. בין המרואיינים ניתן למצוא את: אשר לוי Orbotech, שלי לנצמן Israel Microsoftשרון גילרן נוריאל מ- IBI גמל, דני גולדשטין מרשות הדואר ועוד רבים וטובים.
בעבר, סיגל הייתה יועצת בכירה בבית ספר לפיתוח מנהיגות בצה"ל, מנהלת משאבי אנוש ב- NICE והיום יועצת ומרצה למנהלים במגזר העסקי והציבורי.
 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798