חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
19/01/2020
 
 
 
איך להיות מנהל משפיע בעולם העבודה החדש?
חזור לרשימה
 
תאריך: 26/12/2019
כותב: סיגל שביט
כתובת דוא"ל: 
 

רוני מנהל מכירות בארגון גדול נדרש להשיג יעדי מכירה אגרסיביים. הוא חילק את השוק לאזורים שונים ולכל אזור הקצה איש מכירות. עקר הפעילות הניהולית שלו התבססה על בניית מנגנון תגמול מתאים לסוכנים שייתן להם תמריץ כלכלי לעבוד. הוא ניהל את הצוות בשיטת הכוכב - קשר ישיר לכל סוכן שפועל בשטח. רוני הגדיר לכל סוכן יעדי מכירה, סיפק להם חומריים פרסומיים ומדי פעם ביקר יחד איתם אצל לקוחות. רוני נחשב למנהל טוב אולם לאחרונה הוא פחות מצליח.

 
כשפגשתי את רוני הוא שאל אותי, מה קרה?
מדוע הוא איבד את מגע הקסם שהיה לו?
 
פרופ' רונלד חפץ, אחד מחוקרי המנהיגות החשובים ביותר בסוף המאה ה20 ומייסד המרכז למנהיגות ציבורית באוניברסיטת הרווארד, טוען שמנהלים ובעלי סמכות תפקודו לא רע כשהם נתקלו בבעיות "טכניות". הוא עורך אבחנה שהייתה מקובלת גם בבית ספר לפיתוח מנהיגות בצה"ל בין סמכות לבין מנהיגות. סמכות הנה ההרשאה שהארגון או החברה נותנים לבעל תפקיד לקבל החלטות בתחום נתון. מנהיגות, לעומת זאת, מתבססת על אישיות המנהל ומוגדרת כיכולת שלו לגרום לאנשים לפעול על פי רצונו כאילו היה רצונם.
 
כל עוד הבעיות היו טכניות "הסמכות" הייתה מקור כוח אפקטיבי להנעת אנשים לביצוע המשימות.
במאה ה-21 מתגבש לו עולם עולם עסקי חדש עם "חוקים" חדשים, והדרך להגיע להשגים עסקיים משתנה.
האם אתם רוצים להיות מנהלים רלוונטיים לעולם העבודה החדש?
אם אתם רוצים להמשיך להצליח בעולם העבודה החדש אתם צריכים להבין את החוקים החדשים...
 
איך להיות מנהל משפיע בעולם העסקי החדש
מה מאפיין את עולם העסקי החדש?
 
עולם זה מאופיין ברמת ודאות נמוכה מורכבות תנודתיות ועמימות גבוהה (VUCA ). בעולם העסקי ניתן לראות צמיחת מתחרים מתחומים חדשים, לקוחות חכמים, רשתות חברתיות גלובליזציה, ועוד. העולם משתנה במהירות שיא. קצב כניסת שינויים טכנולוגיים הואץ פי כמה וכמה ומנהלים "רצים" אחרי השינוי כדי לעמוד בקצב. בעולם כזה דילמות הניהול הינן מורכבות ולרוב אין להן פתרון פשוט. כל החלטה ניהולית היא כמו זריקת אבן במים היוצרת אדוות המשפיעות על מעגלים נוספים, והפתרונות "הטכניים" אינם מתאימים עוד.
 
השינוי במקורות ההשפעה של המנהל
 
בעולם כזה המנהל אינו יכול להתבסס עוד על סמכותו הפורמאלית והוא נדרש לפעול מהמקום המנהיגותי. העובדים הרבה יותר מתוחכמים, בחלק מהארגונים הם טאלנטים המחזיקים בידע ייחודי הנדרש לארגון. מעולם של מעסיקים עברנו לעולם של עובדים. בעולם כזה פתרון של דילמות ניהול דורש מנהיגות.
 
השינוי במקור הידע
 
הידע אינו נמצא עוד רק אצל המנהל. פעמים רבות פתרון מצב עסקי מסובך דורש ידע של העובדים בשטח. למשל הצלחה במכירות במאה ה-21 יותר מורכבת. ללקוח יש יותר אפשרויות בחירה וסוכן המכירות נדרש לבנות מערכת יחסים עם הלקוח . אנשי המכירות נמצאים בשטח ויש להם ידע על צרכי הלקוח שאין למנהל. שיתוף של ידע כזה בארגון יכול להוביל לפיתוח מוצרים חדשים ולהצלחה בתחרות העסקית
 
שינוי בתפקיד המנהל
 
בעולם העבודה החדש המנהל הופך ממבקר ושולט בתהליך למנהל שהוא facilitator המאפשר לעובדיו לבצע את העבודה. במסגרת "סודות הניהול מהעיניים של המנכ"ל" ראיינתי מנכלים מובילים במשק, ממגוון תחומים. אחת המנכ"ליות השתמשה במושג המתאים לתיאור השינוי בפוזיציה הניהולית. היא טענה שתפקידה העיקרי הוא "לטאטא את השביל" כלומר לייצר שביל נקי מבעיות בו העובדים יוכלו לפסוע בבטחה ולבצע את העבודה. העובדים יודעים מה עליהם לעשות . תפקיד המנהל- המנהיג לאפשר לעובדים את התנאים למימוש העבודה שלהם. המנהיגות בעולם העבודה החדש דורשת מיומנויות אחרות כמו תעוזה, יציאה מאזור הנוחות המסורתי ואימוץ של רעיונות חדשים מהשטח.
טקטיקת הפעולה- שיתוף
 
מנהיגות בעולם העבודה החדש מתבססת על שיתוף. שיתוף זה יכול להתקיים בו זמנית בכוונים שונים top-down bottom-up או לצדדים. לצדדים הכוונה לשיתוף פעולה בין שני אנשים בצוות או בין אנשים מצוותים שונים לגיבוש פתרון לצורך בשטח.
 
בעולם העסקי היום, עדין יש מנהלים שמתנהלים לפי הקודים הניהוליים של העולם הישן. יש גם עובדים שאינם רוצים לחשוב בעצמם ומצפים שבעל הסמכות - המנהל יעשה את העבודה עבורם. ככל שיעבור הזמן עם כניסת דור הY לעמדות ניהול ודור ה-Z לעולם העבודה, קולות אלו ילכו ויתמעטו.
 
אני מצאתי שמנהלים שרוצים להצליח להוביל את הארגון שלהם קדימה בעולם העבודה החדש, מאמצים לעצמם סגנון ניהולי המתבסס על מנהיגות חדשה ומשתמשים פחות באקטים ניהוליים המתבססים על ניהול מסורתי. המנהל נדרש לתיאום ציפיות עם העובדים לגבי דרך ההתמודדות עם האתגרים החדשים וגיבוש משותף של פתרונות. כדברי רונלד חפץ "כישורי המנהיג של אתמול - יכולת אנליטית לפתרון בעיות, קבלת החלטות מהירה, עמידה בראש הפירמידה - פחות רלוונטיים למנהיג של מחר".
 
כעת, רוני עלה על דרך המלך בחזרה ומה קורה אתכם?
 
איפה אתם רוצים להיות?
האם אתם רוצים להיות מנהלים רלוונטיים לעולם העבודה החדש?
 

על הכותבת: 

סיגל שביט מהיהלום הניהולי - מומחית לניהול בעולם העבודה החדש
 
מנהלים, שרוצים להצליח, עובדים איתה על התאמת דרך הניהול שלהם כדי להשיג:
יותר תפוקה בפחות עלות
חיבור של העובדים למטרות הארגון
יותר ערך ללקוחות שלהם
בתקופה האחרונה, במסגרת "סודות הניהול מהעיניים של המנכ"ל" היא ראיינה 35 מנכ"לים, ממגוון תחומים במשק, על אסטרטגיות הניהול שלהם בעולם המשתנה. בין המרואיינים ניתן למצוא את: אשר לוי Orbotech, שלי לנצמן Israel Microsoftשרון גילרן נוריאל מ- IBI גמל, דני גולדשטין מרשות הדואר ועוד רבים וטובים.
בעבר, סיגל הייתה יועצת בכירה בבית ספר לפיתוח מנהיגות בצה"ל, מנהלת משאבי אנוש ב- NICE והיום יועצת ומרצה למנהלים במגזר העסקי והציבורי.

 

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798