חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
20/10/2018
 
 
 
ההצלחה במכירות נמצאת בפרטים הקטנים (חלק עשירי)
חזור לרשימה
 
תאריך: 13/11/2007
כותב: אורי אירם
כתובת דוא"ל:  info@uri-iram.co.il
 

אנשים רבים לא מייחסים את החשיבות המתאימה לפרטים הקטנים שיוצרים את הרושם הראשוני שלהם ושל הציוד בו הם משתמשים, וזוהי טעות חמורה.

 

 

אתה חייב להבין שבדרך כלל אין ללקוח את היכולת לבחון את הצעתך בצורה מעמיקה, ולכן רשמים חיצוניים – שאינם בהכרח רלוונטיים – משפיעים באופן ניכר על החלטתו. הדברים נכונים עוד יותר כאשר אתה משווק שירות שהוא בעיקרו תועלת בלתי-מוחשית. כמובן שהופעתך האישית היא הגורם החשוב ביותר, והיא משפיעה כבר על הרושם הראשוני שאתה יוצר.

הלבוש שלך, האם אתה מגולח או לא, התסרוקת, תכשיטים וכדומה, ביחד עם היציבה שלך וצורת ההליכה יוצרים אצל הלקוח רושם ראשוני כבר בתוך שניות אחדות. חשוב להבין שהרושם הראשוני עשוי להכשיל אותך גם אם יהיה "יותר מדי גבוה". אם תגיע לפגישה עם לקוח מהמעמד הנמוך בלבוש של "מיליון דולר" יתכן שייווצר אצלו הרושם המוטעה שהשירות שלך "מעבר ליכולתו" הכספית עוד לפני שהוצאת מפיך מילה אחת. מעבר לכך יהיה לך מאוד קשה ליצור אתו 'כימיה'.

אנו מציעים לך להקפיד גם על האביזרים בהם אתה עושה שימוש – מחשב אישי, טלפון סלולארי, פרוספקטים, עט, תיק. הלקוח מחפש, באופן תת-הכרתי 'אישורי איכות' לגביך, אלה הם דברים חיצוניים שלכאורה מצביעים על איכות השירות שאתה מציע. הקפד להשתמש למצגות במחשב חדיש יחסית ומתוחזק היטב, החזק ברשותך טלפון סלולארי איכותי וחדיש, הקפד שהפרוספקטים שאתה נותן ללקוח או מציג בפניו יוכנו על-ידי גרפיקאי מקצועי, ויודפסו על נייר משובח בבית דפוס, ולא על-ידך במחשב הביתי וכדומה. לכל הגורמים האלה אין כל קשר לאיכות המוצר או השירות שאתה משווק, אך יש להם קשר הדוק לאופן שבו תיתפס בעיני הלקוח. וזה מה שקובע!

בתת-המודע של הלקוח קיים קשר בין הקפדה על סדר, ניקיון ושימוש בכלים איכותיים לבין איכות השירות שיקבל. זכור שמאיכות המכונות והעובדים במפעל שלך הוא לא יכול להתרשם באופן ישיר, אבל את איכות הבד של חולצתך, ואת הקפדתך על גילוח ותספורת הוא רואה מייד. לכן, אם יש סיכוי, ולו הקטן ביותר, שהלקוח יראה את מכוניתך עליך להקפיד שגם היא תתאים לתדמית שברצונך ליצור ובכל מקרה תהיה נקייה ושמורה.

הקפד גם על הטפסים בהם אתה עושה שימוש. שמור את טפסי ביצוע ההזמנה, החשבוניות ושאר הניירת נקיים וחלקים – הם מייצגים אותך.

מקצועני מכירות אמיתיים יסתייעו בכלי העזר שלהם כדי להשיג יתרונות נוספים. למשל, החזקת מצית (גם אם אינך מעשן) בעל עיצוב או כיתוב מיוחדים שיסייעו לך לפתוח בשיחה עם אדם זר, הדבקת שלט איכותי על גב המחשב כדי שאנשים יוכלו לראות את שם החברה וסיסמה מעניינת בזמן שאתה עובד עמו בבית קפה או ברכבת, עט בעל פונקציה מעניינת שתסייע לך לשבור את הקרח אם השיחה עם הלקוח נקלעה למבוי סתום וכדומה.

טיפ הזהב: אם בכוונתך להיות מקצוען בתחום המכירות, עליך לשים דגש גם על הפרטים הקטנים – שם טמון ההבדל האמיתי בין חובבן למקצוען. הפרטים האלה הם היוצרים על הלקוח את הרושם לגבי איכות השירות והמוצרים שאתה משווק.

 

___________________________________
אורי אירם - מאמן מכירות ושפת גוף.
054-2177721
www.uri-iram.co.il

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798