חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
17/12/2018
 
 
 
שמונה המגמות הטכנולוגיות עסקיות של העשור הבא ( חלק ב )
חזור לרשימה
 
תאריך: 03/04/2008
כותב: נאוה שלו
כתובת דוא"ל:  nshalev@nsg-consulting.com
 
אחד האתגרים המרכזיים של מנהלים בשוק הנוכחי הוא ניצול המגמות הטכנולוגיות- עסקיות ליצירת ערך חדש ללקוח ובנייה של יתרון תחרותי בשוק הבינלאומי. אנו נדון בשמונה המגמות עסקיות טכנולוגיות של העשור הבא. חשוב שמנהלים יכירו טכנולוגיות אלה יבינו את ההשלכות העסקיות שלהם ויפתחו דרכים חדשות שבאמצעותם ניתן יהיה לקדם את הביזנס.

רוב המנהלים באים או מהצד העסקי או מהצד הטכנולוגי בכדי לרתום את הטכנולוגיה לקידום הביזנס מנהלים צריכים לחשוב על התפקיד שלהם באופן אינטגרטיבי ולשלב בין הצד הטכנולוגי לצד העסקי. שיחות משותפות בין מנהלים טכנולוגיים ועסקיים יביאו לבנייה של אסטרטגיות ופרקטיקות אשר יתרמו לבניית יתרון תחרותי של החברה בשוק הבינלאומי והצלחה כלכלית.  

 

שמונה המגמות העסקיות טכנולוגיות תורמות לקידום הביזנס בשלוש אופנים עיקריים:

1.בנייה וניהול של יחסים בין אישיים. 

2. ניהול משאבים

3.מינוף ידע ואינפורמציה בדרכים חדשות.  

 

חלק א של המאמר עסק בארבעת המגמות בתחום בנייה של יחסים בין אישיים. בחלק זה של המאמר נדון  בארבעת המגמות הנוספות.

 

2. ניהול משאבים

ניהול משאבים יכול לתרום לבניית יתרון  תחרותי באמצעות חסכון במשאבים כמו גם בצירת ערך חדש או שביעות רצון גדולה יותר של הלקוח. ניהול המשאבים יהיה אפקטיבי יותר במידה והחברה וכל להשיג שתי מטרות אלה יחדיו.

 

ה. "אוטומטיזאציה"

"אוטומטיזאציה"  של תהליכים חוסכת במשאבים ומביאה לשביעות רצון רבה יותר של הלקוח . אנו רואים חברות כמו פדקס או  UPS שהפכו את כל המערכת של שליחת הדואר לממוחשבת ( tracking system    ) מערכת זו לא רק שחוסכת לחברה משאבים היא מגבירה את שביעות הרצון של הלקוח מאחר שבכל רגע נתון גם החברה וגם הלקוח יכולים לדעת היכן החבילה או דבר הדואר נמצא. דוגמא אחרת היא  Walmart  שמנהלת את כל יחסי הספקים והמלאים שלה באופן ריכוזי וממוחשב.

 

ישנן חברות שהטכנולוגיה הוא הבסיס למודלים העסקיים שלהן. כמו למשל דל שהמודל העסקי שלה בכללותו מבוסס על המודל הישיר בין הספק ללקוח. דל משתמשת גם בטכנולוגיה כדי לפשט תהליכים כך הלקוח יכול לעקוב באינטרנט מה קורה עם ההזמנה שלו מהרגע שהוא ביצע את ההזמנה ועד לקבלת החבילה. המודל חוסך משאבים לחברה וגם מעצב שביעות רצון גבוהה יותר של הלקוח מכיוון שהוא מקבל שרות יותר טוב , מחירים טובים יותר ועוד. חברות נוספות הן אמזון , ו EBAY   .  

 

ו. הפרדה בין הייצור לאספקה .

הטכנולוגיה מאפשרת לחברות לנצל את המשאבים הקבועים שלהם באופן יעיל יותר. כך למשל אמזון מאפשרת לספקים אחרים להשתמש במערכת האספקה שלה.

 

3. מינוף ידע ואינפורמציה בדרכים חדשות

 

ז. טכנולוגיית ה  WEB2.0 3.0  מאפשרת בנייה של תהליכי עבודה חדשים.

מנהלים יכולים לנצל את הטכנולוגיה כדי לתקשר עם עובדים לקוחות ספקים בזמן אמת (R.T) דבר המאפשר לאסוף ידע ואינפורמציה לטובת הביזנס .קשר ישיר עם הלקוח יכול לסייע ללמידה על רצונותיו ומידת שביעות הרצון שלו (דל ,EBAY ) או קשר ישיר עם ספקים יכול לסייע לחסכון בעלויות ושיפור השרות ללקוח (טויוטה).        

חדשנות פתוחה שבא משתמשות חברות כמו IBM   מאפשרת ניצול מקסימלי של הרשת החברתית לצורך העלאת רעיונות חדשניים. גוגל מאפשרת לעובדים שלה להציע רעיונות כאשר עובדים אחרים יכולים להחליט האם רעיון מסוים הוא טוב והאם ברצונם לעבוד עליו . אינטל משתמשת בטכנולוגיה כדי לאסוף אינפורמציה על ביקושים מצד השוק.

חברות צרכניות יכולות להשתמש במצלמות הדיגיטאליות שהוכנסו לחנויות במקור כדי למנוע גניבה כדי לאסוף מידע על הרגלי קניה , שעות ,מוצרים פרופילים של לקוחות ועוד.

 

 

 

 

ח. איתור הזדמנויות עסקיות חדשות

מנהלים צריכים לנהל את הידע באופן כזה שהוא יספק להם חלון להשגת מידע על שינויים במגמות השוק .מידע על שינויים במגמות השוק יאפשר להם כדי לאתר הזדמנויות עסקיות חדשות וגם להתאים את פרוטפוליו של הביזנס לשינויים בשוק.  

 

היכולת של המנהלים לרתום את שמונת המגמות הטכנולוגיות עסקיות של העשור הבא (שהן כבר כאן) לטובת הביזנס יאפשרו לחברה  לבנות יתרון תחרותי והצלחה כלכלית בשוק הבינלאומי.      

 

 



נאוה שלו היא יועצת ,מאמנת וכותבת עם ניסיון של 16 שנים בשוק הבינלאומי. בקרו

ב www.nsg-consulting.com   ובבלוג   http://Nshalev.gblogs.co.il  ניתן ליצור איתה קשר ב

  nshalev@nsg-consulting.com  

 

 

*מילות מפתח:  מגמות שוק , טכנולוגיה , יתרון תחרותי, הצלחה כלכלית, חדשנות פתוחה, אינטראקציה על אחרים , יחסים בין אישיים, חסכון במשאבים, יעילות, שינוי תהליכי עבודה, . פרודוקטיביות , שיתוף הלקוח , ווב 2.0 3.0  ניהול ידע , מידע אינפורמציה, אמזון, גוגל, דל , טויוטה , איתור הזדמנויות עסקיות חדשות               

 
תואר 2:M.S.W בעבודה סוציאלית מוסד לימודי:האוניברסיטה העברית בירושלים
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798