חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
23/09/2018
 
 
 
כיצד מנכ``לים יכולים לאהוב את המיתון?
חזור לרשימה
 
תאריך: 28/07/2008
כותב: נאוה שלו
כתובת דוא"ל:  nshalev@nsg-consulting.com
 
אני מקווה שלא קיבלתם בהפתעה את המיתון הנוכחי מכיוון שהוא מופיע באופן די מחזורי כמעט כל ארבע שנים.  וכן באופן פורמלי עדיין לא נרשמה צמיחה שלילית בארה"ב במשך שני רבעונים אבל אין ספק שהמיתון כבר כאן. ובישראל כבר הורידו את תחזית הצמיחה ל  3.5% בהשוואה  להתרחבות הכלכלית של 2007 שבה אחוז הצמיחה עמד על 5.5% . המשמעות של נתונים אלה הם התרחבות כלכלית של 1.5% בלבד וקיפאון בצמיחה לנפש ( גלובס).  


רוב המנהלים סבורים שבזמן של מיתון הדבר הנכון לעשותו הוא לקצץ ולחסוך כסף אם בהשקעות לצמיחה ( הוצאות מחקר ופיתוח , מיזוגים ורכישות ) ,בהוצאות שוטפות  או במשאב האנושי .

זה לכאורה נשמע הגיוני אבל זה לא !


מחקר של מקניסי  חקר מדגם של  1000 חברות בארה"ב אשר שמרו או אף חיזקו את הביצועים שלהם לאחר תקופת המיתון. לאורך תקופה של 18 שנים מ 1982- 1999 ( התקופה כללה את המיתון של 1990-  1991). 

המחקר מדווח בין היתר על הממצאים הבאים:

א. חברות מצליחות ביצעו לפני המיתון  63%  יותר מיזוגים ורכישות בהשוואה לחברות פחות מצליחות באותה תעשייה. לעומת זאת בזמן המיתון כאשר חברות אלה הורידו את פעילות המיזוגים והרכישות כמעט לאפס ביצעו חברות אלה כמעט אותה כמות של מיזוגים ורכישות כמו לפני זמן המיתון כאשר גודל העסקה הממוצעת היה 174 מיליון דולר. מיזוגים אלה אפשרו להן הזדמנות לעצב את התעשייה.

ב. חברות מצליחות השתמשו ברזרבות המזומנים שלהם בזמן המיתון יותר מאשר לפני המיתון. הפער לפני המיתון בין חברות לא מצליחות למצליחות היה 6%  פער זה גדל ל  41% בזמן המיתון ( אינדקס של  SG&A  ). 

ג. לפני המיתון חברות מצליחות השקיעו במחקר ופיתוח ( קידום החדשנות ) יותר מהממוצע בתעשייה  זאת בהשוואה לזמן המיתון שבו חברות מצליחות הכפילו את ההשקעות שלהן במחקר ופיתוח בהשוואה לממוצע בתעשייה.
 
הנתונים של המחקר מצביעים בברור שחברות אשר ממשיכות להשקיע באסטרטגיות צמיחה בזמן המיתון כמו למשל השקעות במחקר ופיתוח (חדשנות)  כמו גם מיזוגים ורכישות שמקדמים צמיחה לא אורגנית מביאות לחיזוק המעמד התחרותי של החברה בהשוואה למתחרים. חשוב לציין שמדובר בחברות אשר הביצועים שלהן טובים ועסקי הליבה שלהן חזקים.

תקופת המיתון מהווה הזדמנות לצמיחה וחיזוק המיצוב התחרותי של החברה בשוק לעיתים אף יותר בהשוואה לשוק שאינו במיתון. במצב שהמתחרים שלך ישנים, מקצצים או לא משקיעים יש לך למעשה הרבה יותר הזדמנויות לצמיחה. 

אני רוצה להביא שתי דוגמאות לחברות אשר ניצלו את זמן המיתון לצמיחה:  
 
דל בעת המיתון של 2001 הורידה מחירים וקיצצה בעלויות וכך הגדילה את המכירות שלה ( צמיחה אורגנית ) ב 12% בתקופה שבה המכירות הממוצעות של כל התעשייה ירדו ב 11%. ברבעון האחרון של 2001  היא שלטה על 90% מנתח השוק שלה.

רשת של חברת התרופות   Walgreen   ניצלה את המיתון של 2001  לפירסום ומכירות מסיביות של התרופות הזולות שלה דבר אשר הביא להגדלת נתח השוק שלה ב 11% בהשוואה לשנת 2000. כמו כן היא אף החליטה להקים באותה שנה 475 חנויות נוספות.
החברה צמחה בשנים שעברו בקצב של 12% לשנה. בשנה זו עד אוגוסט 2008 היא הקימה 500 חנויות כאשר בעקבות המיתון הנוכחי הודיע המנכ"ל שלה גפרי ריין על הורדת תחזית הצמיחה האורגנית של החנויות מ 8% ל 5% כלומר פתיחה של 365 חנויות בשנה בלבד. כמו כן הוא ציין ההאטה של צמיחת החברה בתקופה זו תשמור על ROI   של המשקיעים. בוול סטריט הגיבו  בחיוב להודעה על ההאטה בצמיחת החברה.  

החלטות האסטרטגיות שלך היום יקבעו את המצב התחרותי שלך לאחר שהשוק יתעורר.
 
איך אתה מתכוון לעבור את המיתון הזה ומה יהיה המעמד התחרותי שלך ברגע שהשוק יתאושש?

 


נאוה שלו 2008 כל הזכויות שמורות.
המאמר מבוסס על דו"ח חדש אשר דן בנושא של הזדמנויות צמיחה בזמן מיתון .אתם מוזמנים להוריד את הדו"ח באתר שלנו.  


נאוה שלו היא יועצת ,מאמנת וכותבת עם ניסיון של 16 שנים בשוק הבינלאומי. בקרו
ב www.nsg-consulting.com   ניתן ליצור איתה קשר ב   nshalev@nsg-consulting.com 

 
תואר 2:M.S.W בעבודה סוציאלית מוסד לימודי:האוניברסיטה העברית בירושלים
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798