חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
15/10/2018
 
 
 
7 טיפים לשיווק עצמי במקום העבודה
חזור לרשימה
 
תאריך: 29/10/2008
כותב: שלמה בורלא
כתובת דוא"ל:  info@insideoutside.co.il
 
מי מאיתנו לא מכיר את הרגשת התסכול הגדולה שאופפת אותנו לפעמים במקום העבודה, כשמישהו אחר – בכיר, לפעמים – מקבל או לוקח לעצמו את הקרדיט על מעשה שאנו עשינו?  כמה פעמים קרה שהשקענו, נתנו את כל זמננו, מרצנו והאנרגיה שלנו במקום העבודה, ואחרים קוצרים את התהילה?  מאמר קצר זה בא לתמוך בנו לשים את עצמנו על המפה, לא ממקום של יוהרה, גאווה או שחצנות, אלא פשוט שיכירו, יוקירו ויעריכו את מי שאנחנו ואת פעלנו בחברה.


1. הכנה נפשית: בכדי לשווק את עצמנו חשוב לקבל את עצמנו במאה אחוז בתפקיד שאנחנו עושים, כולל הפנמה של הידיעה שאנו ראויים לקרדיט. 'תוכנת המחשב' שמופעלת אצל אחדים מאיתנו האומרת 'לא מגיע לי' היא אבן נגף בשיווק עצמי.  קשה מאד לשכנע מישהו אחר שמגיע לנו משהו כמו הערכה, קידום או הכרה, כשאנחנו בעצמנו לא בטוחים בכך.

2. פרגון עצמי: אחרי שהפנמנו את הידיעה שמגיע לנו, הגיע הזמן לפרגן לעצמנו. הדרך הנכונה לעשות זאת היא בדיפלומטיות.  מצד אחד לפרגן לעצמנו, ומצד שני לעשות את זה ללא שמץ של התנשאות או שחצנות, שכן התנשאות תיצור רתיעה ולא תשיג את המטרה.  אחת הדרכים נקראת "ידי הייתה בפרויקט": בכל מקום שבו ידנו נגעה בפרויקט, יש לדאוג שאחרים ידעו שזאת עבודה שלנו. במילים אחרות, להופיע כבעלי בית על הביצועים שלנו. החוכמה היא לעשות את זה בדרך עקיפה אך ברורה, מבלי לצעוק "אני!!!".  למשל: את אחראית על אירוע בחברה שמתקיים היום? מספיק אם תעברי ותרענני מעט את סידור הפרחים באגרטל, או תיישרי את המפות או הווילונות. את זו שהכנת את אולם הישיבות לישיבה של היום ודאגת לכיבוד? שאלה פשוטה כמו "האם לכולם יש עטים?" מציגה אותך כשותפה ואחראית לקיום הישיבה.  בסוף הישיבה אפשר גם לשאול את הנוכחים "האם המשקאות והכיבוד התאימו לכם?".  דברים קטנים כאלה מקנים לך בעלות על הישיבה.  אנשים יודעים שאת זו שדאגת לכיבוד, והם גם יודעים שיש על מי לסמוך.  את משדרת להם תחושה של בעל בית וגם מראה שאת אחראית, שדאגת, שעשית.

3. פרסום עצמי: הדרך לשיווק עצמי עוברת דרך פרסום עצמי.  הצעד הראשון יהיה ליידע את כל הסובבים אותנו במה אנחנו עוסקים. זה כולל מעגלים פחות שגרתיים כמו השכנים בבניין, מכרים מחדר כושר, הורים לילדים אחרים בגן, וכו'.  אם אנחנו עצמאים, זוהי דרך מצוינת להגדיל את מעגל הלקוחות, אולם זה יעיל גם אם אנחנו שכירים, כי זו דרך להביא לקוחות לחברה.  במקרה כזה יש לדאוג לכך שהממונים ידעו שאנחנו הבאנו את הלקוחות האלה, ולקבל על זה את הקרדיט.

4. שיווק עצמי באי-מייל: יש להפיץ באי-מייל בתפוצה מלאה לחברי הארגון דף מידע המתאר פרויקט שארגנתם.  למשל: "ביום חמישי ארגנו לאנשי מחלקת כלי בית טיול לבית גוברין.  התגובות היו מאד חיוביות".  אין צורך לכתוב "אני ארגנתי", גם אם את זו שאחראית לארגון. מספיק לחתום את שמך בסוף האי-מייל, ואוטומטית הוא יקושר אליך.  אגב, במקומות עבודה שבהם יש לוחות מודעות אפשר לתלות מכתב דומה על הלוח.

5. פרויקטים מוצלחים: בסוף פרויקט גדול וחשוב, ובמיוחד בסוף פרויקט מוצלח, כדאי לפנות לאנשי מפתח ולבקש את חוות דעתם.  בדרך הזו עוברים בו זמנית מספר מסרים: א. אני עשיתי את זה. ב. אני לוקח על זה אחריות. ג. אפשר לסמוך עליי, כי אני קשוב גם לאחרים, ומוכן לקבל הערות והצעות לשיפור.  אגב, אפשר לפנות לאנשי מפתח גם בתחילת העבודה ולהתייעץ איך לבצע אותה באופן הכי טוב – כדאי גם להעביר את המסר שאתם אלה שקיבלתם את הפרויקט.


6. לפרגן לאחרים: לפחות פעם ביום פרגנו לפחות לאדם אחד שביצע את עבודתו נאמנה. כשאני מדריך בקורס למורי-דרך, אני מנחה אותם לפרגן לפחות פעם ביום לנהג.  הוא עובד קשה, קם מוקדם בבוקר, מנקה את האוטובוס ודואג לעבור את הדרך בשלום, אבל הוא נמצא בצל והמדריך במרכז.  דווקא פרגון לאחרים הוא אחד הדברים הכי חשובים בשיווק עצמי, כי הוא משיג כמה מטרות בו זמנית: א. הוא מכניס אותנו לעולם האנרגיה החיובית; ב. אנשים אוהבים אנשים מפרגנים; ג. כשאנחנו מעלים את קרנו של אחר – באופן עקיף אנחנו מעלים גם את קרננו שלנו. אנשים מהצד רואים במי שמפרגן אדם רגיש, חיובי, בעל אבחנה דקה, אדם ששם לב ויודע להעריך גם עבודה של אחרים. חשוב לזכור: הפרגון חייב להיות אותנטי ולבוא מהלב.  פרגון מזויף או מאולץ לא יעבוד.

7. הבלטת הכשרה מקצועית ותעודות: לפעמים תעודה אחת על הקיר שווה אלף מילים.  אם יש לכם תעודה רשמית המעידה כי קיבלתם הכשרה מקצועית בתחום שאתם עוסקים בו, מסגרו ותלו אותה במקום בולט על הקיר.



שלמה בורלא - יועץ ארגוני ומנחה קבוצות. בעלים ומנכ"ל אינסייד אאוטסייד www.insideoutside.co.il

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798