חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
15/11/2018
 
 
 
חשיבות ה-Benchmarking כאמצעי למיקוד מאמצים ארגוניים
חזור לרשימה
 
תאריך: 21/12/2008
כותב: חן אשכנזי
כתובת דוא"ל:  chena@avivil.com
 
תהליך ה- Benchmarking עוסק בבחינה של ביצועי הארגון ביחס לארגונים אחרים ובהגדרת יעדים ברי השגה. תהליך זה הינו קריטי למיקוד נכון של מאמצים ביעדים הנדרשים להשגת יתרון תחרותי של כל ארגון.


בארגוני , עושים שימוש תדיר ב-Benchmarking כאמצעי להגדרת יעדים ופוטנציאל השיפור.
להלן מספר טיפים ליישום מוצלח של Benchmarking (להלן "BM"):
1. BM הינו חלק מתהליך שיפור. עשו שימוש ב-BM  רק כאשר אתם יכולים ומתכוונים לבצע שינויים (קטנים כגדולים). המדידה וההשוואה אינה מטרה בפני עצמה.
2. שלבו BM כחלק מתהליך רחב יותר. מרבית הארגונים משתמשים ב-BM במסגרת שלושה תהליכים עיקריים:
• הגדרת יעדים ארגוניים כחלק מתרבות מדידה ובקרה
• מיקוד מאמצי שיפור ספציפיים ע"י ניתוח פערים והבנת הפערים המשמעותיים ביותר
• לימוד וישום שיטות מתקדמות (Best practice)
3. הגדירו את המדדים או התהליכים אותם אתם מעוניינים להשוות. לעיתים תרצו להשוות ביצועים (דהיינו תוצאות) ולעיתים תרצו להשוות תהליכים. בכל אחד מהמקרים יתכן שתבחרו מדדים שונים.
4. בחרו בין BM איכותי לכמותי לפי המטרות שלכם (או שילוב). BM איכותי בוחן איך פועלים ארגונים אחרים (מבחינת תהליכים, מבנים ארגוניים, שיטות וכד'). BM כמותי מודד מדדים כמותיים.
5. מצאו את מקורות ה-BM שלכם. קיימים מקורות שונים לסוגי BM שונים. החל מחומר חופשי באינטרנט, אתרים ומאגרי מידע מקצועיים, סיורים בארגונים אחרים, חברות יעוץ אשר בעלות היכרות עם ארגונים אחרים, חברות מחקר וחברות Benchmarking.
6. השוו את עצמכם לארגונים רלוונטים – אלו יכולים להיות מתחרים, ארגונים בתעשיה דומה, ארגונים עם מאפייני פעילות או תהליך דומים או אף ספקים אחרים של לקוחותיכם. בניגוד למקובל לחשוב, במקרים מסוימים ניתן ללמוד רבות מארגונים שאינם דומים לשלכם, אך עושים שימוש בכלים ושיטות ניהול אשר רלוונטים למגוון רחב של תעשיות.

לסיכום, זכרו שיש מידע רב מחוץ לארגונכם שעשוי לעזור בתהליכי שיפור ומיקוד מאמצים. ה-BM הוא כלי ניהולי חזק כאשר משתמשים בו כראוי.


חן אשכנזי -   מנהל תחום שרשרת האספקה, בחברת אביב ייעוץ
טל: 03-9024004 שלוחה: 231l  פקס: 03-9024224 l  נייד: 052-4346193

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798