חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
15/08/2018
 
 
 
חיפוש עבודה 2.0 - איך לבנות ולמנף את הקשרים שלך לאיתור התפקיד הבא
חזור לרשימה
 
תאריך: 01/03/2009
כותב: מורית רוזן
כתובת דוא"ל:  morit.rozen@hrd.co.il
 

בשנה האחרונה  החלו ארגונים רבים למנף את כלי ה- web 2.0 לגיוס עובדים. הנתונים לגבי עלויות הגיוס הנמוכות והיכולת להגיע באפן אישי וממוקד למועמדים המתאימים, הפכו את הרשתות חברתיות, עמודי הקריירה המשודרגים והבלוגים הארגוניים לחלק משמעותי בארסנל מקורות הגיוס של הארגונים המובילים.

הקשיים הכלכליים והתעסוקתיים המגיעים עם השינויים שחלים במשק בחודשים האחרונים, וגלי הפיטורים המגברים הביאו אתנו לפרוש את הדרכים והכלים בהם יכולים מחפשי העבודה להיעזר בכדי לאתר את התפקיד הבא שלהם.

נאמנים לאקסיומה שהדרך הטובה ביותר למצוא עבודה היא בעזרת רשת הקשרים שלך הרי שהרשתות החברתיות האינטרנטיות הפכו את התהליך לשקוף, זמין ואפקטיבי הרבה יותר מאי פעם בעבר.

להיות ברק אובמה או It’s a brand YOU world
בד בבד עם התפתחות תפיסת מיתוג המעסיק (Employer Branding) כאסטרטגיה מובילה לגיוס עובדים צמח לצידו ענף מעניין נוסף – המיתוג האישי (( Personal Branding כאסטרטגיה להעלאת ערכו של היחיד וכאמצעי לקידומו בעידן ניהול הקריירה (Employability).
אם בעבר המיתוג האישי היה מנת חלקם של סלבריטאים ופוליטיקאים (ראו את בחירתו של ברק אובמה כציון דרך משמעותי בתחום) הרי שעם התפתחות הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש הפך המיתוג האישי לחלק מה common practice עבור אנשים רבים שביקשו למצב את עצמם כמקצועיים וכמובילים בתחומם.

תופעת המיתוג האישי תופסת תאוצה בין השאר בשל השימוש הגובר והולך של מנהלים ואנשי גיוס בנוכחות המועמד ברשת כחלק מתהליך האיתור והמיון המקדים שלו.
בסקר מקיף מעניין שנערך על ידי חברת CareerBuilder בארה"ב  ציינו כרבע מהמנהלים המגייסים שהם מחפשים מידע על המועמדים שלהם ברשת ו-60% מהם ציינו שלמידע זה היתה השפעה משמעותית על עצם ההחלטה שלהם לגבי קבלה או אי קבלה של המועמד לתפקיד.
אנשים בעלי מיתוג אישי משמשים גם יעד מועדף על "ציידי ראשים" בשל הבולטות שלהם.

הדרכים לבנות מותג אישי ברשת הן רבות ומגוונות אך במאמר זה החלטנו להתמקד ברשת LinkedIn שמשמשת כרשת המובילה עם מעל ל-35 מליון חברים בעולם ומהם מעל ל-160,000 בארץ. רוב החברים ברשת זאת הינם אקדמאים מתחומי ההיטק, כספים, ביוטק ועוד. בין החברים בארץ יש מעל ל-12,000 מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות מובילות וכ-2000 אנשי משאבי אנוש וגיוס מהתעשיות השונות.
הרשת מבוססת על מחקרו המפורסם של מילגרם שכל אדם מקושר לאדם אחר בעד שש דרגות של הפרדה, כאשר כל מעבר של דרגה מגדיל בצורה אקספוננציאלית את מספר החברים ברשת הקשרים.

כדי לבנות את הרשת שלכם בצורה שתהיה היעילה ביותר, יש להשקיע בשני אלמנטים מהותיים שמהווים את הבסיס:
– האפשרות להימצא - הפרופיל שלך צריך להיות בנוי בצורה מקצועית ואטרקטיבית תוך כדי הרחבה מתמדת של רשת הקשרים המקצועית שלכם.
– היכולת למצוא - אתה חייב לזהות בצורה אקטיבית את אנשי הקשר המחברים אותך לארגון שבו אתה רוצה לעבוד – ולהיעזר בהם בצורה מושכלת.

בניית הפרופיל שלך 
בניית פרופיל אטרקטיבי עבור המעסיק הפוטנציאלי מהווה את הבסיס למיצוב עצמי ברשת. הפרופיל העסקי – בדומה לקורות חיים משודרגים – מהווה את חלון הראווה בהם אתה יכול להציג את הניסיון, הכישורים, ההישגים ואת רשת הקשרים שלך.
בחלק זה של המאמר הבאנו חלק מההמלצות אותן ליישם במהירות

ההמלצה העיקרית שלנו היא להשקיע בבניית הפרופיל – זהו כרטיס הביקור שלכם בפני המעסיקים הפוטנציאליים.  ניתן להרחיב מאד, ולהוסיף כל מידע רלוונטי שאתם חושבים שיכול לעלות בחיפוש של מגייס/ת. הייחוד של רשת הלינקדאין היא שהמערכת נותנת כלים מגוונים להרחיב את הנוכחות שלכם ברשת תוך כדי הגדלת החשיפה לגורמים הרלוונטיים.

כיצד להרחיב את רשת הקשרים שלך?
אחרי שבנית פרופיל מפורט, נשאר להגדיל את הרשת. כדאי לזכור שהגידול ברשת הוא אקספוננציאלי. ככל שתרחיבו את המחוברים אליכם ברשת הישירה, תגדילו בעשרות מונים את הרשת הרחבה של חברי - החברים - של החברים שלכם. 
בדוגמא שלהן, המציגה את רשת הקשרים של יעקב, ניתן לראות כיצד כ-750 חברים בדרגה הראשונה מאפשרים לו גישה לכ- 300,000 חברים ברמה השניה (חברים של החברים) ולמעל ל- 9,000,000 חברים ברמה השלישית (חברים של החברים של החברים).

ההמלצה העיקרית שלנו:

שמירה על קשרים - הזמינו חברים ללימודים, חברים לעבודה הנוכחית ולעבודות הקודמות ומכרים. התייחסו בכבוד לקשרים הללו. עם אנשים ספציפיים תיצרו קשר מדי פעם, תכתבו מייל פנייה אישי בבקשת ההתחברות. תברכו בחגים, ותשאירו תחושה נעימה אצל אלה שאתם בקשר איתם. המערכת מאפשרת לנהל את תהליך בצורה מתקדמת על ידי הכלים שהיא מספקת.

כיצד לאתר וליצור קשר

עתה לאחר שהפרופיל שלכם מהוקצע ואטרקטיבי ורשת הקשרים שלכם כוללת את כל דורשי טובתכם נותר בעצם להבין את ממנפים את רשת הקשרים שלכם ליצירת קשר אישי עם נציגי הארגון שבו הייתם רוצים לעבוד.

בחירת הארגון הרלוונטי יכולה להתבסס על שני גורמים – הראשון – במידה ושמעתם על משרה רלוונטית עבורכם בארגון מסוים והשני – במידה ובחרתם מספר ארגונים שבהם הייתם רוצים לעבוד ושבהם אתם רוצים לברר אם ישנם תפקידים רלוונטיים עבורכם.

בשני המקרים הללו, יש צורך לזהות את אנשי הקשר הרלוונטיים.

ניקח דוגמא מעשית - ראיתי באתר דרושים או במוסף דרושים בעיתון שאינטל מחפשים כיום מנהלי יצור למפעל החדש שלהם באינטל בקריית גת ולדעתי אני עונה לדרישות המשרה והיא מתאימה לי בדיוק.

הדרך הרגילה להגשת מועמדות היא לשלוח קורות חיים אל מייל כללי כמו jobs@aaaa.com או להעביר את קורות החיים אל חברת השמה שמגייסת עבור החברה. הדרך האפקטיבית יותר היא להיעזר ברשת הקשרים שלך כאשר ישנם מספר אלטרנטיבות:

כל האלטרנטיביות שהצגנו להלן הן חינמיות לגמרי. בנוסף קיימות גם אלטרנטיבות נוספות בתשלום – אותם נציג בהזדמנות אחרת.

הצגנו על קצה המזלג חלק מעקרונות חיפוש העבודה ברשת.  תהליך החשיפה ברשת אינו תהליך טריוואלי לכל אחד לכן אנו ממליצים להגדיר צעדים ראשונים קטנים בכדי להתחיל ולרכוש ביטחון באוקיינוס המדהים שמשנה את המציאות שבה אנו חיים ועובדים.

וברמה האישית – אנו מזמינים אתכם להתחבר אלינו ב- LinkedIn. ניתן למצוא אותנו תחת morit rozen, yakov rozen .


מורית רוזן: מנהלת חברת HRD המתמחה במתן כלים פרקטיים ופורצי דרך לשיפור תשתיות הגיוס ולמניעת הטרדה מינית.
יעקב רוזן: מומחה בבניית אסטרטגיית גיוס באינטרנט ובפיתוח מקורות גיוס חדשניים לצמצום עלויות הגיוס.

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798