חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
22/07/2018
 
 
 
שיחות אמיתיות
חזור לרשימה
 
תאריך: 06/04/2009
כותב: נאוה שלו
כתובת דוא"ל:  nshalev@nsg-consulting.com
 

אני רוצה לשתף אתכם בשיחה שבה השתתפתי בחברת תוכנה ( כמובן שכל השמות בדויים) שנגעה לאי ביצוע של החלטות בחברה:

אביב המנכ"ל: למרות שקיבלנו החלטה למצוא דרכים לקצץ בהוצאות החברה, שום דבר לא נעשה בקשר לזה בחצי שנה האחרונה ורציתי לבדוק אתכם מדוע לא נעשה דבר עד היום. 


 (המנכ"ל שידוע כמי שעושה הכול כדי לעודד תקשורת אמיתית ופתוחה חיכה לשמוע מהמנהלים הבכירים שלו מהן הסיבות שעד היום לא ננקטו צעדים משמעותיים לקיצוץ בהוצאות)  במקום תגובות ......

שקט כבד השתרר בחדר הישיבות.

שי אחד מהמנהלים הבכירים החל לדבר בקול עצבני קמעה האם אני יכול לשאול שאלה קשה? והוא המשיך ....

בחצי שנה האחרונה  אתה מנסה  לעודד אותנו למצוא דרכים לקיצוץ בהוצאות ואני רוצה לשתף אותך בסיבה האמיתית שבגללה לא התייחסנו ברצינות לבקשה זו. באותה הזדמנות שבה ביקשת מאיתנו  להשתמש בשני הצדדים של הנייר ולהפסיק את קניית העוגיות והקפה התחילו בתוכניות לבניית המשרד החדש שלך. החלטה שהיא תמוהה לאור העובדה שהמשרד הזה עשוי לעלות אלפי דולרים.

(איך יגיב המנכ"ל האם הוא יישם את תרבות הפתיחות והכנות אותה הוא מנסה להנחיל לעובדי החברה או יגן על כבודו לנוכח הביקורת שהושמעה נגדו ? )   

המנכ"ל מופתע קימעה משאלתו של שי ענה זה אכן נכון שאישרתי את התוכנית לבניית המשרד החדש אבל לא ידעתי שהפרוייקט אמור לעלות כל כך הרבה כסף ואני מציע שנבדוק מחדש את ההוצאות או נבטל כליל את הפרוייקט אם יתברר שהוא יקר מדי.

שיחה זו היא דוגמא אחת משיחות רבות אשר מתקיימות בחברות.דוגמאות לשיחות נוספות הן שיחות עם לקוחות ספקים שותפים עסקיים או שיחות של מועצת המנהלים.

מהי שיחה אמיתית ?

שיחה היא כלי ארגוני עסקי שמטרתו לשפר את הביצועים של החברה. ניתן לומר שהארגון הוא מערכת של אינטראקציות ( שיחות ) בין בעלי עניין שונים שמנסים להשיג מטרות משותפות. 

כל מטרה אותה רוצים להשיג בחברה מתחילה עם שיחה ואם מעוניינים שהיא תביא גם לתוצאות יש צורך בקיומן של שיחות אמיתיות.כולנו יודעים מתי שיחה היא אמיתית ומתי לא. כלומר מעבר למילים ולרעיונות שאותם מנסים להעביר אנו בד"כ מסוגלים להרגיש מהי המידה שבה הדברים נאמרים בכנות ובפתיחות והאם השיחה היא אמיתית או לא.

פיטר בלוק בספר החדש שלו – קהילתיות: האמנות של להיות שייך ( 2008) אומר שתפקידו של המנהיג הוא לקדם שיחות אמיתיות אשר מאופיינות ב :

אינטימיות ואותנטיות.
דגש על משהו חדש ( פתרונות , תוכניות רעיונות )שאפשר ליצור ביחד.
הטרוגניות בדעות.
הערכה לתרומה לכל אחד מהמשתתפים.
השתתפות היא בגדר הזמנה ולא חובה.

אז מדוע עובדים ( ובעלי ענין אחרים ) אינם מנהלים שיחות אמיתיות ? ישנם שלוש גורמים עיקריים:

א.הפחד על סוגיו השונים כמו למשל:הפחד להיות לא פופלרי ,הפחד לאבד את המשרה, הפחד לקלקל את היחסים עם הבוס,הפחד להיתפס כאדיוט.

ב.חוסר הרגל. רבים אינם רגילים לנהל  שיחות אמיתיות עם האנשים סביבם אפילו לא עם בן הזוג והמשפחה. יש מי שמבחין בין שיחות עם המשפחה שאמורות להיות אמיתיות ושיחות מקצועיות. כמובן שאין שיחה שהיא "רק  מקצועית".לכל שיחה או דאלוג בנוסף לצד התוכני מקצועי לוגי  תמיד יש את הצד של היחסים שמבוסס על  הצד הרגשי.  

ג.חוסר בכלים מתאימים לנהל שיחות ודאלוג משמעותי עם אחרים.

נחזור לדוגמא שלנו בה פתח המנכ"ל את הישיבה בחוסר הבנה של הסיבות שבגללן לא היה ביצוע של ההחלטה. מתחת לאי הביצוע מסתתרת בעיה שהיחסים בין המנכ"ל למנהלים נפגעו בגלל הדואליות במסרים- כלומר מצד אחד מבקשים לקצץ ומקצצים  בפינוקים הקטנים של העובדים ומצד שני מאשרים את הפרוייקט של בניה של משרד חדש.  

דיון מחדש בנושא הבהיר את הסוגייה החזיר לקדמותם את היחסים שנפגעו והביא למחויבות רבה יותר של המנהלים לביצוע ההחלטה לקצץ בהוצאות החברה.

מהי החשיבות של בניית תרבות אירגונית של שיחות אמיתיות?     

א.כינון  engagement  כלומר מעורבות והשתתפות של העובד ( הלקוח , הספק ,השותף ) אשר מביאה לאחריות לביצוע.
ב. יצירתיות וחדשנות בפתרון בעיות אשר הכרחיים בשווקים בעלי רמת אי וודאות גבוהה.
ג.ביצועים גבוהים ו  agility כלומר יכולת פרו אקטיבית של הארגון להשתנות בהתאם לתנאי השוק. 
                           
נסו לחשוב מהי הדרגה ( על סולם מ 1-5  למשל ) שבה מתקיימות שיחות אמיתיות בקרב הצוות שלכם?

כיצד הינכם יכולים לקדם תרבות ארגונית של שיחות אמיתיות בקבוצה או בארגון שלכם?

אין די בלדבר על רצון לתקשורת פתוחה כנה ואמיתית אלא יש צורך לישם את מה שמטיפים לו בפועל. היכולת לבנות תרבות ארגונית של שיחות אמיתיות היא תהליך אשר אינו נבנה ביום אחד ונתון למבחנים בלתי פוסקים בין המנהל לעובדים או עם בעלי עניין אחרים שבהם יש אפשרות לעבוד על פערים באמונות דעות וערכים.

מחויבות ארוכת טווח לבניית תרבות ארגונית אשר מעודדת שיחות אמיתיות תעצב engagement אשר יסייע לעיצוב ביצועים גבוהים של הצוות שלך ושלך.


נאוה שלו היא המנכ"לית של  NSG CONSUTING  יועצת ,מאמנת וכותבת עם ניסיון של 16 שנים בשוק הבינלאומי. בקרו ב www.nsg-consulting.com   ניתן ליצור איתה קשר ב   nshalev@nsg-consulting.com 

 
תואר 2:M.S.W בעבודה סוציאלית מוסד לימודי:האוניברסיטה העברית
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
1.
ובכל זאת...? - 13/04/2009 - mirillio
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798