חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
23/09/2018
 
 
 
כיצד להפוך למותג, לפי מודל מגן דויד
חזור לרשימה
 
תאריך: 07/05/2009
כותב: איילת פדה
כתובת דוא"ל:  ayelet@padeh.co.il
 
ביום העצמאות, נערכים מצעדים למיניהם – להיטי המוזיקה, תוכניות הטלוויזיה המובילות ויתר הנושאים שהפכו במהלך השנה לאהובי הציבור. ואז עולה הדיון הלעוס, בין הנאמנות לעצמך, לייחודיות שלך ולמקצועיות, לבין הנאמנות לאהבת הקהל – למה שמוכר.
ואיפה אתם בדיון הזה? האם אתם בפועליכם היום יומי אנשי מקצוע או אנשי מכירות?
האם שמכם הולך לפניכם, או שאתם נאלצים להתאמץ בכדי ליצר תודעה ציבורית?

היום ברור לכולם, שגם מי שבא לתחום מקצועי, ולא חשב כי לעולם יאלץ לעסוק בשיווק, פתאום מבין שיש הרבה אנשי מקצוע טובים, וכי לא די במקצועיות עצמה כדי להתקדם. עלינו לדעת למכור לסביבה את האמונה בכישורינו ואת מרכולתנו, בכדי להפוך פוטנציאל להון.
מהו המיתוג שמוכר? כיצד תהפכו למותג, ומהו בעצם מותג?
נחשוף בפניכם את סודות המיתוג, דרך המותג של יום העצמאות – הלא הוא המגן דויד.


 
בתהליך השירות, בין אם מקדמים רעיון, שירות או מוצר, מעורבים שלושה גורמים:
1. צד ראשון (נותן שירות) 2. הצד עליו מעוניינים להשפיע (לקוח) ו-3.הדבר שמציעים (שירות)
בין כל שניים משלושת גורמים אלה, קיים תנאי. קיום שלושת התנאים ביחד, יוצר גשטלט הגדול מסך חלקיו – והוא המותג. כמו מגן דויד, שהוא הרבה מעבר לשני משולשים מחוברים.
להלן התנאים:

תנאי ראשון - בין נותן השירות לשירות – תשוקה ומומחיות:

  1. מה האהבה שלכם? אל תבזבזו את שנותיכם היפות ב "עשיית כסף כדי שבעתיד תתפנו למה שאתם אוהבים". עשו את הדברים שאוהבים והכסף יבוא עמם. זאת משום שאנו נוטים להיות טובים במה שאוהבים ובהם מצליחים להתבלט. יתרה מכך, בניית מותג דורש השקעה רבה ("נדרש כ-עשור כדי ליצור כוכב בין לילה") לכן חשוב שתבחרו בכיוון שיש לכם תשוקה אליו, שיתן לכם כוחות להשקיע בו לאורך זמן. עשו מה שאוהבים, או לפחות ודאו כי אוהבים מה שעושים. 
  2. שאלו את עצמכם במה אתם טובים מאוד או יכולים להיות טובים מאוד. ואז זכרו שזו רק נקודת הפתיחה. שכן, יצירת מותג הינו תהליך של השקעה, למידה והתפתחות מתמדת. המומחיות של אתמול, דורשת עדכון מתמיד. מה עשיתם לאחרונה כדי להעשיר את מותגכם? קריאת כתבות מקצועיות, כגון זו, הינה כבר התחלה טובה.
    עם זאת, לא די בהתפתחות. האם אתם חוזרים ומתרגלים את הבסיס? הדברים הבסיסיים ביותר, שכולם יודעים, אך לא תמיד עושים? היבריס–הינו חטא הגאווה, שכבר הפיל מותגים.  
  3. האם אתם שומרים על ערך המותג – מבחינת בריאות פיזית, רוחנית ונפשית? היזהרו מלשחוק את עצמכם בדרך לפסגה. הדרך ארוכה, נסו להנות ממנה ולצייד את עצמכם בכלים הנכונים להתמיד בה לאורך זמן. אל תאמרו "עד שאני אהיה כזה טוב יעברו 5 שנים" בכל מקרה הם יעברו, השאלה מה אתם הולכים לעשות עם הזמן הזה.

תנאי שני - בין הלקוח והשירות – חוויה רב חושית היוצרת עניין במוצר:
ריבוי המוצרים והדמיון ביניהם והפרסום האגרסיבי התוקף מכל פינה, גורם לאדישות ואטימות כמנגנון הגנה של הלקוח. לכן עולם השיווק כבר לא מדבר על שיווק מוצרים, אלה על בימוי של חוויות ויצירת תחושות. שאלו את עצמכם כיצד אתם מציגים את מרכולתכם?
היום כבר לא די בזיהוי הצורך של הלקוח, ועל פיו הצגת התועלות שקיימות עבורו בשירות.
נכון, שיהיה קל יותר למכור ללקוח שברורה לו התועלת מהרכישה. אולם לשם כך עליכם קודם כל להשיג את תשומת ליבו. חישבו מה יתפוס את הלקוח, את תשומת ליבו, ויביא אותו למעורבות רגשית וחוויה רב חושית, של המוצר או המסר אותו ברצונכם להעביר.
אם המותג הוא אתם, והמוצר הוא שירות מקצועי שלכם, חישבו על סיפור אישי שלכם, שיעורר את החוויה הרגשית הרצויה.

תנאי שלישי - בין הלקוח והמוכר – אמינות וכימיה:
הדבר הראשון שאנו מצפים ממותג, הוא אמינות. הלקוח קודם כל קונה את המוכר כבן אדם, ורק אחר כך את השירות או המוצר שמציע לו. הדבר מושפע רבות מהכימיה הראשונית שנוצרת בין השניים. עד כמה אתה נותן דעתך לקשר שאתה יוצר עם הלקוח?
על הלקוח להרגיש שאתה רוצה בטובתו ולא רק בטובת החברה בה אתה עובד. שניתן לו מידע מלא ואמיתי ולא מנסים למכור "לוקשים" רק בכדי להוציא ממנו כסף. לכן על נותן השירות להיות מודע לרושם הראשוני שמייצר, לזכור כי התהליך אינן חד פעמי, וכי אמון יביא לנאמנות הלקוח לתועלתם המתמשכת של 2 הצדדים. כוחו של מותג ב- באז השיווקי שהוא יוצר. בסיפורים שהלקוחות מספרים עליו למכריהם. מה הסיפור שאתם רוצים שהלקוחות יספרו עליכם? הדבר בשליטתכם. מספרים על אלפרד נובל, שהיה מומחה לחומרי נפץ. שקרא יום אחד, מודעה בעיתון, בה הודיעו בצער רב על מותו. זה היה כמעט נכון, אחיו שהיה במזרח נפטר. בתחתית העמוד הייתה כתבה קצרה עליו, בה כתבו שנפטר אדם מתועב, שגרם ויגרום במעשיו למותם של אלפים בשל המצאותיו הזדוניות. באותו יום הוא קיבל החלטה, שלא כך הוא רוצה שיזכרו אותו. הלך לעורך דינו, שינה את צוואתו והקים את הקרן של פרס נובל.
אז איך אתם רוצים שיזכרו אתכם?

 


איילת פדה גולדשטיין, בעלת תואר שני בפסיכלוגיה ומנכ"לית  "פ.ד.ה – ייעוץ ארגוני והדרכה"
פ.ד.ה  - יעוץ ארגוני והדרכה,  מיומנים באבחון ממוקד ויעוץ למנהלים, בהובלת שינויים ושיפור ביצועים גם בעיתות משבר.

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798