חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
15/11/2018
 
 
 
הסודות שסחפו את אובמה לנשיאות (מתוך פינה מהסרטים - חלק 12)
חזור לרשימה
 
תאריך: 04/11/2009
כותב: גיא רונן
כתובת דוא"ל: 
 
נאום אחד הספיק לריצ'רד גרין כדי להבין, שהסנטור השחור והדי אלמוני מאילינוי יהיה נשיא ארה"ב. כיצד הוא עשה את זה, ואיך גם אתם יכולים להגשים חלום? סרט חדש חושף את חמשת הסודות.

 

לא כל אחד יכול להיות נשיא ארצות-הברית, אבל עכשיו קצת יותר קל להיות ברק אובמה; אובמה של הפוליטיקה, של המסחר והעסקים, אובמה של האקדמיה והספורט. אובמה של המשרד ושל הבית. אובמה של החיים. איך עושים את זה? סוד, או ליתר דיוק – חמישה. אבל אנחנו נחשוף אותם אחד-אחד.

 

סרט חדש מנתח את דרכו של אובמה לפסגה, מרגע ההכרזה על המועמדות ועד להשבעה ההיסטורית של הנשיא השחור הראשון בבית הלבן. "הנוכחות שלי על הבמה הזאת היא די לא סבירה", הוא מעיד על עצמו. אבל המנחה, ריצ'רד גרין – מומחה לתקשורת ומנתח נאומים, שייעץ לראשי מדינה, מנכ"לים ואפילו לנסיכה דיאנה – מנסה להסביר לו ולנו כיצד בכל זאת התרחש הנס, ולמה בעצם לא יכול היה להיות אחרת. 

 

זה מתחיל במה שנראה, נשמע ונקלט בחושים – מילים, טון דיבור ושפת גוף. אובמה הוא אשף המילים. במקום למשל לתאר את אביו כ"עני בקניה", הוא מתאר אותו כ"רועה עזים, שלמד בצריף עם גג מפח". אבל לא רק הפירוט חשוב – גם צורת הדיבור והתאמתה לקהל השומעים. "אתה כל כך פיקח", אומר על כך גרין, "למדת את השפה המקצועית הזאת – אל תשתמש בה אלא אם אתה בטוח לגמרי שמבינים אותה". אלמנט נוסף הוא היופי שבתיאור ובסיפור, העדיפים ויעילים עשרות מונים על כמויות אינסופיות של נתונים.

 

אבל עוד יותר ממה שנאמר, חשוב האיך נאמר – ואובמה משתמש בטון הדיבור בצורה פנטסטית: הוא עובר מחלש לחזק, שובר מגבוה לנמוך, מחליף איטי במהיר וחוזר חלילה, הכל לפי המסר והצורך להדגיש. וכמאמר הקלישאה, הרועשת מכולם היא לעתים דווקא השתיקה – את זה למד אובמה היטב ממרטין לותר קינג ומנואמים גדולים אחרים. שפת הגוף – הצורה בה זוקף האדם את גוו וכתפיו, האופן בו הוא פונה לקהל, קשר העין, תנועות הידיים, האנרגיה המתפרצת – כל אלה, לפי מחקרים שנעשו, מספקים 55% (!) מהרושם (38% מיוחסים לטון הדיבור, ואילו 7% למילים עצמן). ולצד כל זה, מזכיר לנו ריצ'רד גרין, הדוברים הטובים ביותר הם המאזינים הטובים ביותר; אם זה בן הזוג שלך, הבן שלך, הבוס או הלקוח שלך, המוכנות שלך להקשיב לו ושפת גופך באותם רגעים עשויה להיות מכרעת לדינאמיקה וליכולתך "לקנות" את הצד שכנגד.   

 

סוד מספר 2 : כשאתה מתכוון להגיד משהו, תגיד את זה כך שיזכרו. "אין ממה לפחד לבד מהפחד עצמו", "יש לי חלום", "אל תשאל מה המדינה יכולה לעשות למענך", וכמובן ה"Yes we can" המפורסם – לא בכדי נחרתו כל אלה בזיכרון ההיסטורי הגלובלי. הם מסכמים מחשבות, תחושות ורגשות, מחדדים מסר מרכזי אחד וזוכים לתהילת עולם.

 

הסוד שלישי הוא רצף בתקשורת: אם אתה בצד אחד של הרצף, לא תהיה יעיל במיוחד; אם אתה בשני, תהיה יעיל כל הזמן. בצד הרע נמצאים האנשים ש"מופיעים" – הם מדברים בפני הקהל כשהם עצמם במרכז, זאת תקשורת מלאה באגו. באמצע נמצאים רוב האנשים כשהם מעבירים מצגות – הכל מרוכז במידע. אבל אצל אובמה, אנשים לא חשו שהוא מטיף להם – הם חשו שהוא משוחח איתם. וכבר מימי ה"שיחה ליד האח" של רוזבלט הבינו המנהיגים הדגולים, שזו התורה כולה.

 

סופר-סטאר אמיתי דובר בו-זמנית ארבע שפות: שפת ההתרגשות והאנרגיה; השפה הפשוטה והמובנת; שפת המידע והעובדות; השפה של הרגש והאמוציות. הנסיכה דיאנה והנסיך צ'ארלס, אומר לנו ריצ'רד גרין, תקשרו כל אחד בשתי שפות אחרות; התדרים התנגשו ויצרו דיסוננס. אובמה – ניחשתם נכון – מצטיין בכל ארבעת הסוגים.

 

גם את הפטנט הבא הנשיא האמריקני לא המציא, אבל הוא יישם אותו בדיוק רב: בכל פעם שאתה מדבר, לאדם אחד או לרבים, זה חייב לבוא מהדחף שלך להטביע חותם על העולם, מהרצון שלך לשנות את העולם שלך או את שלהם. לכן, הסוד החמישי הוא: להתחבר ללהט שלך. כיצד מוצאים את אותו להט סוחף? אתה לא שואל את עצמך מה אתה רוצה, צריך או אמור להגיד, אלא: מה מלהיב בנושא שאתה מדבר עליו? אתה חייב להתלהב כדי להלהיב. ומעבר לזה, אסור לשקר לעולם. רק התלהבות טהורה ואמיתית, ללא תמרונים ומחזות שווא, תספק את הסחורה.

 

אולי אתה לא רוצה להיות נשיא ארה"ב. אבל אתה בטח רוצה יותר מחייך, ממה שיש לך בנוגע למערכות היחסים שלך, בנוגע לקריירה שלך – אז תעביר את מה שאתה מרגיש, את מה שממלא את לבך ועולה במוחך. ברק אובמה השיג את ההצלחה, את העלייה המטאורית הזאת, כיוון שיכול היה להתמיד בזה תחת המיקרוסקופ של אומה שלמה. והוא תוגמל על כך. אתם יכולים לעשות אותו דבר.


לחצ/י על לחצן play לצפיה בסרטון

 

 

 

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798