חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
15/11/2018
 
 
 
כיצד וולמרט מתכננת להמשיך לנצח את המתחרות שלה?
חזור לרשימה
 
תאריך: 10/11/2009
כותב: נאוה שלו
כתובת דוא"ל:  nshalev@nsg-consulting.com
 
חברות צריכות לתכנן ולבצע בימים אלה אסטרטגיה אשר תעזור להם לנצל את ההתאוששות הזהירה בשווקים כדי לחזק את היתרון התחרותי ולקדם צמיחה. במאמר זה אנו נדון באסטרטגיה החדשה של אחת מהחברות הכי תחרותיות בעולם- וולמרט וכיצד היא מנסה לנצל את התאוששות בשווקים לטובתה.

וולמרט שהתחילה בחנות אחת ב 1962 היא חברת הריטל הגדולה בעולם. המחזור שלה השנה ( 2009 ) הוא 400 ביליון דולר  כלומר גידול של 7.8% גידול מהשנה שעברה.  יש לה מעל 7830 חנויות כאשר מעל 3000 מהם הם בעולם כולו. שיעור הצמיחה שלה בשווקים המתפתחים מ 2005 ועד היום הוא כ 30% לשנה. וולמרט מוכרת 50% יותר מ 7 המתחרות העיקריות שלה בינהן   Sears  ו  Target.

המיתון והמשבר הכלכלי הטיבו עם וולמרט בגלל המחירים הנמוכים ובניגוד למתחרה כמו טרגט שחוותה ירידה של 7% במכירות וולמרט פתחה החל מפברואר 2009  52 חנויות חדשות. למרות זאת המשבר לא פסח עליה לגמרי והיא מדווחת ברבעון השני של 2009  על ירידה במכירות של  % 1.2. המשקיעים אינם מרוצים מניית החברה שעלתה ב 1173% בשנות ה90 ירדה ב % 24
בעשור הזה והמשקיעים מודאגים שמחירים הנמוכים שאותם החברה מציעה יפגעו במניית החברה. 

מה אפשר לוולמרט לצמוח בשנים של המשבר הכלכלי בעוד שהרבה חברות חוו ירידות חזקות ואפיךו פשיטות רגל ?


היכולת של וולמרט להמשיך לצמוח בשנים של המשבר הפינסי מבוססת על יכולת הליבה שלה למכור יותר זול מהמתחרים שלה. או כפי שוולמרט אומרת "אנו רוצים להפוך את הלקוחות שלנו לעשירים יותר".

יכולת ליבה זו שהביאה אפילו לצמיחה גדולה יותר בזמן המשבר מבוססת על מספר מרכיבים:

א.וולמרט היא לקוח ענקי הצורך  50%  ממוצרי הצריכה בארה"ב דבר שמאפשר לה לקנות במחירים נמוכים מאד מ 3000  הספקים שאיתם היא עובדת.  
ב.מדיניות הקניה של החברה התבסס על העיקרון של קניה של  5% ולא יותר של מהמוצרים שלה מכל ספק דבר שאפשר לה חוסר תלות בספק מסוים. 
ג.חסכון בעלויות נדל"ן על ידי מיקום החנויות באזורים כפריים.
ד.מתן תמריצים לעובדים אשר מציעים הצעות יעילות אשר מיושמות בחברה ( חלוקת הכנסה כתוצאה מפעולות ייעול אלה  50% - 50%  בין העובדים לחברה).
ה.מערכת אינטראנט שמחברת בין כל החנויות ומאפשרת ניהול ספקים ומלאים באופן צנטרליסטי דבר המסייע לחסכון בעלויות.
   
 
עם ההתאוששות בשווקים וולמרט לא עוצרת לרגע ומעצבת אסטרטגיה חדשה שהמטרה שלה כמו תמיד להגדיל את נתח השוק ולנצח את המתחרים.

ניתן לחשוב שהגיוני יותר שוולמרט תעלה קצת את המחירים כעת כאשר הלקוחות הגדילו את הצריכה שלהם אך הלוגיקה של החברה היא לנצל את יכולת הליבה של החברה ולהציע ללקוחות הקונים כעת מחירים שאותם אף אחת מהמתחרות שלה אינה יכולה להציע. כך היא מציעה ספרים ב 10 דולר ומתחרה קשות באמזון או צעצועים במחירים הזולים יותר מטויס אר אס.

וולמרט מתכוונת להגדיל את נתח השוק שלה והצמיחה האורגנית באמעות אותה יכולת ליבה שהביאה להצלחה הכבירה שלה – היכולת לספק מחירים ללא תחרות ובאמצעות כניסה למוצרים חדשים ( ספרים , צעצועים , דברי אמנות , מוצרי חשמל ) ושרותים כמו תוכניות סלולאריות.  

בנוסף היא עובדת על שיפור חווית הלקוח. וולמרט הכריזה על שיפוץ של  70% מ 3600 החנויות שלה בארה"ב כמו גם שיפור של יכולת הלקוח לנווט בחנות ולמצוא את אשר הוא מחפש.

אבל היעד המרכזי של וולמרט היום הוא להפוך לחברה מספר אחת במכירות און ליין. כלומר היא למעשה נכנסת לטריטוריה של אמזון ורוצה לנצל את יכולת הליבה שלה להעניק מחירים נמוכים גם באון ליין. המכירה באון ליין תהיה מכירה של המוצרים והשרותים  של החברה כמו גם מכירה של מוצרים של חברות אחרות כמו איי פוד של אפל או מחשבים של דל.

האסטרטגיה הזו אמורה לעזור לוולמרט לנצל את יכולת הליבה שלה ואת התאוששות בצריכה לטובת השגת נתח שוק גדול יותר על חשבון המתחרים שלה. היכולת לספק מחירים ללא תחרות כמו גם מוצרים באון ליין יעזרו לחברה גם לצמוח בשווקים המתפתחים כמו סין למשל. 

וולמרט מנווטת את עצמה תוך כדי השינויים בשוק באופן שעוזר לה להגדיל את פלח השוק שלה על חשבון המתחרות שלה. חברה ללא הפסקה כבר אמרנו?  
 
ומהי האסטרטגיה שלך לנצל את המומנטום של התאוששות הזהירה בשווקים כדי לצמוח?



© נאוה שלו  2009 כל הזכויות שמורות.( אני בארץ ) 
      
 נאוה שלו היא המנכ"לית של  NSG CONSUTING  יועצת ,מאמנת וכותבת עם ניסיון של 16 שנים בשוק הבינלאומי. בקרו ב www.nsg-consulting.com   ניתן ליצור איתה קשר ב   nshalev@nsg-consulting.com  

 


http://projects.flowingdata.com/walmart/

 
תואר 2:M.S.W בעבודה סוציאלית מוסד לימודי:האוניברסיטה העברית
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798