חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
15/08/2018
 
 
 
8 התפיסות המוטעות בגיוס עובדים דרך לינקדאין
חזור לרשימה
 
תאריך: 29/11/2009
כותב: מורית רוזן
כתובת דוא"ל:  morit.rozen@hrd.co.il
 
בשנה האחרונה הפכה רשת לינקדאין (Linkedin) לכלי חובה לכל אנשי המקצוע בגיוס. העובדה שהרשת מהווה מעין מאגר קורות חיים אינטרנטי, נגיש וחינמי הכולל מעל ל- 220,000 ישראלים מתחומי ההיי-טק, ביוטק, שיווק וכספים הפכה את הכלי לחלומו של כל איש גיוס.
 הראשונים בארץ שהחלו להשתמש ברשת הלינקדאין לגיוס עובדים היו מספר חברות השמה וחברות בינלאומיות שהביאו את הידע מחברות-האם (עפ"יי סקר שנערך לאחרונה בארה"ב, ציינו 95% מאנשי הגיוס שהם נעזרים ברשת הלינקדאין לגיוס עובדים).


בשנים האחרונות הדרכנו מאות מנהלים ואנשי גיוס על השימוש ברשתות חברתיות ובניהן ב
רשת הלינקדאין לאיתור אפקטיבי של עובדים. במשך השנים שמענו ונתקלנו בלא מעט תפיסות מוטעות – תפיסות שחסמו חלק מהארגונים ומחברות ההשמה למנף את אחד ממקורות הגיוס היעילים ביותר.במאמר זה רציתי לשתף אתכם ולהתמקד ב-8 תפיסות מוטעות שהתפתחו סביב הגיוס ברשת הלינקדאין. ההתמודדות עם התפיסות הללו מופיעות גם כחלק מהערכה שהפקנו בנושא "איך באמת מגייסים עובדים בלינקדאין".
 
אז הנה 8 התפיסות המוטעות, שפשוט מעכבות מגייסים מוכשרים מכניסה לגיוס ברשת:

1. "אני לא עובדת בחברת היי-טק לכן לינקדאין אינה רלוונטית עבורי" – שמענו את התפיסה המוטעית הזאת מספר רב של פעמים מארגונים שאינם ארגוני הי-טק. זה נכון שהראשונים שהתחילו להשתמש ברשת הלינקדאין היו אנשי ההי-טק אך כיום הרשת כבר מונה מעל ל- 200,000 חברים מישראל ומעל ל- 50 מליון בעולם כולו ופרושים על פני כ- 200 תעשיות שונות. לאחרונה אנו רואים יותר ויותר חברים מישראל שמגיעים מתעשיות כמו שיווק ומכירות, התעשיה הרפואית, משפטים וראיית חשבון ביוטק – ועוד. יותר ויותר אנשים מתעשיות מגוונות מבינים את הכח העצום שיש לרשת הלינקדאין.
ויותר מזה – גם ארגונים שהם מוטי-שרות כמו חברות הסלולר והתקשורת מגייסים עובדים למטה שלהם – אנשי IT, מנהלי שיווק, מנהלי כספים ועוד. ובדיוק את האנשים האלו הם תוכלו לאתר ולמשוך אליכם דרך הלינקדאין.

2. "זה גוזל יותר מידי זמן – ויש לי עבודה לעשות" – גם זה משפט שחוזר שוב ושוב, ודווקא ממגייסים שנאבקים לסגור משרות ייחודיות במשך חודשים – ופשוט לא מצליחים. המודעות לכך שרשת הלינקדאין מאפשרת גישה למאות אלפי מועמדים פאסיביים – שאין שום דרך אחרת להגיע אליהם – היתה יכולה לעזור לאותם מגייסים לסגור את המשרות הללו בקלות רבה הרבה יותר. לאחר בניה אפקטיבית של הפרופיל ובניית הנטוורקינג המתאים, עצם תהליך החיפוש אורך רק דקות מועטות – מה שיכול לחסוך הרבה מאד תסכול וזמן יקר הן לאנשי גיוס מארגונים והן לחברות השמה. אנו מציינים הרבה פעמים בהדרכות הפרקטיות שלנו שכל מערכת חדשה דורשת זמן להטמעה. לא נצפה שמערכת SAP שנטמיע תהיה ברורה ומובנת מהיום הראשון. שם ברור לנו שצריך תהליך, שחשוב להיעזר במנחים ונייצר פעילות ארוכה להטמעה. גם כאן, בלי הבנה לכך שיש צורך בתהליך ובזמן למידה, לא נוכל לקדם שימוש אמיתי ומהיר (אחרי תקופת למידה) ברשת.

3. "אני כבר יודעת איך לפרסם משרות בקבוצות של לינקדאין" – אנשי גיוס רבים רואים בלינקדאין מערכת מקבילה/זהה לאתרי הדרושים. כלומר, הם מצטרפים לקבוצות של מחפשי עבודה ברשת – ומפרסמים את המשרות שלהם ומחכים שהמועמדים יפנו אליהם. אנו לא אומרים שאין ערך לפרסום הזה – אבל הערך האמיתי ברשתות חברתיות מגיע מקיום דיאלוג מתמשך של הארגון עם המועמדים הפוטנציאליים שלו. ערך משמעותי נוסף של הרשת היא היכולת לפנות אל המועמדים הפאסיביים – אלה שאינם מחפשים עבודה – ואנשים אלו לא נמצאים בד"כ בקבוצות מחפשי העבודה ברשת. כאן נמצא היתרון האדיר של מנוע החיפוש באתר והיכולת להשתמש בחיפוש בוליאני וליצור מחרוזות חיפוש מתקדמות.

4. "אי אפשר באמת לגייס עובדים בלינקדאין" – בסקר שנערך לאחרונה על ידי חברת Jobvite בארה"ב ציינו 95% מאנשי הגיוס שהם רואים ברשת הלינקדאין את כלי הגיוס שלהם. מהליווי ומההדרכות שלנו של מספר רב של ארגונים  אנו רואים שאנשי גיוס מקצועיים ברשת מצליחים לאתר ולמשוך עובדים מצוינים לאורך זמן. לא רק זאת – אלא שגוגל – החברה המובילה בפיתוח מקורות גיוס – מחזיקה צוותים של מידענים שיודעים לאתר את המועמדים המצוינים ביותר על ידי שימוש בלינקדאין וכלים נוספים ברשת.
כאשר אנחנו בוחנים את הכרטיסים של מגייסים שטוענים שלא ניתן לגייס ברשת – על פי רוב אנו מגלים שהפרופיל שלהם הינו מינימליסטי או שכמות אנשי הקשר שלהם הינה של כמה עשרות בודדות – ואכן במצב כזה הסיכוי באמת לגייס עובדים עם לינקדאין הינו נמוך מאד.

5. "אם אני אחבר את העובדים שלי – מיד יגייסו אותם המתחרים" - במשפט הזה יש 2 תפיסות מוטעות. אנשי משאבי אנוש לא תמיד מודעים לכך שחלק גדול מהעובדים שלהם כבר חברים ברשת – ולא בגלל שהם מחפשים עבודה – אלא מפני שזאת הדרך שלהם להישאר מקושרים לחברים, אנשי מקצוע ואנשי קשר. הטעות השניה היא – שאם עובד ירצה לעזוב את החברה הוא לא חייב להצטרף ללינקדאין בכדי לעשות זאת. אנשי הד-הנטינג יודעים להגיע למועמדים בארגון שלך גם בדרכים אחרות. האתגר של הארגון היה ונשאר ליצור סביבת עבודה מאתגרת ברמת המקצועית וברמה האישית בכדי שהעובדים יבחרו לעבוד בארגון שלך כל יום מחדש.

6. "כבר פתחתי כרטיס בלינקדאין ואני לא צריכה ללמוד איך מגייסים ברשת" -זאת אחת התפיסות הנפוצות ביותר – המחשבה שאם נכנסתי לרשת ופתחתי כרטיס אז אני כבר לא צריכה יותר מזה כלום. אך לא כך הדבר. ללינקדאין, כרשת עסקית, ישנם כללי התנהגות מאד נוקשים וכך גם בעיני החברים ברשת. מה שברשתות אחרות עשוי להיתפס כלגיטימי – ייתפס בלינקדאין כ- SPAM וכהצדקה לדווח על כך. היתרון הגדול של רשת הלינקדאין הוא בבנייה של מספר רב של כלים תומכים המאפשרים להגדיל בעשרות מונים את אחוזי ההצלחה שלנו כאשר אנו באים לפנות את מועמדים פוטנציאליים. חוסר ההכרה של היסודות הללו תהפוך את תהליך הגיוס להרבה פחות אפקטיבי ממה שהוא היה יכול להיות.

7. "אני מקבלת הזמנות מאנשים, אבל פשוט מתעלמת מהם"- ההתעלמות הזו פשוט גורמת לכם לאבד קשרים טובים למועמדים מצוינים. יש אמנם "אסכולות" שונות. יש המתחברים לכל אחד, ואחרים שמעדיפים שהרשת שלהם תשקף את מערכת הקשרים מחוץ לארגון ותכלול רק אנשים שהם מכירים. בשני המקרים, חשוב לא להתעלם – להבין למה מזמינים אותי, ואם המזמין מוכר לי – לאשר. זו גישה נימוסית מצד אחד, אך שמוסיפה לי ערך רב מצד שני, כי דרך אותם אנשי קשר, אני אגדיל אקספוננציאלית את רשימת אנשי הקשר שלי בדרגה השנייה ואיחשף להרבה יותר מועמדים פוטנציאלים ברשת

8. "אני לא כותבת על עצמי כלום ברשת…לא רוצה להיחשף" - דיברנו הרבה על החשיפה ברשת, על הציפייה של הגולשים שישתפו אותם, ציפייה לשקיפות ופתיחות שבתמורה יוצרות אמון, הערכה ושתוף פעולה. החשיפה לא חייבת להיות אישית, אבל בהחלט להיחשף מבחינה מקצועית – מה למדתי, איפה עבדתי, מה תחומי ההתמחות שלי וכו', את מי אני מייצגת – אלו פריטי מידע חיוניים כדי שהאדם בצד השני ירגיש נוח להיחשף מולי. ככל שאעשה יותר טוב ופתוח את תהליך החשיפה, כך אזמין יותר מועמדים להיעזר בי.


בעידן שבו ישנם מעל ל-2 מליון ישראלים בפייסבוק, 220,000 בלינקדאין ובעידן שבו ארגונים מתחילים להתמודד עם הקושי שבגיוס עובדי דור ה- Y ועם החזרה למלחמה על המועמדים הטובים ביותר - אף איש גיוס מקצועי לא יכול להרשות לעצמו שלא להיות במקום שבו נמצאים המועמדים שלו. זה נכון שתהליך הלמידה וההתאקלמות לוקח לעיתים זמן, ואנחנו מדברים מניסיון רב בליווי כזה – אך זהו בדיוק הזמן הנכון להתחיל בתהליך הלמידה – לפני שכל המתחרים שלכם כבר יהיו שם לפניכם.  

למי שרוצה ללמוד איך באמת לגייס ברשת העסקית המובילה בעולם הכנו עבורכם את הערכה "איך באמת מגייסים עובדים דרך לינקדאין"


חברת HRD מספקת כלים פרקטיים ומטמיעה פתרונות פורצי-דרך במספר תחומי ליבה עיקריים: תהליכי סיום העסקה, שיפור תשתיות גיוס, ובניית תרבות של מניעת הטרדה מינית.

מורית רוזן היא מנהלת חברת HRD המתמחה בייעוץ למשאבי אנוש ופיתוח ארגוני ומביאה ניסיון רב בתפקידי ייעוץ וניהול משאבי אנוש. מורית ליוותה עשרות מנהלים ועובדים בתהליכי סיום העסקה.
למידע נוסף על פתרונות HRD  ניתן לבקר באתר www.hrd.co.il
או ליצור קשר עם מורית morit@hrd.co.il

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798