חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
19/07/2018
 
 
 
10 השאלות שכול CEO חייב לשאול ב 2010?
חזור לרשימה
 
תאריך: 13/12/2009
כותב: נאוה שלו
כתובת דוא"ל:  nshalev@nsg-consulting.com
 
אחת האסטרטגיות שבהם מנכ"לים יכולים להתמודד עם מאפייני השוק החדש היא באמצעות שאילת השאלות הנכונות. שאלות טובות יביאו אתכם לתובנות ותשובות חדשות אשר יסייעו בידכם לקדם צמיחה ורווחיות בשווקים שהם מורכבים ולא וודאיים . (המאמר הוא תקציר של הד"וח החדש שלנו הינכם מוזמנים להוריד אותו באתר ) אז הרי הן לפניכן:  


1.האם אנו מספקים את הערך הגדול ביותר עבור הלקוחות שלנו בהשוואה למתחרים?

תדיר אני שומעת ממנכ"לים ומנהלים את הטענה "המוצרים שלנו טובים יותר מהמתחרים" ולכן הלקוחות שלנו קונים מאיתנו. טענה זו מתבררת כמופרכת (בד"כ מאוחר מדי ) כאשר המכירות יורדות או שלקוח חשוב עובר למתחרים ואז מתחילים לחקור ולבדוק מה קרה.

מחקר של ביין שכלל מידגם של 362 חברות מצביע ש 80% מאמינות שהן מספקות שרות מעולה ללקוחות שלהן. כאשר נשאלו הלקוחות התברר שרק % 8 סברו שהם מקבלים שרות מעולה מהספקים שלהם.

אז מה כדאי לעשות? דברו עם הלקוחות שלכם !!!!

מנכ"לים צריכים להקדיש לפחות % 10 מהזמן שלהם לשיחות עם לקוחות ( ובזמנים של שינויים כלכליים אפילו יותר) שיחות אלה יאפשרו לכם לזהות את הצרכים והבעיות של הלקוחות באופן שוטף דבר שיספק לכם יתרון תחרותי.   

2.האם המודל העסקי שלך תקף?

השוק מתאושש  ומנהלים נדרשים במקרים רבים לעדכן את המודל העסקי בגלל שינויים שחלו בצרכי הלקוחות כמו גם בסביבה העסקית כמו: מתחרה חדש, מוצר דיסטרטיבי, חוקים חדשים, הזדמנויות חדשות.

3.האם החברה שלך ממלאה את ההבטחה ללקוח?

מילוי ההבטחה שלך ללקוח תמיד מעצבת את הברנד שלך. הברנד הוא "מי ,מה ואיך " - כלומר הוא קובע מי הלקוחות שלך  , מהם המוצרים או שרותים וכיצד הם מסופקים. מאפיינים אלה קובעים  את הבידול שלך בהשוואה למתחרים.

 4. איזה מוצרים,שרותים או פעילות הינכם חייבים להפסיק לעשות עכשיו?


איזה ממוצרים, שרותים או פעולות שאתם עושים אינו תורם לעסקי הליבה של החברה?

לדוגמא כדאי לבדוק: 

איזה מוצר מהמוצרים שלנו אינו רווחי ?
איזה רכישה אינה תורמת לעסקי הליבה שלנו וכדאי להתפטר ממנה.
איזה לקוחות כדאי לנו להפסיק לשרת.
איזה פעולות לא סיפקו את ה  ROI  הנדרש.

מוצר , שרות או פעילות מסויימת יכולה להפוך לבלתי רלונטיות מכמה סיבות:
 
- השוק השתנה
- קבלת ההחלטה הייתה מוטעית.
- בדיעבד התוצאות לא ענו על הציפיות שלנו.

זה לא נורא לעשות טעויות כל עוד יש מערכת שבודקת כל הזמן מה כדאי להפסיק לעשות.


5.מהי אסטרטגית החברה שלך?  ( ומדוע היא בוודאי שגויה  ....)

הסיכוי שאסטרטגיית חברה שלך לא תתאמת במציאות הוא גדול מכיוון שבניגוד לעבר שבו מנהלים יכלו לנבא את העתיד היום בגלל חוסר הוודאות הגבוה והמורכבות של השוק אנו מדברים על תסריטים אפשריים ולא על חיזוי .
 

אז אם אי אפשר לחזות את המציאות מה הטעם באסטרטגיה? 

הדגש אינו על היכולת לחזות את העתיד ולעצב אסטרטגיה נכונה  אלא על תהליך התכנון אשר עוזר לך להתכונן למצבים שונים היכולים להתרחש במציאות.

6.האם יש בחברה שלך חדשנות ?

חדשנות היא אחד מהמנועים לצמיחה אורגנית. זה בנאלי לומר שחשוב להשקיע במחקר ופיתוח אך בחברות רבות  החדשנות אינה אסטרטגית או שקיים פער בין החשיבות שניתנת לנושא ובין הביצוע

לא די בחדשנות אלא יש צורך שהחדשנות תהיה אסטרטגית כלומר תחזק את עסקי הליבה של החברה ותסייע לך לספק ערך מוסף ונוסף ללקוחות.

7.האם החברה שלך יעילה? 

האם הינך יכול לקצץ במשאבים באופן שלא יפגע בעסקי הליבה שלך ובערך ללקוח. יעלות תורמת לחיזוק היתרון התחרותי שלך.  בדוק האם הורדת העלויות הביאה ליחס טוב יותר בין ההוצאות להכנסות?


8.האם יש לך את האנשים לאתגרים הבאים של החברה?

שילוב של מנהלים והעובדים עם סט הכישורים המתאים לאתגרים הבאים של החברה ופיתוח תרבות של  Engagement  ושיחות אמיתיות יספק לך יתרון תחרותי. חשוב לבדוק בכול תקופה-  

האם יש לנו את המנהלים המתאימים שיובילו את החברה?
האם השיבוץ שלהם נכון. 
מה רמת המוטיבציה ,הלהט וההתלהבות שיש בחברה שלנו?
האם תרבות ארגונית מעודדת פתיחות ושיחות אמיתיות.

9.האם יש לחברה שלך גמישות( agility) ניהולית?

מכיוון שאינך יכול לחזות את העתיד היכולת של החברה שלך להשתנות עם שינוי בסביבה העסקית תלוי בפיתוח של  agility.  ארגון המאופיין ב  agility הוא ארגון שמסוגל לשנות את הטקטיקות והכיוון האסטרטגי שלו במהירות בתגובה לשינויים בסביבה העסקית. 

כיצד המנהלים שלך מגיבים לשינויים בסביבה העסקית האם הם:

מקבלים או דוחים את קבלת ההחלטה.
האם הם מגנים על הסטאטוס קוו או שהם יצירתיים וחדשנים.
האם הם מנצלים את ההזדמנויות הטמונות בשינוי או מפספסים אותן.
 
10.כיצד אתה יודע שהחברה שלך מצליחה? 

פיטר דרוקר אומר "אינך יכול לנהל מה שאינך יכול למדוד".

מהם מדדי ההצלחה שלך כיצד הינך יודע שאכן אתה בדרך הנכונה?  האם אתה מודד את הגידול בהכנסות , גידול ברווחים , נתח שוק , כמות סגירות של עסקאות , אחוז צמיחה ביחס לתעשיה , שביעות רצון של לקוחות.

מהם המדדים אשר יהיו אבני הדרך שאכן החברה שלך בכיוון הנכון? 

ומהי השאלה שלך ?



המאמר הוא תקציר של הד"וח החדש שלנו הינכם מוזמנים להוריד אותו באתר

  נאוה שלו 2009 כל הזכויות שמורות ומוגנות.

נאוה שלו היא המנכ"לית של  NSG CONSUTING  יועצת ,מאמנת וכותבת עם ניסיון של 16 שנים בשוק הבינלאומי.  הפתרונות שלנו מקדמים רוחיות, צמיחה ו  turnaround  של חברות. בקרו ב www.nsg-consulting.com   ניתן ליצור איתה קשר ב   nshalev@nsg-consulting.com  

 
תואר 2:M.S.W בעבודה סוציאלית מוסד לימודי:האוניברסיטה העברית
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798