חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
20/08/2019
 
 
 
שכנוע (מתוך פינה מהסרטים חלק 19)
חזור לרשימה
 
תאריך: 09/08/2010
כותב: מרב רונן
כתובת דוא"ל:  multyeda@inter.net.il
 

רעיונות טובים ומקוריים הם נכס צאן ברזל עבור כל ארגון ששואף להתחדש ולהתקדם, אך רבים מהם נופלים על אוזניים ערלות רק משום שאינם מוצגים כראוי. הסרט החדש "שכנוע" מציג את הדרכים שיאפשרו לכל אחד להציג את רעיונותיו בצורה הטובה והמשכנעת ביותר (צפו בקטע מהסרט בסוף המאמר)

רעיון חדשני או הצעה מקורית, מוצלחים ככל שיהיו, הינם חסרי כל ערך ממשי, מבלי שיוצגו בצורה משכנעת. ידוע, כי לא רק התוכן הוא שחשוב, אלא גם הדרך בה הוא מועבר. רעיונות טובים רבים הולכים לאבדון רק משום שהאדם שהגה אותם ואמור להציגם, איננו מכיר בערך עצמו. שכנוע יעיל מתחיל בכך שהאדם המשכנע יהיה מודע לערכו שלו. עליו להכיר בכך שערכו איננו פחות מזה של עמיתיו וכי תרומתו לדיון חשובה ורצויה. על מנת להתגבר על חוסר הביטחון ועל החששות, כדאי להגיע למעמד ההצגה מוכנים. הכנה טובה כוללת עריכת מחקר ואיסוף נתוני רקע, שיגבו את הטיעון וכן בחינת הרעיון מראש מול עמיתים לעבודה. בנוסף, רצוי לנסות לסתור את ההצעה כך שבעת דיון או פרזנטציה ניתן יהיה להתמודד עם התנגדויות של קהל המאזינים.

 

בפתיחת הדברים ישנה חשיבות לביסוס האמינות של הדובר, על ידי הצגת הניסיון הרלוונטי ותחומי המומחיות שלו. ביסוס האמינות גם יסייע בתורו להשגת הקשב והריכוז של הקהל. את הרעיון עצמו כדאי להציג במשפט אחד, פשוט וממוקד, אשר מהווה למעשה תמצית של ההצעה כולה. על המשפט הזה רצוי להוסיף ראיות מוצקות ונתונים חשובים, שיעזרו לבסס אותו. את הדברים חשוב להציג בביטחון ובצורה שוטפת וקוהרנטית. מודעות לנושא שפת גוף, יישור מבט לעיני המאזינים ושמירה על גישה חיובית יעזרו במלאכת השכנוע.

 

כאמור, התנגדויות מצד הקהל הן עניין צפוי ולגיטימי בעת הצגת הרעיון. הכנה טובה ויסודית אמורה לעזור להתמודד עם מרביתן. אולם, לעיתים המקור להתנגדות איננו ענייני, כי אם רגשי. כולנו בני אדם וכולנו מונעים לא אחת על ידי רגשותינו וחששותינו. כאשר הטונים עולים והאדם שמולנו מתחיל להביע רוגז או לרדת לפסים אישיים – ככל הנראה מדובר בהתנגדות על רקע רגשי. על מנת להתמודד עם תגובות שכאלו – כדאי פשוט לדבר! ניהול שיחה פרטית עם האדם המתנגד תעזור, ברוב המקרים, לגלות את מה שבאמת מטריד אותו לגבי ההצעה. לשיחה כזו חשוב להגיע מתוך פתיחות ונכונות להקשבה אמיתית.

 

אולם, גם הכנה יסודית, גיוס הערכה עצמית, הצגה מרשימה והתמודדות מוצלחת עם התנגדויות - לא תמיד מבטיחים שהרעיון יתקבל בתשואות על ידי כלל המאזינים. חילוקי דעות, השגות וחוסר הסכמה תמיד יהיו קיימים, במיוחד בארגונים שמעודדים חשיבה עצמאית וכן יצירתיות. חשוב לזכור, כי העיקר בשכנוע הוא לא להשיג תמיד ובכל מחיר את מה שרוצים, אלא לוודא שכל הרעיונות זוכים להזדמנות שווה ולהקשבה הוגנת.

 


מרב רונן, יועצת סרטי הדרכה במולטידע

 
תואר 1:לימודי B.A בפסיכולוגיה וחינוך מוסד לימודי:אוניברסיטת תל אביב
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798