חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
17/12/2018
 
 
 
למה כדאי לעבוד אצלכם?
חזור לרשימה
 
תאריך: 29/12/2010
כותב: אורית שיבר
כתובת דוא"ל:  oritshib@bezeqint.net
 

משהו טוב קורה בעולם הגיוס!

אם חברים שלכם עובדים ב – 888, HOT, AdsMarket, יעל תוכנה, פסגות, פלאפון, אלווריון  וחברות נוספות – וודאי שמת לב לפעילותם ברשתות החברתיות; ארגונים אלו נעזרים ברשתות החברתיות לצורך גיוס, וחלקם אף משלבים את תוכנית "חבר מביא חבר" אל תוך הרשתות החברתיות של העובדים במטרה לאתר קהלי יעד של מועמדים פסיביים מקרב החברים של העובדים, זוהי מגמה חדשה ורעננה בתחום הגיוס המבשרת עידן של פתיחות ושל תקשורת עם מועמדים פוטנציאליים במדיה החברתית ובכלל. 

בשלב הנוכחי הבינו ארגונים רבים, שהדרך למועמדים היא לא רק  ע"י תיאור משרה, אלא  ע"י הדגמה למה כדאי לעבוד אצלם. מה שנקרא מיתוג מעסיק. כלומר, בנייה של מציאות ותפיסה של הארגון כמקום שטוב לעבוד בו. וכל זה מתוך ההבנה שאחד מהגורמים הקריטיים "הממגנטים" עובדים מוכשרים לארגון הוא המיתוג של הארגון כמעסיק.

מיתוג מעסיק מוגדר כ-"אסטרטגיה ארוכת טווח לניהול המודעות והתפיסה של עובדים קיימים, ועובדים פוטנציאליים ביחס לארגון" (ג'ון סאליבן). מיתוג מעסיק מדגיש את ההיבטים הייחודיים שבעבודה בחברה או באווירת העבודה, מקיף את הערכים של החברה, מדיניות והתנהלות, אשר מסייעים למשוך, להניע ולשמר את העובדים הקיימים והפוטנציאליים של החברה.

למיתוג מעסיק יתרונות רבים: השפעה חיובית ארוכת טווח על תפיסתם של מועמדים ועובדים, איכות גבוהה של מועמדים לעבודה, שיעור גבוה יותר של מועמדים הנענים להצעות העבודה של הארגון, גידול ב"חבר מביא חבר", גידול בשיעור של שימור עובדים ותרבות ארגונית חזקה יותר.

יש אומרים, שמיתוג מעסיק היא האסטרטגיה היחידה בעלת השפעות ארוכות טווח שמנהלי גיוס יכולים לנקוט בה היום, על-מנת לשים סוף למחסור בעובדים מוכשרים בארגון.

כיום דרך הגיוס היא דו-סיטרית; לא רק שמעסיקים בוחנים מועמדים לעבודה, אלא מועמדים מכינים לעצמם רשימה של מעסיקים רצויים או חברות, שהם רוצים לעבוד בהן, ופרסום של מידע אודות החברה, המצורף לתיאורי משרות, הוא כלי עוצמתי בגיוס של טופ טאלנט. חיוני, כמובן, לספק מידע אמין, שנותן הצצה לארגון, ומתאר מה בחברה שלכם הופך אותה למקום שבאמת כדאי לעבוד בו.
רבים מהארגונים כבר מבינים שעליהם לעשות מאמץ, על-מנת להיות ולהיתפס מעסיק מועדף (לא, אני לא מתכוונת ל"עבודה מועדפת".., אלא למקום עבודה שמועמדים מעדיפים אותו על פני אחרים), כיוון שלמועמדים "חזקים"/כישרוניים יש בד"כ הרבה אפשרויות עבודה. לכן, ארגונים רבים מחוייבים עכשיו לעשות מאמץ, כדי למשוך אליהם את הדור הבא של מנהלי החברה.

חברת הסטארט אפ ישראלית, זיהתה את הצורך הטמון במיתוג מעסיק, ושילבה באפליקציה, שפיתחה לגיוס במדיה החברתית, גם שירותים של מיתוג מעסיק. החברה מספקת פלטפורמה לתוכני וידאו ותכנים מילוליים, אשר מאפשרים לארגונים להבליט את היתרונות שבעבודה אצלם.

הלקוחות מרחיבים את ערוץ הגיוס האפקטיבי ביותר והוא "חבר מביא חבר" באמצעות הטכנולוגיה של החברה, המאפשרת הפצת המסר של מיתוג המעסיק ומשרות רלבנטיות בקרב העובדים ורשת הקשרים שלהם בפייסבוק. העובדים הופכים להיות שגרירים של החברה, ומתוגמלים על כך.

גליה בכר, מנהלת  משאבי אנוש של  קבוצת אדסמרקט , אשר הייתה בין החלוצות בשימוש במדיה חברתית לגיוס עובדים מציינת כי "השימוש במדיה עשירה ממקסם את האפקטיביות של המסרים של מיתוג מעסיק. באמצעות קמפיינים שאנו מריצים ברשתות החברתיות, מועמדים מגיעים ישירות לעמוד המשרות בדף הבית של החברה. זו הסיבה שהעלנו לפייסבוק סרטונים המתאפשרים בזכות טכנולוגיה זו, ובהם אחד מהמנהלים המקצועיים בחברה, מתאר את המשרה ואת הדרישות המקצועיות. המועמד הפוטנציאלי יכול להתרשם מהדברים, לראות מי המנהל שאתו הוא עשוי לעבוד ולהחליט על סמך כך האם להגיש קורות חיים". לכן, ישנה חשיבות לנטוש את תיאורי המשרות המשמימים ולעבור להשתמש במדיה חדשה כמו סרטוני הוידאו:

 http://www.facebook.com/XTENDm?v=app_120661144644808

שני ברונשטיין, מנהלת גיוס במדיה חברתית ב-  888, וממובילות השימוש בכלי המדיה החברתית מציינת כי :
"במהלך השנים האחרונות אנו נעזרים ברשתות החברתיות לצורך איתור מועמדים פוטנציאליים בפרט, וניהול קשר עם מועמדים בכלל .
 אם בעבר בניית הזהות של החברה ומיתוגה כמקום עבודה אטרקטיבי נעשו באופן בלעדי באתר החברה הסטטי, הרי שכניסתן של הרשתות החברתיות איפשרה לנו כחברה, להיעזר בכלי האינטרקטיבי ליצירת קשר עם המועמדים. אנו מכירים בפונקציונאליות של הרשתות ומשתמשים בהן, כדי להעמיד בפני המועמדים ערוץ ישיר עם נציגי החברה.
כיוון שברור היום, יותר מתמיד, שיש להשכיל ולהשתמש במדיה החברתית גם ככלי גיוסי החלטנו ליישם זאת גם בשיטת "חבר מביא חבר",ובכך לקדם את השיטה צעד אחד קדימה ברוח התקופה החברתית הנוכחית."

האני מאמין מאחורי הגישה הוא בשימוש בעובדי הארגון כדוברים אותנטיים אמינים בסרטים ובבלוגים. ואכן אחת החברות אשר עושה שימוש בטכנולוגיה זו היא חברת הוט, אשר העלתה סרטון, המתאר את השתלשלות הקריירה של אחד מהמנהלים בחברה אשר התחיל כמוקדן טלפוני וקודם לתפקיד של מנהל מחלקת מכירות.  המסר הוא "שאם תתאמץ - תצליח". והמועמדים הפוטינצלים זוכים לראות את סביבת העבודה, תיאורי תפקיד שונים בחברה ואת אפשרויות הקידום- מה שמהווה עבורם גורמי משיכה:
  http://www.facebook.com/pages/Hot-Jobs/116822788335061?v=app_120661144644808
ניתן לומר, שמיתוג מעסיק מאפשר למצוא את העובדים המתאימים במינימום השקעה של זמן ובהשקעה כספית מינימלית. לפי זאת, האסטרטגיה שלכם לגיוס עובדים שלכם ואפילו המערכות לגיוס עובדים צריכות לכלול דרכים לבנות את הזהות שלכם כמקום עבודה שטוב לעבוד בו. האם אסטרטגיית הגיוס והקליטה שלכם עושה זאת?


הכותבת היא אורית שיבר, מנהלת הפעילות בישראל של חברת Surge  המשווקת מערכת לגיוס עובדים במדיה החברתית. דוא"ל:  oritshib@bezeqint.net

 
תואר 2:M.A. בלימודי עבודה מוסד לימודי:אוניברסיטת תל אביב
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798