חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
19/07/2018
 
 
 
Woot - מודל עסקי חדשני !
חזור לרשימה
 
תאריך: 06/03/2011
כותב: נאוה שלו
כתובת דוא"ל:  nshalev@nsg-consulting.com
 
יש לכם עסק שמוכר מוצר אחד ללקוח והרווח שלכם הוא x  אז אם תוסיפו מוצר שני שלישי ורביעי תגדילו את ההכנסות וגם את הרווחים. באופן זה אתם בעצם מנצלים טוב יותר את התשתית (מערכת ההוצאות)  וגם את מאגר הלקוחות.


אם תסתכלו מסביבכם תראו שיש חנויות נישה שמוכרות מספר מוצרים מאותו סוג כמו חנות צעצועים או חנות בשמים. ויש חנויות כלבו כמו המשביר או וולמרט שמוכרות הרבה מאד מוצרים תחת קורת גג אחת.   

החוקים באון ליין דומים: אמאזון התחילה כחנות וירטואלית לממכר ספרים ועתה מוכרת דברי אלקטרוניקה בגדים ועוד. גם כאן היא מנצלת את התשתית שלה ( מערכת ההוצאות ) ובסיס הלקוחות למכור הרבה סוגי מוצרים.

מדוע כל החברות או העסקים הללו עושים זאת?

כי זה לא הגיוני למכור רק מוצר אחד לקבוצת לקוחות כאשר אתם יכולים למכור מספר מוצרים ולהגדיל את ההכנסות והרווחים.הוספה של מוצרים נוספים היא  דרך לצמיחה.

ואז בא סטארטאפ בשם     WOOT  והחליט שזה כן הגיוני למכור רק מוצר אחד מסוג מסויים בכול יום.
 
ווט מציעה כל יום את הדיל היומי שהוא מוצר בתחום האלקטרוניקה כאשר הכללים הם נוקשים וברורים: 

1.כל יום מוצע רק מוצר אחד בכמות מסויימת שאינה ידועה ללקוחות.
2.אתם יכולים לנסות לשאול שאלות על המוצר אך מזהירים אתכם מראש שאין לנציגים זמן לענות. 
- 3.אם יש בעיה במוצר הינכם מתקשרים לספק ולא לווט אך מכיוון שאין מלאי התכוננו לקבל את כספיכם חזרה.
- 4. אתם יכולים לקנות עד 3 פריטים.
- 5. אתם לא יכולים לבחור את אופן ההובלה ( פדקס ) כמו גם מחוייבים לשלם עליה.

- יש לווט מיליון לקוחות אשר מבקרים באתר בכל יום ולמעלה מ 3 מיליון משתמשים. וכאן שוב עולה השאלה אם הם מוכרים מוצר אחד כל יום בכזו הצלחה האם זה לא יותר הגיוני למכור מספר מוצרים ולהגדיל את ההכנסות וגם הרווחים?  

בווט חשבו אחרת ופיתחו מודל עסקי חדשני – מכירה של מוצר אחד בכול יום. ההצלחה של המודל מתבססת-  

א. מתן 100% צומת לב של לקוחות למוצר אחד במקום לכמה מוצרים.
ב. בחירה נכונה של המוצר. 
ג. פיתוח ובנייה של מערכת ספקים אשר מסוגלת לספק להם הרבה ממוצר אחד.
ד. מספר גדול של מבקרים כל יום באתר.
ה. מחירים תחרותיים.

ומה הם עשו כאשר הם רצו להוסיף מוצרים נוספים כדי לעצב צמיחה? 


בניגוד לאמאזון שפשוט הכניסה עוד מוצרים לאתר. ווט בחרה את סוג המוצרים אשר היא מעוניינת להוסיף לביזאנס שלה: חולצות ויין וופתחה שני אתרים נפרדים  אחד  ליין והשני לחולצות.

כלומר הם הבינו שהעובדה שהם מציעים רק מוצר אחד הוא היתרון התחרותי שלהם בהשוואה למתחרים.  כלומר הם למעשה שכפלו את המודל העסקי למוצרים נוספים והמשקיעים שלהם היו מאושרים. 

וכאן נשאלת השאלה האם המודל הנ"ל יכול לעבוד לגבי כל מוצר ? כלומר האם נכון מבחינת ווט לפתח אין ספור אתרים לכל סוג של מוצרים?

והתשובה היא לא!

הבחירה של סוג המוצר היא אסטרטגית מכיוון שהיא תלוייה בסוג הלקוחות אשר האתר רוצה למשוך אליו. בווט אומרים שהלקוח האידאלי שלהם הם אנשים שאוהבים טכנולוגיה וגדגטים עם רמת הכנסה מעל הממוצע.

אז לפני שאתם רצים לחקות אותם דעו שזה לא פשוט .... העובדה שאתם מספר 2  תפריע לכם להיות מספר 1 כלומר-  העובדה שהם ראשונים שפיתחו את המודל הזה מסייעת להם כמו גם אלמנטים של המודל אשר נראים קלים לחיקוי והם לא כמו:רשת הספקים שלהם ובחירת המוצרים.

כך למשל , ב  2009 300 אתרים נוספים חיקו את המודל. המנכ"ל של ווט-                      

לא נראה מודאג והוא אומר אנו יודעים שהמודל מצליח ואנו מצפים מהמתחרים להעתיק אותו.

ווט הוכיחה שהמנטרה -  "אם משהו לא נשבר אל תנסו לתקן אותו" לא נכונה וגם אתם יכולים לנסות לעשות את זה כלומר לקחת עיקרון שעובד ולנסות לראות אם ההפך ממנו או ורסיה אחרת שלו יכול לעבוד גם. אם זה יצליח תעצבו יתרון תחרותי והצלחה של הביזנס ואם לא ..... אתם יודעים כבר. 

ולמי שכבר מכיר אותי .... יודע את עמדתי מודלים עסקיים חדשניים הם נפלאים הבעיה איתם היא שאישוש מודל חדשני הרבה פעמים לא מצליח או לוקח הרבה זמן ולכן דורש הרבה מאד משאבים. כדאי לפחות לדעת את זה.

ומה דעתכם?



הצטרפו לשיחה שלנו על מודלים עסקיים במסגרת ביזאננס באאז פרטים באתר. 

  נאוה שלו 2011  
נאוה שלו היא המנכ"לית של  NSG CONSUTING  יועצת ,מאמנת וכותבת עם ניסיון של 17 שנים בשוק הבינלאומי.  הפתרונות שלנו מקדמים רוחיות וצמיחה של חברות. בקרו ב www.nsg-consulting.com   ניתן ליצור איתה קשר ב   nshalev@nsg-consulting.com  


 

 
תואר 2:M.S.W בעבודה סוציאלית מוסד לימודי:האוניברסיטה העברית
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798