חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
17/06/2019
 
 
 
הקול בשירות הטלפוני
חזור לרשימה
 
תאריך: 22/05/2011
כותב: שורי שטרול
כתובת דוא"ל:  Kolyachol3@gmail.com
 

האם חשבתם פעם מה משפיע עלינו בזמן שיחת טלפון עסקית?
בשיחת פנים אל פנים אנחנו רגילים לקלוט מידע על האדם העומד מולנו על פי הופעתו, שפת הגוף שלו וקולו. הנתונים הללו הם למעשה הרושם הראשוני שנקבע לו בתודעתנו, לפיו אנחנו בוחרים אם להמשיך את הקשר ולהתקדם הלאה לקנייה או מכירה. בשיחה טלפונית, אנו אוספים את המידע הזה על פי קול הדובר בלבד. תחושת אמינות, אמפתיה, מוכנות לשתף פעולה ורצון להקשיב, כולם נוצרים בעקבות התגובה הרגשית הלא מודעת שלנו לקול הדובר. קול איכותי ועוצמתי יוצר שיתוף פעולה ופתיחות, יוצר תוצאות חיוביות ומגדיל מכירות, ולמרות זאת עסקים רבים עדיין לא נותנים לעבודה הקולית את תשומת הלב לה היא ראויה ומפספסים את הפוטנציאל הטמון בה.

פרופ` אלברט מֶהרַבְּיאן מאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג`לס, שעסק בנושא יצירת הרושם הראשוני, מעלה במחקריו יחס של 55-38-7. 55% מהרושם הראשוני נוצרים על ידי ההופעה ושפת הגוף, 38% על ידי הקול ו7% בלבד מושפעים מהתוכן הנאמר.
כאשר הקשר עם הפרטנר הוא קשר טלפוני בלבד, חשיבות הקול נעשית גבוהה אף יותר. המאזין לא יודע איך נראה הדובר, ולכן באופן טבעי הוא משלים בדמיונו את החסר על פי קולו. כולנו מכירים את התופעה, אנחנו מדמיינים הופעה חיצונית לקול שאנו שומעים- קולם של שותפים עסקיים בטלפון, שדרני רדיו, דייטים וכו`. בעידן המודרני, שבו אנו נותנים ומקבלים שירותים בלי לראות את הפרטנר, אנו נדרשים לתת את הדעת לקולנו בדיוק כמו שאנחנו מתייחסים למראה החיצוני ולתוכן.

הקול במכירות ובשירות

על ידי מודעות ועבודה על הקול ניתן להגיע למגוון הישגים. מחד, הדיבור הנכון משמעותי בשמירה על הבריאות ועל רווחת הדובר, ומאידך, הוא המפתח להשפעה על המאזין ולהגעה לתוצאות. בבתי עסק, תחומים אלו תלויים זה בזה באופן מוחלט- הצלחה במכירות או במתן שירות תתאפשר רק תוך שמירה על בריאות ורווחת העובדים.
אנשי טלמרקטינג ונותני שירות טלפוני, שמבלים את רוב יום העבודה בישיבה ממושכת מול הטלפון, בדרך כלל מתעייפים ומאבדים אנרגיה. ירידת האנרגיה באה לביטוי ישיר בקול העובד, והרושם הראשוני הנוצר על נותן השירות, המוצר והעסק נופל בערכו.
בעבודות מסוג זה הקול הוא כלי העבודה המרכזי והמשמעותי ביותר, כלי בר שיפור והעצמה שביכולתו לתרום לעסק ולמנף אותו. קולו של עובד שלא עבר הכשרה או אימון קולי לא תמיד משרת את העסק ברמה הרצויה, ולעיתים קרובות אף מונע ממנו לממש את הפוטנציאל הטמון בו.
הרגלי דיבור שגויים נפוצים מאוד. דיבור מהיר, בליעת מילים, קול מתוח, דיבור חלש ורבים אחרים יוצרים קושי ומאמץ ביצירת התקשורת גם מצד הדובר וגם מצד המאזין. הבשורות הטובות הן שיצירת השינוי היא תהליך פשוט המבוסס על מודעות ותרגול. התרגילים מתייחסים למרכיבי הקול השונים- עוצמה, טון, אינטונציה, קצב, רצף והגייה, שלכל אחד מהם השפעה רבה על האופן בו אנו מדברים ועל תגובת הסביבה אלינו.

 


Kolyachol3@gmail.com

שורי שטרול, מפתחת שיטת קול יכול להעצמה באמצעות הקול
כתובת האתר www.kolyachol.co.il

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798