חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
14/12/2019
 
 
 
השפעת מיומנות לניהול קונפליקטים על ביצועי המנהל
חזור לרשימה
 
תאריך: 22/06/2011
כותב: מיכל יוסף
כתובת דוא"ל:  michal@michalyosef.co.il
 
מערכות היחסים בארגון רוויות קונפליקטים, הנובעים בעיקר מהשוני בין אנשים. שוני זה מהווה נכס ארגוני שאותו חשוב למנף: גישות שונות, תחומי מומחיות שונים, רקע שונה ועוד עשויים ליצור רעיונות חדשים, יצירתיים ופוריים. כל זאת, כמובן, אם הם מנוהלים ומובלים באופן מושכל.

רוני, סמנכ"ל בחברה גדולה. הוא מקצוען בתחומו ואין עוררין על כך. בישיבות ההנהלה, כולם יודעים, שאיתו לא ניתן להתווכח מהבחינה המקצועית, או ליתר דיוק איתו לא כדאי להתווכח. נקודה. הוא חד כתער, שנון, מהיר תגובה. לכאורה הוא בעל כישורים שכל מנכ"ל מחפש עבור הארגון שלו. יחד עם זאת חסרה בו היכולת לנהל דיון פתוח שמותיר מקום למחשבה או דעה אחרת פרט לדעה שלו.

על אף ההערכה המקצועית לה זכה בארגון, החל רוני "לאבד גובה" בצוות ההנהלה ובאגף אותו הוא מנהל. ההערכה כלפי יכולותיו הגבוהות התחלפה בתחושת תסכול, כעס, חוסר הערכה ואף סלידה מחוסר היכולת שלו להתמודד עם אי הסכמות. אנשים חששו להתבטא לידו ולהביע דעה שונה משלו וכך נוצר קיפאון מחשבתי ותחושת מתח כמעט תמידית סביבו. במילים אחרות, רוני הפך לשחקן מרכזי (מתוקף תפקידו) שסביבו ישנה דינאמיקה קונפליקטואלית. מצב כזה גובה מחיר יקר הן מהמנהל עצמו והן מהארגון.

מנכ"ל החברה החליט לעצור ו"לעשות חושבים": האם סגנון הניהול של רוני משרת אותו ואת הארגון? מהו מחירו? האם המחיר שרוני משלם וישלם או לחילופין הארגון משלם כבדים מידי או סביר?

מנהל טוב נדרש ליכולת גבוהה בניהול מערכות יחסים במצבים שונים ומגוונים, כיוון שמתוקף תפקידו הוא  מצוי בצומת אליה מתנקזים מרב הקונפליקטים. בזירה בה פועל המנהל, ישנם שחקנים רבים ושונים: מנהלים ממונים, עובדים, לקוחות ועוד רבים אחרים ומערכות היחסים שהמנהל נדרש לנהל עמם הן שונות, מגוונות, מאתגרות ומהוות בסיס להצלחתו בתפקיד.
אחד מהתנאים להצלחת המנהל בתפקידו, בעיני, הינה היכולת לפעול באפקטיביות במצבי אי הסכמה. הבשורה הטובה היא שניהול קונפליקטים זוהי מיומנות נרכשת. ביסוסן של מערכות יחסים טובות בחברה מצריך הקדשת זמן לשיח, פניוּת, מודעות לאופן בו מועברים מסרים, אחריות להבטיח שיש לעובדים והמנהלים את הכלים הדרושים להידברות אפקטיבית האחד עם השני ואם אינם מצליחים בכך עליהם לדעת שיש להם למי לפנות. ערוצי תקשורת פתוחים לא נוצרים מעצמם, אלא נבנים עקב לצד אגודל ודורשים השקעה. החשיבות שיקדיש המנהל לשמירה על ערוצי תקשורת פתוחים בינו ובין כל השחקנים הפועלים בסביבתו תשפיע באופן קריטי על הסגנון בו יתנהלו השחקנים האחרים סביבו.

רוני שהגיע למבוי סתום בהתנהלותו החליט יחד עם המנכ"ל, לערוך בחינה מחודשת ולקבל סיוע חיצוני. ההבנה שהקולגות, העובדים, הממונה וגורמים נוספים לא יסכימו לספוג לאורך זמן את ההתנהלות שלו יצרה אצלו צורך אמיתי בשינוי. בתהליך ליווי אישי למד רוני מה מניע אותו, מהם החסמים, החששות והקשיים שלו בהתמודדות עם מצבי אי הסכמה  ובעיקר- מהם המחירים שהוא משלם ומה יקר עבורו מידי. התהליך אפשר לרוני לערוך שינוי הדרגתי בהתנהלותו מתוך בחירה ומודעות. התוצאות בסביבתו לא אחרו לבוא.

התנהלותו אפשרה יצירת סגנון אחר של שיח בסביבת חייו המקצועיים, ניהול קונפליקטים באופן אפקטיבי, כך גם במעגלים נוספים בחייו. רוני ממשיך בתהליך השינוי שלו גם לאחר שהסתיים תהליך הליווי, זאת באמצעות התובנות, הכלים והמיומנויות שרכש.


מיכל יוסף, מומחית לניהול קונפליקטים ויישוב סכסוכים
www.brdm.co.il

 

 
תואר 1:BA לוגיסטיקה וכלכלה מוסד לימודי:אוניברסיטת בר-אילן
תואר 2:MA יישוב סכסוכים וניהול מו``מ, MA משפטים מוסד לימודי:אוניברסיטת בר-אילן
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798