חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
14/11/2018
 
 
 
כיצד לבנות חזון ארגוני בעל ערך לארגון?
חזור לרשימה
 
תאריך: 03/07/2011
כותב: ארז אלמוגי
כתובת דוא"ל:  erez@blanchard.co.il
 
צוות יעיל מקבץ בחובו אנשים הבאים מרקע שונה ובעלי ניסיון שונה, שעובדים ביחד ופועלים להשגת מטרה משותפת.
ובכל זאת, מרבית הצוותים לעולם לא יצליחו לממש את מלוא הפוטנציאל הטמון בהם כיוון שאינם מקדישים זמן לבחינת מטרות הצוות, ערכיו וייעודו ולהסכמה עליהם. במילים אחרות, הם אינם יוצרים חזון מאחד.

ג'סי סטונר, מומחית עולמית בנושא בניית חזון וערכים ארגוניים, ומי ששיתפה פעולה עם קן בלנצ'ארד בכתיבת הספר -  קדימה במלוא הקיטור! לשחרר את כוח החזון בעבודה ובחיים, סבורה כי כאשר חברי צוות מוסיפים לתמונה את החלק הבסיסי הזה, יש פחות זמן מבוזבז, פחות סדרי עדיפויות סותרים ופחות עימותים בין-אישיים שכן חברי הצוות מאמינים שכולם מתקדמים באותו כיוון ומונחים על ידי ערכים זהים.

כאשר צוותים יוצרים חזון שמהדהד את מטרותיהם וערכיהם, החזון יוצר אנרגיה, התלהבות ומחויבות שמאפשרות להם לעשות את העבודה, להישאר מחויבים ולזהות הזדמנויות שנקרות בדרכיהם.

לשימושך 4 עצות לבניית חזון שיהיה בעל ערך:

1. היה ספציפי ככל שתוכל!

זיהוי  ערכים משותפים יכול להיות אתגר עבור צוותים בתחילת דרכם, מאחר שאנשים שונים יכולים לפרש מילים באופנים שונים. המפתח הוא להגדיר את המילים בדוגמאות והתנהגויות ספציפיות. לדוגמה, סטונר מצביעה על ארבעת ערכי הליבה של אחד הצוותים עימם עובדת  בחברת סיפוינט - שקיפות, שיתוף פעולה, הצלחה ומנהיגות. אם המילים המבטאות את הערכים אינן כוללות הסבר נוסף, זה נתון למגוון רחב של פרשנויות מצד חברי הצוות. כדי להימנע מאי הבנות  הצוות הוסיף הגדרות ספציפיות לערכים שלו באופן הבא:

  • שקיפות - היו פתוחים, כנים וחברותיים. חפשו את האמת והתמודדו איתה. אמרו מה שאתם מתכוונים; התכוונו למה שאתם אומרים.
  • שיתוף פעולה - היו מעורבים. הביאו איתכם את המומחיות שלנו והשתמשו בניסיונם של אחרים. חפשו רעיונות וגישות אחרים. קחו אחריות לתקשר בדרכים שאפשר לשמוע ולהבין.
  • הצלחה - פעלו על פי אמות מידה הגבוהות ביותר של מקצועיות, כישורים וידע. עמדו בהתחייבויות ללקוחות ולכל בעלי העניין. למדו מההצלחות ומהטעויות.
  • ניהול - תרמו ליצירת עולם בריא, בר קיימא. עזרו לשפר את הקהילות ואת הסביבה הגלובלית.

2. חשוב על הלקוח
מרבית האנשים יסכימו בוודאי שמטרה ברורה היא מרכיב חיוני לצוות. אנשים רבים מגדירים את מטרתו של הצוות שלהם מנקודת המבט של השירותים או המוצרים שהם מספקים. מנהיגים יעילים מגדירים את מטרתו של הצוות שלהם מנקודת מבט של אלה שנהנים משירותים ומוצריהם, ומסייעים לצוות שלהם להבין באיזה עסק הם באמת נמצאים.

לצוותים שיש חזון ברור, שהערכים והמטרות שלהם מתואמים, מסוגלים לעבוד בצורה אפקטיבית יותר עם צוותים אחרים. לסטונר יש סיפור מעולה שמסביר את הנקודה הזאת.

"לפני מספר שנים, אנשי מחלקת החשבונות של חברה המדורגת ברשימת ה-  Fortune 1000 סיפרו לי שבעייתם הגדולה ביותר היא היעדר שיתוף פעולה מצידן של מחלקות אחרות - הם אינם מקבלים את המידע הדרוש להם כדי להפיק את הדוחות שלהם בזמן וכראוי, ולא פעם עליהם ללכת לחפש את הנתונים. הם סבורים שתפקידם לאסוף מידע פיננסי ולארגן אותו, ושתפקידם של כל האחרים הוא לספק את המידע שהם דורשים."

"באופן  מעניין, כששוחחתי עם אנשי המחלקות האחרות, הם ראו זאת בצורה שונה. הם התייחסו אל מחלקת החשבונות כאל "משטרת המספרים שלהם" -  כל הזמן מבקשים מידע ואינם מספקים להם שום דבר שיעזור להם לעשות את עבודתם. מכאן שלא מיהרו לספק את המידע המבוקש, את הקבלות ואת הרשומות."

"כצוות, אנשי מחלקת החשבונות הרהרו כיצד הם נראים בעיני המחלקות האחרות ושאלו את השאלה "באיזה עסק אנחנו נמצאים למעשה?" הם הבינו שמטרתם היא לספק מידע מדויק ובזמן, ייעוץ שינחה את המנהיגים בקבלת החלטות חכמה מבחינה כספית, והקפדה על עמידה בדרישות שתבטיח הגנה על החברה."

לדברי סטונר, להפסיק להגדיר את העבודה שלך מנקודת מבט של הפעולות שלך ולעבור להגדיר אותה מנקודת מבט של  המשתמשים של השירותים  שלך זהו שינוי גדול. בעקבות השינוי שעשתה, מחלקת חשבונות הפסיקה לדרוש מידע כדי להשלים את  פעילויותיה. אנשיה התחילו לדבר עם המנהיגים כדי לברר איזה מידע דרוש להם, מתי ובאיזה פורמט. כבמטה קסם, אמינותם גדלה עשרות מונים, והם התחילו להיתפס כשותפים עסקיים אמיתיים.

כאשר החזון ברור, הצוותים עובדים בצורה יעילה יותר, כשותפים עסקיים אמיתיים עם הצוותים האחרים.

3. תקשורת מפיחה חיים בחזון

סטונר ממליצה לצוות לזהות את מטרותיו, את ערכיו ואת תמונת העתיד שהוא רואה לנגד עיניו, ואחר כך לפרסם את החזון שלו. "זה נכון שפרסום החזון שלך הוא חסר תועלת אם אינך חי אותו, אבל פרסום הוא צעד ראשון חשוב מאחר שהחזון שלך הופך לדבר העיקרי. בסיפוינט, אנו מפרסמים את החזון ואת הערכים שלנו באתר האינטרנט שלנו מאחר שהחזון שמנחה אותנו בעבודה עם לקוחות זהה לזה שמנחה אותנו בעבודה אחד עם השני."

לסיום, סטונר ממליצה לחברי הצוות לשאת באחריות ולחיות את החזון.

לדבריה, "כאשר מתעלמים מהפרת ערכים, כל הצוות מאבד אמינות והערכים הופכים חסרי משמעות. כאשר הערכים שלך מוגדרים בצורה ברורה, ויכוחים  על אחריות נראים ומרגישים שונים בהרבה. אפשר לקיים ויכוחים מעמדה של כבוד רציונלי, לא מעמדה של האשמות כעוסות."

4. פעל לפי החזון שלך

אנשים רבים סבורים שהצוות שלהם לא יכול להיות בעל חזון מאחר שלחברה שלהם אין חזון. חזון יכול להתחיל בכל מקום בארגון.

לדברי פיטר סנגה, "הצעד הראשון בבניית חזון משותף הוא לוותר על תפיסות מסורתיות, לפיהן על חזונים מכריזים תמיד מ'גבוה' או שהם תוצאה של תהליך תכנון ארגוני ממוסד."

אמנם נכון שבסופו של דבר יוזמה זקוקה לתמיכה של המנהיג, אך היא יכולה להתחיל בכל מקום בארגון. מנהלים יכולים לעשות רבות מבלי לזכות בתמיכה מגבוה. קחו אחריות לספק מנהיגות במעגל ההשפעה שלכם.

מנהיגות אינה מסתכמת בשיטות ניהול טובות. לדברי סטונר וקן בלנצ'ארד, בספרם המשותף קדימה במלוא הקיטור!, "מנהיגות היא ללכת לכיוון מסוים." לאן אתה רוצה ללכת? לאן אתה רוצה לקחת את הצוות שלך? לאן אתה רוצה לקחת את הארגון שלך? לא משנה להיכן, התחל בכל היום.



ארז אלמוגי, יו"ר בלנצ'ארד ישראל, המתמחה בפתרונות ארגוניים לשיפור כושר הצמיחה והאפקטיביות הארגונית

©2006 The Ken Blanchard Companies. All rights reserved. Do not duplicate

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798