חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
13/11/2018
 
 
 
העתיד של מערכות תוכנה - מיחשוב עננים SAAS ואוטומטציה של תהליכים במערכות HRMS או מערכות CRM
חזור לרשימה
 
תאריך: 23/11/2011
כותב: ליאור בן דרור
כתובת דוא"ל:  liorbd@niloosoft.com
 
אוכל לסכם את עתיד מערכות התוכנה בשלוש נקודות עיקריות :
1.מערכות מחשוב הפועלות במודול מיחשוב עננים.
2.אוטומציה של תהליכים, ובניית תהליכים אוטומטים שמתרחשים מול לקוחות.
תוך שימוש ועזרה בבינה מלאכותית לטיפול בעומס המידע הזורם אלינו.
3.שימוש ברשתות חברתיות ובמידע שנמצא ברשת כדי למקסם את פונציאל המידע רשתות כגון לינקדאין, פסייבוק גוגל+ ע"מ להגיע לקהל לקוחות ספציפים.


על מנת לסכם את השינויים שחלו בשנים האחרונות בתחום התוכנה אשמח לספר סיפור אמיתי מהחיים על התפתחותה של חברת תוכנה, והשינויים שהינו חיבים להכניס על מנת להפוך לספק מוביל בתחום ה HR.

לפני שנתחיל בסיפור אשמח להבהיר את הביטוי מיחשוב עננים. מהו מחשוב עננים? 

ענן מחשוב או מחשוב בענן (Cloud computing) הוא פיתוח המאפשר להשתמש בכוח עיבוד ומחשוב דרך רשת האינטרנט.
הביטוי "ענן" הוא דימוי לרשת האינטרנט המבוסס על הצורה הגרפית בה מתארים את הרשת בתרשימי זרימה (Computer network diagram). בענן המחשוב נמצאים הנתונים והלוגיקה העסקית של מערכות המחשוב בשרתים במרכזי מחשבים והם מופעלים מיחידות קצה מרוחקות. כתוצאה מכך אין המשתמשים צריכים לרכוש ולנהל משאבי ומערכות מחשוב ובמקום זאת שוכרים אותה כשירות מספקים שמעמידים כוח מחשוב שהגישה אליו תהיה מרחוק דרך האינטרנט. מאפיין זה מאפשר להימנע מהוצאות גדולות על רכישת ציוד ותוכנות תשתית ומהצורך לנהל אותן. ענן המחשוב מאפשר למשתמש שליטה וויסות של עוצמת המחשוב הנדרשת, כך שבעיתות עומס ניתן לשכור כוח מחשוב גבוה יותר ובעיתות רגיעה להקטין את ההוצאה. בחלק מהמימושים של התפיסה גם נחסך הצורך לפתח או לנהל יישומים.

המשתמש בענני מחשוב עשוי להיות ארגון גדול, ארגון בינוני או קטן או אדם בודד. הספק הוא בדרך כלל חברה גדולה, שפיתחה תשתיות מתאימות ומספקת שירותים למספר גדול של משתמשים. המשתמש משתמש בשירותי הספק באמצעות האינטרנט מבלי צורך לדעת על הסביבה הטכנולוגית בה ממומשים שירותים אלה.

החזון של ענן המחשוב הוא לאפשר למשתמשים להתחבר לכל שירותי המחשוב להם זקוקים באמצעות האינטרנט, באופן דומה להתחברות לרשת חשמל. ( Wikipedia)

תחילת הסיפור: ליאור בן דרור
תחילת שנות 2000 פתחתי יחד עם יזם נוסף חברת תוכנה, בשם NILOOSOFT,  השותף שלי בשם נימרוד רונן שהינו מומחה בכלים אוטומטים, פיתח טכנולוגיה יחודית בעולם שמפענת ומתקיית קורות חיים באופן אוטומטי לחלוטין. אני הייתי אחראי על השיווק והפצת המערכות. הנושא עניין אותי כיוון שהפיתוח היה חדשני ביותר וחברות שהגעתי אליהם עדין העסיקו קלדניות שעשו את המלאכה. החברות מאוד התרשמו מאיכות הדיוק של הכלים האוטומטים והתחילו לעבוד עם המערכת שחסכה שעות רבות של הקלדת נתונים,
שילוב של בינה מלאכותית לפיענוח מסמכי קו"ח יחד עם טכנולוגיה יחודית של מנוע חיפוש שפיתחנו  איתרה בקלות ובמהירות את המועמדים הטובים ביותר, וכך חברות שגיסו באופן מסיבי התחילו להשתמש במערכות שלנו והצליחו מאוד. באותה תקופה המערכת שלנו כמערכת אינטרנטית היתה  חדשנית,ותמיד השתדלנו תמיד לעבוד ולפתח עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר שיש,את ההתקנה ביצענו תמיד על שרת מקומי של הלקוח, ולאחר שהגענו למסה גדולה של לקוחות התחלנו להיתקל בבעית תמיכה מאוד קשה, הבעיה היתה כיצד לשדרג ולתמוך בכל הלקוחות הללו, כל ארגון והתשתיות המיוחדות שלו. כיוון שעבדנו גם עם חברות כגון : מוטורולה ותעשיה צבאית נושא אבטחת המידע גם היה מאוד חשוב. כמו-כן נושא תיקון באג'ים ושידרוגים היה תופס זמן יקר מאוד של נשי התמיכה, ניקח לדוגמא חברת תוכנה עם  100 לקוחות לשדרוג, עם 2 אנשי תמיכה זה יכול לקחת מעל חצי שנה להגיע לכולם ועוד במקרה הטוב. ועד שכבר שידרגנו את כולם כבר יצאה גירסה חדשה ושוב צריך לצאת לדרך, המרדף האין סופי אחר גירסאות ושידרוגים גרם לביזבוז זמן יקר גם ללקוחות שלנו וגם לנו.
באמצע 2006 החלטנו שזהו זה! הקץ למרדף !  והתחלנו לפתח מערכת חדשה לחלוטין במקביל לפיתוח המערכות הקיימות. המערכות החדשות שפיתחנו היו במודול SAAS מיחשוב עננים מלא. המערכות החדשות שפיתחנו היו במודול מיחשוב עננים מלא ולא רק מערכות אינטרנטיות, בתחילת 2010 סימנו את הפיתוח והבדיקות הראשונות והתחלנו לעלות לקוחות חדשים על המערכות החדשות, ראשית התקנת לקוח חדש, תהליך שלקח כמה שעות ולעיתים כמה ימים התקצר 2-3 דקות , כמו-כן לשדרג 100 או 1000 לקוחות זה עניין של שלוש ארבע שעות מקסימום. הלקוחות מאוד מרוצים כיוון שהיום הם מקבלים גירסה כל חודש-מי חלם שזה יהיה אפשרי.

יתרונות לעבודה על מערכת במודול מחשוב עננים:

יתרון : למערכות מיחשוב עננים החברה יכולה להשקיע ברכיבים חיצונים אפילו יקרים מאוד בלי להעמיס את העלות של הרכיבים החיצונים על הלקוח.

יתרון נוסף: ללקוח אין עלויות חומרה ותשתיות כלל, ובנוסף לכך הלקוח לא צריך להחזיק אנשי system  שיתחזקו את המערכת, המערכות מנהלות באופן קצועי ע"י החברה שפיתחה את השירות ורוב הסיכויים שהחבה תידאג לסביבת מיחשוב אידאלית שהאפליקציה תוכל לתפקד בתוכה באופן אופטימלי  .

ישנם גם חסרונות לשיטת מחשוב עננים:

חיסרון : כאשר ישנה בעיה כלשהי כל הלקוחות סובלים מאותה בעיה ולכן יש נחיצות רבה מאוד לפתור את הבעיה במהירות האפשרית, נחיצות זאת גורמת לאנשי ה  system לחוש אחריות רבה לטפל בבעיה במהירות האפשרית, זוהי לא בעיה רק של לקוח אחד זוהי בעיה משותפת לכולם. חיסרון זה יכול לגרום לכך שבמקרים קיצונים שבו המערכות מתרסקות ואז אף אחד לא יכול לעבוד.

חיסרון נוסף: אחד החיסרונות הגדולים הוא שמערכות כאלו הם מאוד מורכבות וכאשר אתה נתקל בלקוח שכן מתעקש על התקנה מקומית זה יכול להיות כרוך בעלויות גבוהות מאוד להתקנה, ולעיתים לקוחות כאלו אתה לפעמים נאלץ לוותר עליהם. כמו כן ישנם שינויים שלקוחות מבקשים שמאלצים אותך עבור שינוי קטן לבצע שינוי ב 12 מאגרי מידע שונים.

נושא מאוד חשוב שמעסיק לקוחות רבים הינו - אבטחת המידע ומה קורה עם המידע של החברה:

נושא שעדין שנוי במחלקת קשור לרמת אבטחה וביטחון לגבי הנתונים של החברה, במקרה של מערכת CRM או HRMS למידע יש משקל וערך רב מאוד לחברה, ולעתים חברות חוששות מה קורה עם המידע היקר שלהם.
כאן אני ממליץ לבדוק טוב את החברה , האם יש לה לקוחות גדולים? כמה לקוחות? איזה תשתיות?
האם החברה עובדת גם המגזר הביטחוני? איזה בדיקות אבטחה המערכת עברה? האם שרתים
מוקשחים?  לבקש תעודות ומסמכים טכנים המאשרים את מה שנאמר ע"י אנשי המכירות.
לסעיף זה ישנה חשיבות רבה מאוד, כיוון שאם תעבדו עם חברה שלא השקיעה מספיק בתשתיות הנתונים שלכם בסכנה.

אוטמציה של תהליכים ובינה מלאכותית במערכות CRM ומערכות גיוס.
המטרה הכללית בנושא אוטמציה ובינה מלאכותית הינו ללחוץ על כמה שפחות כפתורים ולקבל הכי הרבה פונקציות ונתונים.

ממשק חלק בין אדם למכונה, כך שמערכת ההפעלה מצליחה ממש להבין את המשתמש עם מינימום מאמץ של המשתמש, בעתיד הקרוב מאוד נוכל לראות מערכות הפעלה כגון Siri של אפל שהממשק בין אדם למכונה הוא באמצעות דיבור בשפה חופשית.

מערכות אוטומטיות חכמות יודעות לבצע עבודה שחורה ללא התערבות אנושית כלל.

דוגמאות לבינה מלאכותית שאנו פיתחנו היתה יכולת לסרוק ולשלוף אוטמטית את כל הנתונים מתוך מאות אלפי קו"ח כל יום ולהפוך את המידע לנגיש וזמין עבור לקוחותינו עם ההבנה .

שימוש ברשתות חברתיות

אין ספק שהנושא הכי חם היום וככל הנראה בעתיד הקרוב הוא רשתות חברתיות, מערכות מידע חדשנית חייבות לבצע אינטגרציה למידע שנמצא ברשתות אלו, ולדעת לנצל את המידע בצורה אינטלגנטית לצרכים הפנימים של האירגון, בצורה כזו שהמידע שעובר בחברה נשאר בחברה.

לסיכום: כפי שבטח ניתן לזהות מהסיפור האישי שלי אני ממליץ בכל לב לעבור למערכות במיחשוב עננים, לעיתים התשלום גבוה יותר אולם מערכות כאלו בד"כ מגיעות מחברות יותר רציניות שפיתחו מערכת גדולה ומיקצועית, יש לוודא שאכן אתם לא הראשונים ושעושים עליכם פילוט ושהחברה איתה אתם חותמים על הסכם היא חברה רצינית עם מאות לקוחות, ורצוי לוודא שהלקוחות הם גדולים, כמו-כן עם וותק של מעל 5-10 שנים בתחום. 

עדיף לשלם עבור שירות מיקצועי ולקבל עידכונים ושידרוגים באופן שותף , שיש אמא ואבא למערכת עם 99% זמינות, כמעט 0 תקלות, אין הוצאות נוספות, אין צורך להביא את איש המחשבים שלכם כדי לבדוק מה הבעיה ולמה המערכת לא עובדת. אם יש אינטרנט תקין המערכת אמורה לעבוד ב 100% ואם היא לא עובדת זה לא בעיה אצלכם.

כמו-כן למי שמעונין לצאת לפרויקט בתחום אני ממליץ לבדוק טוב שמערכת התוכנה אותה הוא מעוניין להתמיע כוללת בתוכה את שלושת הנקודות עליהן עברנו בראיון והם:

  1. מערכת במודול מחשוב עננים-זהו בהחלט הכיוון אליו שואפות כל חברות התוכנה.
  2. מערכות עם אוטומציה מלאה של תהליכים, ובינה מלאכותית בהבנת המשתמש.
  3. קישור ישיר מהמערכת הפנימית שלכם לרשתות חברתיות ואינטגרציה מלאה איתן.


בברכה,
ליאור בן-דרור סמנכ"ל חברת Niloosoft   מפתחת מערכת הגיוס HUNTER HRMS,
מערכת גיוס במחשוב עננים לניהול הגיוס ומשאבי אנוש באירגון.


Lior Ben Dror
VP sales
Mobile: 972-50-5691063
E-mail: liorbd@niloosoft.com
Telephone: 972-3-6963434
Fax: 972-3-5422583
www.niloosoft.com
http://twitter.com/niloosoft

 

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798