חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
22/07/2018
 
 
 
המנהל כנותן שירות
חזור לרשימה
 
תאריך: 29/03/2012
כותב: איתן ראובני
כתובת דוא"ל: 
 
דומה היה שהמנהל עימו ישבתי, נע בחוסר נוחות בכסאו, הוא פזל לצדדים, כמו רצה לבדוק אם השאלה שעלתה בחדר (שבו ישבנו רק שנינו) אכן הופנתה אליו.
"השירות שאני צריך לתת לעובדים שלי?...", הרים גבה, " לא התבלבלנו? זה הם שצריכים לספק לי את הסחורה, לא?..."
אנחנו באמת לפעמים מתבלבלים, אך לא במקרה הזה.

אכן תפקידו של המנהל לדרוש את התפוקות המתאימות מעובדיו, על זה מושתת כל ארגון. הבלבול לעיתים בכך שאנחנו שוכחים שהתפקיד שלנו כולל גם שירותי ניהול אותם אנחנו צריכים לספק עובדים. ליתר דיוק, המקום שבו אנחנו לרוב טועים הוא בהפנמה ששירותי הניהול האלה אינם אופציונליים, הם חובה והם חלק בלתי נפרד מהתפקיד.

כפי שאנחנו לא שוכחים את החובות שלנו ללקוח החיצוני, אל לנו לשכוח את החובות שלנו ללקוח הפנימי.

"שירותי ניווט" – כמנהלים, אנחנו המצפן וה GPS של העובדים שלנו. העובד זקוק לדעת מהו החזון של החברה, לאן היא הולכת בשנה הקרובה ולאן בחמש השנים הקרובות.

שירותי הכוונה אישית – חשוב שאנשים בארגון ידעו מהי הגדרת התפקיד שלהם, באופן בהיר מהם היעדים שלהם ובצורה ברורה מהם המדדים עליהם הם נמדדים ובאיזה אופן. תפקידנו כמנהלים לספק את זה.

שירותי הכשרה והעצמה – הן מקצועית והן ניהולית (על המנהל לראות עצמו כמנטור של העובד). יותר מזה – ההעצמה של העובד ופיתוח הקריירה שלו, הוא שירות שאנחנו קיבלנו ממנהלינו בעבר, ואל לנו לחטוא מוסרית ולא להעניק שירות זה לעובדינו.

שירותי משוב – ההתפתחות של העובד חייבת לעבור דרך השיפור המתמיד. הסיכויים לכך ללא משוב (גם הפירגון וגם הביקורת הבונה) קטנים יותר. המשוב חייב להיות שוטף וגם תקופתי – זו אחת  החובות העיקריות של המנהל. מניסיוני בארגונים, זו גם נקודת התורפה של המנהל הישראלי.

שירותי קו פתוח והקשבה – האוזן, הדלת הפתוחה, התמיכה ויצירת האווירה והתרבות הם גם בסל המוצרים השירותיים שבחובתנו לתת לאנשים עליהם אנו מופקדים.
שירותי מידע – למנהל יש את כל הכלים והחשיפה לשמש צינור מידע ליצירת שקיפות ארגונית בכל נושא רלוונטי, הן לעבודתו השוטפת והן לחיבורו לקורה בארגון.

יש שירותים רבים נוספים, מרביתם אינם בתחום הרך, שאנו מספקים לרוב בלי בעיה: תלוש משכורת, כסא, שולחן, ביגוד, שירותי הסעדה והסעה, וכו'. אלה נתפסים תמיד כחובה. להפנים את תפקיד המנהל, זה להבין שגם הראשונים שהוזכרו אינם בכלל לשיקול דעת.


איתן ראובני – מנהל תחום פיתוח ארגוני ב Aviv AMCG

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798