חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
17/06/2019
 
 
 
ארבע עצות למניעת הסלמה של קונפליקט בארגון
חזור לרשימה
 
תאריך: 30/01/2013
כותב: מיכל יוסף
כתובת דוא"ל:  michal@michalyosef.co.il
 
כל ארגון חווה קונפליקטים מידי יום קונפליקטים מסוגים שונים, בהיקפים שונים. קונפליקט הנו כל אי הסכמה שמתפתחת בין שני אנשים ויותר. ארגונים חווים קונפליקטים בין מנהלים, עובדים, מחלקות ועוד.
באיזה שלב הקונפליקט מטופל?


הנטייה היא, לעצור ואף לבקש סיוע פנימי או חיצוני, רק כאשר הקונפליקט "יצא משליטה" והמחירים שלו הופכים להיות מוחשיים ונראים לעין, קרי- מצב משבר. כגון: עזיבה צפויה (בין אם מיוזמתו ובין אם מיוזמת הארגון) של אחד המעורבים, אי עמידה בזמנים בפרוייקט משמעותי, איבוד לקוח ועוד.

ישנם קונפליקטים "שקטים", כלומר- הם אינם מתנהלים באופן מוחצן אך גם להם השפעות על ביצועי הארגון. למשל: מנהלים/עובדים שאינם מקיימים תקשורת ישירה, יפעלו בערוצים עקיפים, יבזבזו זמן, אנרגיות ומשאבים כפולים ואף יותר מכך, בכדי למלא את המשימות. לעיתים אף ימנעו האחד מהשני מידע, מענה וכד'.

יש לזכור, כי כל משבר החל בעברו (הרחוק או הקרוב) בקונפליקט מקומי קטן. קונפליקטים, טיבם להתפתח ולהתעצם.

כיצד ניתן למנוע את התפתחות הקונפליקט לכדי משבר? להלן מספר עצות:

  • אמצעי תקשורת- כאשר ישנו מסר בנימה המלווה בכעס, יש להימנע משליחת מייל. העדיפות הראשונה היא לגשת ולשוחח אישית. שיחה אישית מאפשרת קרבה והתבוננות ב"לבן של העיניים"- כך הצד השני לא מאבד את "דמותו" והופך בתוך זמן קצר לאויב. מורכב ככל שיהיה, מוטב לשבת ולדבר על הדברים.

    בהיעדר אפשרות להיפגש, מוטב לעשות את השיחה בטלפון. כך, לכל הפחות ניתן יהיה לשמוע את ה"מוזיקה" של הדברים ולא לחבר "מוזיקה" משלך למילים הכתובות.

    בהיעדר אפשרות לשוחח טלפונית (אין סיבות רבות לכך), חשוב לכתוב מסר ברור וקצר, בנימה נעימה גם אם אסרטיבית, לבקש להיפגש ולהרחיב בעניין ולהימנע משליחת המייל לתפוצה. שליחת המייל לתפוצה יוצרת באופן אוטומטי הסלמה של המצב.
  • תפקיד המנהלים- חשובה ערנות המנהלים לצרכי בעלי התפקידים המנוהלים על ידם. מומלץ לאפשר ואף לבקש מבעלי התפקידים לדבר ביניהם ולקדם את הנושאים השנויים במחלוקת, אך יחד עם זאת- במידה והם מתקשים, חשוב לסייע להם ולהיפגש ביחד, על מנת לפתוח יחד עמם את צירי התקשורת כמה שיותר מוקדם וליצור הסכמות סביב הנושאים המהותיים השנויים במחלוקת.
  • שמירה על ציר תקשורת פתוח- צירי התקשורת מאוד רגישים. ציר תקשורת עשוי להשתבש בנקל על ידי אי הבנה או כעס. ככל שציר התקשורת ישובש לזמן ארוך יותר ועל ידי מספר אירועים מצטברים, כך יארך הזמן והמאמץ שיידרש בכדי "לפתוח" אותו. על כן, במידה ומתעוררים אי הבנה או קושי- תקשרו אותו, דאגו לפתוח את הדברים בזמן ולא לדחות אותם. דחייה מאפשרת העמסת פרשנויות על ידי הצדדים השונים.
  • הקפדה על הפרדה בין נושאי הדיון לאנשים- קונפליקטים רבים מתפתחים בארגון על רקע מחלוקות מקצועיות. תוך זמן קצר מאוד, דיון מקצועי עשוי להפוך לבינאישי, כך שמי שהופך להיות מרכז המחלקות הם האנשים ולא הסוגיות. כך, מאבד הארגון סיעור מוחות אמיתי, המבוסס על דעות שונות ומגוונות ומתחיל לשלם מחירים על מערכות קשרים משובשות. יש להקפיד על הפרדה בין נושאי הדיון לאנשים, הדבר נעשה בעיקר באמצעות השפה בה משתמשים. למשל:  במקום- "אתם לא מבצעים את החלק שלכם בפרוייקט כפי שסוכם"- אמירה שיש בה מתקפה על האנשים, האשמה אולי אין לה צידוק (וגם אם כן, היא בוודאי לא תקדם) ניתן לומר: אנחנו צריכים לבחון מה יצר עיכוב/קושי בחלק הזה של הפרוייקט, הפרוייקט לא עמד בזמנים שהוגדרו".


 
תואר 1:BA לוגיסטיקה וכלכלה מוסד לימודי:אוניברסיטת בר - אילן
תואר 2:יישוב סכסוכים וניהול מו``מ, MA משפטים מוסד לימודי:אוניברסיטת בר - אילן
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798