חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
15/09/2019
 
 
 
פירורים של צ'יפס או פירורים של נימוס
חזור לרשימה
 
תאריך: 14/02/2013
כותב: ענבל גלפרב
כתובת דוא"ל:  inbal@image-workshops.info
 

כמה מילים על נימוסים והליכות במקום העבודה
"בעוד אנשים רבים מאמינים כי המפתח להצלחה בקריירה הוא לעשות עבודה טובה, האמת היא כי זה יותר חשוב להיות אהוד ומקובל", אומרת ויקי אוליבר, מחברת הספר "301 Smart Answers to Tough Business Etiquette Questions".


בוא נגיד שאתה יושב בעבודה, עובד על דו"ח חשוב.
ארוחת הצהריים חלפה כבר מזמן והרעב הקטן תוקף אותך בגדול, אבל אין לך זמן לרוץ החוצה לקנות איזה חטיף. למרבה המזל יש לך שקית של צ'יפס או ביסלי במגירה ואתה מתחיל ללעוס תוך שאתה שקוע בהכנת הדו"ח.
לא חולפות דקות ארוכות, ולמולך ניצבת עמיתה בפנים כעוסות ומתבוננת בשקית הנישנושים.
"האם את רוצה כמה?" אתה שואל בנימוס, ואפילו מחייך.
העמיתה אינה מוציאה מילה אך מביעה את מורת-רוחה בהשמעת קולות נרגנים והולכת.
אך בעוד אתה עשוי לתהות מדוע היא כועסת, ליושבים סביבך זה ברור לגמרי – לפזר פירורים וללעוס בקול לא רק מסיח את דעתם, זה גם נתפס כהפרה של כללי ההתנהגות במשרד.
אז אל לך להיות מופתע כאשר עמיתיך לא מזמינים אותך להשתתף בארוחת ערב עם לקוח חשוב, או שהם שולחים מיילים ברחבי המשרד המפרטים את ההתנהגויות הקטנות והמעצבנות שלך.

"בעוד אנשים רבים מאמינים כי המפתח להצלחה בקריירה הוא לעשות עבודה טובה, האמת היא כי זה יותר חשוב להיות אהוד ומקובל", אומרת ויקי אוליבר, מחברת הספר "301 Smart Answers to Tough Business Etiquette Questions".

נימוסים גרועים יפגעו בהתקדמות המקצועית שלך בארגון, בגלל שלפרטים ומעשים קטנים יש חשיבות גדולה. לעתים קרובות מאוד, מוניטין נבנה על הבסיס של הרושם הראשוני שמתגבש בתוך פחות מ-30 שניות ומשם הוא הולך ונבנה. הדרך הטובה ביותר למנוע משגים בעבודה היא על ידי מתן תשומת לב לאותם פרטים ומעשים.
"לא משנה איך הבוס שלך מתלבש, אני חושבת שזה רעיון טוב להתלבש יפה ומכובד תמיד" אומרת אוליבר. "אתה אף פעם לא יודע מתי תצא לארוחת צהריים עם מישהו חשוב או תוזמן לישיבה עם בכירים ומראה משולמפר לא ישרת אותך".
מוניטין גרוע במקום העבודה הנוכחי עלול גם לפגוע בסיכויי ההצלחה שלך במציאת מקום העבודה הבא ובבניית הקריירה העתידית שלך.

אז אם אתה רוצה לשפר את התדמית שלך בעבודה, הנה כמה הצעות שיסייעו לך:

  • הייה מודע לחוסר נימוס שלא במזיד: להיכנס באמצע דבריו של מישהו או לשלוח הודעות SMS במהלך פגישה הם סימנים מובהקים לכך שאתה לא נותן לאחר את הזמן ותשומת הלב המלאים שלך. גם אני מודעת לעובדה שזה די ממכר לבדוק כל הזמן מה קורה בפייסבוק ואם יש חדש באימיילים. אבל אפילו אם גם אחרים עושים את זה, אני לא חושבת שזה עושה רושם טוב.
    "לאנשים לא אכפת עד כמה אתה יודע, עד שהם יודעים עד כמה אכפת לך" אמר ג'ון ס. מקסוואל.
  • אתה לא לבד: עובדים רבים יושבים אחד ליד שני, בחללים פתוחים או בקיובקל, ולכן חשוב לכבד את המרחב האישי של האחר. זה אומר שאתה יכול אולי לומר "טוק טוק" לפני שאתה "פולש" לתאו של שכנך, להימנע מלדבר בקול רם בטלפון, לא להאזין להודעות הקוליות שלך דרך הספיקר, לא לפזר פירורים של צ'יפס בתאך או לקחת את הטלפון הנייד איתך כשאתה הולך להכין לעצמך עוד כוס קפה (ובהזדמנות זו גם להציע אחת לעמיתיך).
  • מצא לך רב: אם אתה לא בטוח לגבי התנהגות ספציפית – שאל. אתה יכול לשאול קולגה מתוך הארגון שאתה סומך על דעתו או עמית למקצוע מארגון אחר (תוך שאתה מקפיד לשמור על סודיות לגבי הנעשה בארגונך אם יש צורך בכך). מוטב להיות בטוח מאשר להצטער.


על ענבל גלפרב:
מנחה ומרצה לתדמית אישית ועסקית ומסרים בלתי-מילוליים.
חברת הנהלה וחברת דירקטוריון ב"התובנות שבלב" (חל"צ) בע"מ המייצגת בישראל את Insight Seminars ו-InsightU.
יו"ר ו. ביקורת של עמותת "דרך הלב".

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798