חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
22/09/2018
 
 
 
רוצה עובד יצירתי? תחשוב יצירתי
חזור לרשימה
 
תאריך: 05/05/2013
כותב: נטע גונן
כתובת דוא"ל:  neta@ayalahmi.co.il
 
מחפשים עובדים יצירתיים שחושבים מחוץ לקופסא? מנסים להגיע לעובדים חדשנים וסקרנים, שימצאו רעיונות ופתרונות מפתיעים? התחילו לגייס עובדים מתחומים אחרים, פרסמו במקומות לא צפויים ואל תפחדו לגייס עובדים בגילאים לא שגרתיים


חברות רבות כיום מחפשות את העובדים הכי מיוחדים, הגאונים בתחומם, ואיך לא, יצירתיים. בתור מגייסים, סביר להניח כי כמעט בכל הגדרת משרה שאנו מגייסים אליה, תופיע הדרישה ליצירתיות. אך בפועל, אנו קצת מתקשים לאתר את האנשים עם אותו ניצוץ יצירתי.

אחד הפתרונות למצב הזה עלה החודש בכתבה נרחבת שעסקה בנושא, במגזין גלובס: רוצים מקוריות, יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסא?  תתחילו לגייס מחוץ לקופסא.

גיוס מתחומים שונים

אחת הדרכים לגיוס יצירתי היא גיוס עובדים מתחומים שונים, לא ברורים מאליו. כך למשל, בכתבה מתואר סטודנט לתואר ראשון בפילוסופיה ובספרות, ליאור צור, שגוייס לחברת ההיי-טק "פייב", שמתכננת ממשק למוצרי תוכנה.

צור מספר שהוא ענה על מודעה שהחברה פרסמה על לוח המודעות בחוג לפילוסופיה ומציין כי עצם העובדה שהחברה בחרה להציב את המודעה במקום כזה מראה איך היא חשבה מחוץ לקופסה. דוגמה נוספת שעולה שם, היא חברת סטרט אפ שגייסה בלשן, כדי שישפר את חוויית המשתמש באפליקציה. עוד דרך למצוא את העובד היצירתי, היא לשלב דווקא עובדים עם מאפיינים אחרים בצוות הקיים, למשל עובד בגיל צעיר או  מבוגר מהרגיל.

איך עושים את זה? אחד הדברים שמודגשים בכתבה הוא אבחון מאפייני המשרה הנדרשים. כלומר, ברגע שמעסיק מרכיב רשימת דרישות שוודאי ניתן למצוא בתחומים נוספים, הוא יכול להתחיל לגייס גם מתחומים אלה. למשל, הסיבה שצור גויס, היא שמקצועות התכנות דורשים בין השאר חשיבה לוגית, רציונאלית ויכולת גבוהה לחשיבה מופשט. בחברה של צור הבינו שסביר להניח כי לא רק אנשים שלמדו מדעי המחשב ניחנים ביכולות אלה.

לכתבה המלאה: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000821999

 


נטע גונן, פסיכולוגית תעסוקתית (M.A.), מרכזת תחום הגיוס בחשיבה ארגונית יוצרת
 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798