חיפוש באינדקס חברות
 
חיפוש מאמרים
 
חיפוש בפורום משאבי אנוש
מאמרים וכתבות בניהול משאבי אנוש, הדרכה, תגמולים והטבות.
 
תגיות ( לחצ/י על התגית הרצויה לצפיה ברשימת מאמרים בנושא נדרש )
משאבי אנוש, הדרכה, תזונה, אינטרנט, גרפולוגיה, DIVERSITY, דיני עבודה, ניהול, ארגונומיה, Coaching, גיוס, בטיחות, מכירות, תקשורת, ניהול ישיבות, שימור עובדים, ניהול השינוי, תגמולים והטבות, גלובליזציה, חשיבה יצירתית, הטרדה מינית, הפעלות, טכנולוגיה, Balanced Scorecard, אחריות חברתית, רווחה, CRM, שירות, שיווק, איכות, Relocation, הערכת עובדים, מיתון והתייעלות, WLB, ניהול מו``מ, אסטרטגיה, NLP, אבטחה ובטחון, תקצירי תיזות, ניהול פרויקטים, ביטוח, QRM, ניהול סיכונים, מעילות, חגים, פרזנטציה, איכות הסביבה, קריירה, גישור וניהול קונפליקטים, ניהול זמן, פינה מהסרטים, מנהיגות, בריאות העובד, מיחשוב, דור ה Y, יח``צ, חיסכון בעלויות, אבחון, תדמיתנות, נגישות, מסים, שכר, התארגנות עובדים, צדק חברתי, חירום, הגיל השלישי, Talent Management, אתיקה, העסקת חרדים, קוד לבוש, פיתוח ארגוני, כלכלת המשפחה, פנסיה, פרישה, התעמרות, CQ- Cultural Intelligence‏, מיזוגים ורכישות, מנויים חדשים, Global,
מאמרים - משאבי אנוש
משאבי אנוש משאבי אנוש
מועדון הטבות ארגוני HR SHOPS
 
HR2Day רישום לניוזלטר
כניסת משתמשים רשומים
שם משתמש
סיסמה
 
 
 
 
 
19/07/2018
 
 
 
החלק שלי בתרבות הארגונית
חזור לרשימה
 
תאריך: 23/05/2013
כותב: אורי רוטקוביץ`
כתובת דוא"ל:  ori@arbinger.com
 
תשאלו אנשים סביבכם שתי שאלות פשוטות:
א) האם הם חווים בעיה כלשהי במקום עבודתם?
ב) מהן לדעתם הסיבות לאותה בעיה?
מרבית התשובות שאותם אנשים יספקו לכם יהיו בנוגע לגורמים ואנשים אחרים במקום העבודה שלהם, וככל הנראה אף אחת מהתשובות לא תכלול אותם עצמם.


יתכן שלא תופתעו מהתשובות שתקבלו ושבחלק מהמקרים אכן הבעיות נגרמות על ידי אנשים אחרים בארגון, אך העובדה שהנטייה הראשונית שלנו לראות באחרים כגורמים לבעיות שלנו טומנת בחובה בעיה עמוקה ויסודית בטבע האדם.

חוסר היכולת שלנו לחשוב על החלק שלנו בבעיות שאנו חווים, נובע מחוסר הרצון  שלנו לקחת אחריות אמיתית עליהן. לעיתים קרובות אנו מרגישים שאנחנו לוקחים אחריות בעבודתנו, שכן ביצענו פעולה כלשהי בנדון, אך אם נביט באומץ על פעולות אלה נגלה שמרביתן נועדו להעביר אחריות למישהו אחר ובעצם להאשימו בבעיות.

אכן, אנשים אחרים עושים לעיתים טעויות שיש להן השלכות עלינו ועל תוצאות הארגון, ומן הראוי שטעויות אלה לא יחזרו על עצמן, אך הסיבה שאנחנו מאשימים אותם בכך נובעת מתוך צורך חזק שאנו יוצרים במו ידנו – הצדקה עצמית.

הצורך שלנו בהצדקה עצמית נוצר מתוך הדימוי העצמי שאנו בונים לעצמנו במהלך החיים – אם אני תופש את עצמי כמנהל מוכשר יותר מאחרים, אני חייב להרגיש כך בכל רגע נתון. כדי להרגיש שלם עם עצמי, עם הדימוי העצמי שלי, אני חייב לייצר לעצמי הצדקה עצמית – שאני אכן האדם שאני טוען שאני.

לפיכך, כאשר אני מזהה טעות או בעיה, זה חייב להיות בגלל מישהו אחר. אני הרי מנהל מוכשר בעיני, כך שלא יתכן שהבעיה או הטעות נגרמו על ידי.

כאשר אני מונע מהצורך להצדקה עצמית, אני לא יכול לקחת אחריות אמיתית.

כשאני לא לוקח אחריות על בעיות וטעויות שאני מזהה, אני מאשים אחרים ביצירתן ובכך מזמין אותם להאשים אותי בחזרה ולא לקחת אחריות על החלק שלהם במצב.

עד מהרה מפתחת תרבות ארגונית של האשמה ואי לקיחת אחריות, כאשר כל עובד ומנהל בארגון עסוקים בלהאשים את האחרים ביצירת התרבות הבעייתית.

כאשר ארגון פועל מתוך תרבות ארגונית שכזו התוצאות מוגבלות וכולם נפגעים – העובדים, הלקוחות, והבעלים – וכל זאת מבלי שהם רואים את חלקם ביצירת התרבות שכן הם שבויים בהצדקה העצמית שלהם.

אם כל זה נשמע לכם לא הגיוני, אתם מוזמנים עכשיו לשאול את עצמכם שתי שאלות פשוטות – מתי לאחרונה זיהיתי את חלקי בבעיה שחוויתי? מה עשיתי בקשר לזה?


אורי רוטקוביץ' - מנכ"ל ארבינג'ר ישראל. ארבינג'ר הינה חברת ייעוץ והדרכה בינלאומית שמסייעת לאנשים וארגונים לשפר ביצועים ותוצאות מתוך התמחות ייחודית ביחסי אנוש ובפתרון בעיית "ההונאה העצמית"
 ori@arbinger.com 052-8313290  

 

 
 
להוספת תגובה לחצ/י כאן      להדפסה לחצ/י כאן

תגובות:
 
פורום משאבי אנוש | המכללה למשאבי אנוש | דרושים – משאבי אנוש | משאבי אנוש | משאבי אנוש מועדון הטבות | פורום תגמולים והטבות
בניית אתרים תפנית: 054-4780798