מיצוב ושיווק מחלקת משאבי אנוש בארגון


משאבי אנוש בדר"כ מחזיקה בשני כובעים:
האחד- כח אדם: תפקיד אדמיניסטרטיבי מסורתי שבמשימותיו לדאוג לשכר ותמריצי העובד, חוקי העסקה, בטיחות, תיק אישי, גיוס קליטה ובקיצור- אחריות על ביצוע היבטים תפעוליים.

השני- ברמה האסטרטגית להשיג את יעדי הארגון באמצעות תרומת האנשים לביזנס. בחלק זה יכללו משימות כמו- יעוץ ארגוני למנהלים, פיתוח קריירה, סקרי עמדות, ניהול שינוי, תקשורת פנימית, הערכת ביצועים, הדרכת מיומנויות ניהוליות ומקצועיות ועוד.

גם כיום בשנת 2014 ,  אנשי משאבי אנוש יצטרכו לשמור על מקצועיותם בעולמות הנ"ל.

בהנחה שאינם מחזיקים במקצועיות הזו, יסתייעו ביועצים שילוו אותם באופן אישי ו/או ינהלו את התחומים הנ"ל בשיתוף עם משאבי אנוש.

כיצד תמצבו את פונקצית משאבי אנוש כשותפה עסקית אמיתית בארגון? הנה מספר נקודות לבחינתכם שתוכלו להעמיק ולפתח:
מילת המפתח: בניית קשר ויצירת אמון לאורך זמן. איך?

  • הבנת צרכי היחידות: איסוף מידע, תשאול והבנת צרכי לקוחות הפנים ליצירת הכרות אמיתית עימם. הכרות= אילוצים, צרכים,אתגרים, הזדמנויות,שפה פנימית, טכנולוגיה וכד'.
  • עבודת שטח ביחידות העסקיות: פגישות שוטפות עם מנהלי היחידות או בעלי עניין מטעמם, מנטורינג לפונקציות רלוונטיות, שיתוף בפרויקטים העומדים על הפרק וכ'ו..
  • דלת פתוחה- התווית תרבות של שקיפות ופתיחות לכלל הדרגים בצורה פורמלית או בלתי פורמלית. למשל- מפגשי שולחן עגול, שיחות פתוחות עם מועדים קבועים וכד'.
  • תיקשור- איכות היא לא מילה גסה. מומלץ לתקשר לפונקציות השונות בארגון את פעילות משאבי אנוש ברבעון/חציון האחרון. לציין יעדים ועמידתם, תחומי שיפור, ותחומים חדשים.
  • הבנת הביזנס- מנהלי ואנשי מש"א חייבים להכיר את המציאות בה פועל הארגון או היחידה שמלווה. מתחרים, השוק, דוחות כספיים וכד' כדי להבין את המציאות (לטוב ולרע) של היחידה אותה הם מלווים.


מאת: אביבית שלומוביץ- M.A  ייעוץ ופיתוח ארגוני
מנכ"ל ת.נ פתרונות- פתרונות מעשיים לפיתוח הארגון שלך
www.tenpitronot.com   tenpitronot@gmail.com

 

 
http://www.hrm.co.il | Powered by Tafnit Websystems 972-54-4780798