מודל SHARED SERVICES מופעל במחלקת משאבי אנוש בפישמן רשתות

 
בקבוצת פישמן רשתות הוקמה מחלקת משאבי אנוש המספקת שירותים לכל החברות בקבוצה.
המחלקה נותנת שירותים לרשתות הקמעונאיות הבאות:
הום סנטר, מגה ספורט, בסט ביי, זר פור יו, סליו, טלפארמה, אומני, נרות בשינקין, פישמן סלולר
 
מה כולל השרות  ?
 
השרות מתמקד בחמישה תחומי ליבה והם:
 
-          הדרכה ופיתוח ארגוני
-          מיון וגיוס
-          רווחה
-          שכר עבודה
-          הסדרים פנסיונים
 
הדרכה ופיתוח ארגוני
אספקת שירותי הדרכה וליווי תהליכי למידה גם בדרגי השטח וגם בדרגי ההנהלה. פיתוח אירגוני של החברות בקבוצה ושל הנהלות החברות.
 
מיון וגיוס
מערך גיוס ומיון המסייע באיתור בעלי תפקידים ובהשמתם בחברות בקבוצה. כמו כן עוסקת יחידת ההשמה בניוד עובדים ופיתוח קריירה לבעלי תפקידים שכבר עובדים בקבוצה.
 
רווחה
מבצעי הנחות המיועדים לארגונים גדולים, כרטיסים מוזלים להצגות ומופעים כאשר העלות של הכרטיסים מנוכה משכר העובדים.
סיוע בקיום אירועי רווחה ובהפקת עיתונים פנימיים.
 
שכר עבודה
הפקת תלושי שכר באמצעות מערכת מתקדמת לאיסוף נתוני נוכחות ותוכנת שכר המפיקה את התלושים in house ללא צורך בהסתייעות בלשכת שרות.
הפקת דוחות ניהול המסייעים בידי המנהלים לעקוב אחר הוצאות כח אדם, יתרות ימי חופש ועוד...
 
הסדרים פנסיונים
מופעל מודל פנסיוני המכתיב מדיניות אחידה הבאה לתת מענה לאוכלוסיות השונות המועסקות בקבוצה.
 
כמו כן, מרוכז הטיפול בתחום דיני עבודה של כל החברות בקבוצה תחת קורת גג אחת. על ידי כך אנו מצליחים לצמצם במשאבים הכספיים בתחום זה.
 
מה הרציונל מאחורי המודל  ?
 
המטרה הינה חיסכון בעלויות ואספקת שירותים איכותיים ומקצועיים באמצעות;
  1. מתן מענה לחברות אשר אינן מחזיקות מנגנון של משאבי אנוש.
  2. מענה מקצועי לצרכים של החברות בתחום משאבי אנוש ע"י גורם מקצועי שזה תחום ההתמחות שלו.
  3. מאחר ולא מדובר ביחידת רווח, הגברת השימוש בשרותים הניתנים על ידי המחלקה תביא לצימצום בעלויות השירותים.
  4. חיסכון בהכשרת גורמי חוץ להכרת המבנה הקמעונאי שהינו זהה בכל החברות לדוגמא: מיסחור, מיון וגיוס עובדים, ניהול תקציב כ"א וכדומה.
אלו יתרונות נוספים יש למודל  ?
 
המודל יכול לשרת עוד 10 חברות ובכל מקרה הגידול בתקורות של המחלקה יהיה פחות מעלותה של מח' משאבי אנוש נפרדת לכל ארגון.
 
אלו דוגמאות יכולות להוכיח כי המודל אכן מצליח וכדאי ?
 
מאחר והמודל מופעל באופן חלקי כבר קרוב ל- 3 שנים ובאופן מלא החל מהשנה האחרונה יש לא מעט דוגמאות המוכיחות את כדאיותו שיפורטו בחלקן להלן;
  1. שילוב השכר של חברת בסט ביי במדור שכר של פישמן רשתות איפשר ביטולה של משרת חשבת שכר.
  2. ביצוע השכר של נרות בשינקין התבצע ללא תוספת בעלויות כ"א במחלקה.
  3. ההסדר הפנסיוני שמיושם מביא לחיסכון כספי של 1,000,000 ₪ בשנה בחברת הום סנטר.
  4. העברת הדרכות בנושא דיני עבודה למנהלי סניפים הביאה לירידה דראסטית של כמות התביעות המשפטיות כנגד החברות בקבוצה.
  5. ניוד בעלי תפקידים בין החברות השונות בקבוצה מנע את הצורך לאייש משרות חדשות ולשלם עמלה לחברות השמה.
  6. על השמות שמבצעת יחידת ההשמה משלמות החברות עלות מופחתת מהעמלה הנהוגה במשק.
  7. אספקת שירותי הדרכה לחברות בקבוצה בעלות מופחתת מאפשרת שיפור ביצועים ומותאמת לעולם התוכן של הרשתות הקמעונאיות.
  8. העברת הדרכות בנושא ראיון עובדים למנהלי הסניפים הביאה לשיפור מיומנויות הגיוס.

ארן שדמי - – סמנכ"ל משאבי אנוש פישמן רשתות 

 

 
http://www.hrm.co.il | Powered by Tafnit Websystems 972-54-4780798