התלהבות היא דבר מדבק (חלק שישי)

 


מסתבר שהמצטרפים החדשים פשוט מתלהבים הרבה יותר מהתחום והמוצרים (אותה התלהבות שגרמה להם להצטרף מלכתחילה), והדבר מחפה על חוסר ניסיונם. התלהבות היא דבר מדבק, ולכן אם אתה לא מתלהב מהמוצר או מהשירות שאתה מוכר, קשה לצפות מהקונה הפוטנציאלי שיתלהב.

פעם אחרי פעם נתקלנו באנשים המוכרים מוצר או שירות שבו אינם מאמינים. פעם אחרי פעם ראינו שאנשים אלה סובלים משחיקה גבוהה, ביצועים ירודים וחוסר שביעות רצון. צריך להבין, ההתלהבות מהמוצר אינה ניתנת לזיוף. טון הדיבור, שפת הגוף, הברק בעיניים – בעל-כורחך אתה משדר ללקוח את דעתך האמיתית על המוצר.

אם אתה נמנה על אלה שאינם באמת נלהבים מהמוצר שאתה מוכר, יש לך רק שתי ברירות. הראשונה היא לשבת עם המנהל שלך ולקבל ממנו הדרכה והסברים עד שתשתכנע לחלוטין באיכות המוצר ובתועלות שהוא מספק לקהל היעד. אנו לא מתכוונים לשכנוע רציונאלי, אלא לתחושת התלהבות אמיתית מהמוצר ומהתועלות שהוא מציע.

הדבר השני שביכולתך לעשות הוא לחפש מוצר אחר למכור – כזה שכן גורם לך להתלהב. חד וחלק. לעולם לא תצליח להגיע לביצועים טובים ולשביעות רצון מהעבודה במצב כזה.

ההבדל בביצועים בין אדם שבאמת מתלהב מהמוצר שהוא מוכר לכזה שלא, אינו מתבטא בעשרות אחוזים אלא במאות ובאלפים. אם אתה מנהל מכירות או שאתה מפעיל אנשים שעוסקים במכירות, עליך לוודא שאנשים אלה באמת נלהבים מהמוצר. אחרת, תיאלץ להשקיע מאמצים רבים כדי להניע אותם וגם כך תקבל מהם תפוקה דלה.

טיפ הזהב: התלהבות היא דבר מדבק, אין תחליף להתלהבות אמיתית מהמוצר שאתה מוכר. אם אתה מתלהב מהמוצר גם הלקוח יתלהב וירצה לרכוש אותו. אם אתה אינך נלהב, המסר יעבור ללקוח שלך ויגרום לו 'להתקרר.'

 

___________________________________
אורי אירם - מאמן מכירות ושפת גוף.
054-2177721
www.uri-iram.co.il

 

 
http://www.hrm.co.il | Powered by Tafnit Websystems 972-54-4780798