``להביא`` את אברם גרנט לישיבה - שימוש באקטואליה

מתוך השאלה למה נבחר אברם גרנט לתפקיד (מסתדר עם הבוס, נמצא כבר בתוך המערכת, ניסיון מסוים, זול יותר, חדור מוטיבציה להצליח וכו') אפשר לצאת לקריטריונים אצלנו.

השימוש בסיפור של גרנט יכול להיות פתיח מצוין היות והוא "זורק" אותנו למקומות אחרים וגורם לנו לחשוב בדרכים אחרות על השאלה העומדת על הפרק.
אפשר גם לסיים עם קורטוב הומור בשאלה האם היינו מקבלים את אברהם גרנט, או את אשתו צופית גרנט לתפקיד בארגון.

כאמור, זה הוא פתיח מצוין, בתנאי כמובן שהצוות מכיר את הסיפור... וזאת אכן מטרת הישיבה...

יתרונות השימוש באקטואליה הן:
שאנו משתמשים בסיפור מוכר, ממנו ניתן להשליך על עצמנו ובכך לצאת מהקיבעון החשיבתי.
אנו משדרים מסר לצוות שאנו מעודכנים ומחוברים לשטח.

ביקורת שיש על הארגון יכולה לצאת דרך הסיפור האקטואלי היות והביקורת בדוגמה של גרנט היא על מועדון צ'לסי ולא כביכול על הארגון.
השימוש באקטואליה יוצר עניין נוסף - כמה כבר אפשר לדבר על העבודה.

אך זו היא גם אחת המלכודות של השימוש באקטואליה - אם כבר דיברו על זה, כתבו על זה, הראו את זה, אולי זה כבר לא מעניין.

תמיד יהיו כאלו שזה מלכתחילה לא עניין אותם, כך שלא מספיק שכל התקשורת מדברת על הסיפור, עכשיו גם מדברים עליו בעבודה.
מלכודת נוספת היא שאין לנו שליטה על מי מכיר את הסיפור ומי לא.
כאשר אנו בוחרים להשתמש בסיפור אקטואלי עלינו לשים לב לדברים הבאים:

הסיפור מעניין ולא מיצה את עצמו.
2.
הסיפור מספיק אקטואלי.
3.
קיים סיכוי גדול שהצוות מודע לסיפור.
4.
הסיפור אכן משרת את מטרותינו.
במציאות הישראלית, לא מומלץ להשתמש בסיפור עם מחלוקת פוליטית - לדוגמא השאלה:
איזה כישורים יש לנתניהו,ברק ואולמרט להנהיג את המדינה ?
יכולה להיות פתיח לאותה שאלה שדנו בה מקודם, אך היא יכולה גם לקחת אותנו לויכוחים שאנחנו לא רוצים להיכנס אליהם, מה גם שיהיו כאלו שיעדיפו לא להגיד את דעתם הפוליטית.

אז מהו סיפור אקטואלי טוב
1.
מוכר.
2.
מפתיע.
3.
מעניין.
4.
לא פוליטי.
5.
עם מספיק "בשר".
6.
נותן זווית ראיה נוספת לנושא עליו אנו רוצים לדון.

איך בוחרים סיפור אקטואלי ?
חושבים על הסיפורים העיקריים שעליהם דובר בחודש האחרון ומנסים למצוא סיפור שהניתוח שלו יכול להקביל לנושא אותו אנו רוצים להעביר.
גם אם בסיפור האקטואלי זה ברמת המקרו, אל לנו לחשוש להעביר אותו לרמת המיקרו.


דוגמא לכמה סיפורים אקטואליים מהחודש האחרון והשימושים האפשריים:


50
שנה לספוטניק - להגשים את הבלתי נתפס, כוחה של תחרות.

המלצה לפתיחת כל התפקידים בצה"ל לנשים - על בסיס איזה קריטריונים אנו בוחרים לתפקיד. כל מה שחשבו עליו עד עכשיו, פשוט לא נכון.

גיידמק מפרסם את פלאפון -הומור עצמי, מי היינו רוצים שיפרסם את הארגון שלנו.

התקיפה הישראלית בסוריה - סודיות בארגון, הצורך במודיעין טוב.

התקלות בלווין של יס - איך אנחנו היינו עונים ללקוחות ? איך מתמודדים עם כשלים שאין לנו דרך לטפל בהם.

לסיכום: השימוש באקטואליה יכול להפרות את ישיבת הצוות שלנו, לתת לה עניין ולהפוך אותה בעצם לאקטואלית

 

 
http://www.hrm.co.il | Powered by Tafnit Websystems 972-54-4780798