המנהל צריך להיות המאמן, או סינדרום המטפלת


דבריו, שהובאו במסגרת סדנה שעסקה באימון, מחזקים את התיזה אותה אנו מבקשים להעלות ולפיה הצורך בגיוס מאמנים לעובדים [בדרך כלל עובדים בכירים, על פי רוב מנהלים, שבכירותם "מצדיקה" השקעה כספית ניכרת בפיתוחם האישי] נועד לגשר על הפער הנובע מחוסר יכולת או אי רצון של מנהלים לבצע את משימת האימון של עובדיהם, מה שאמור להיות משימה מרכזית של כל מנהל המופקד על עובדים. דומה הדבר לשכירת שירותיה של מטפלת לילד משום שהוריו נעדרים, פיזית או מנטלית.

פראן פישר, מנחת הסדנה שאורגנה על ידי האיגוד למצוינות באסטרטגיה וביצועים, הביאה ממצאי סקר הקובע כי הליקוי המרכזי של מנהלים בדרך בה הם מנהלים אנשים הוא מיומנויות תקשורתיות חלשות בכתב ובעל פה. 41% מהמשיבים לסקר ציינו כי זו הבעיה המרכזית של ההנהלה הבכירה בארגון שלהם. יתירה מזאת, 32% ממנהלי משאבי האנוש שהשיבו לאותו סקר ציינו כי הבעייה המרכזית לפי תפיסתם היא כשל בפיתוח כפיפים.
עתה, כל שנותר הוא לצרף את שתי סיבות אלו יחד והרי לנו קרקע פוריה לשכירת מאמן/מטפלת שייקח אחריות על הטיפול על הילד/העובד הבכיר – שהוריו/מנהליו לא יכולים או לא רוצים לקחת אחריות על העצמתו ופיתוחו האישי.
אחת מתכונות המנהיגות הבולטות של מנהלים בארגונים היא היכולת שלהם להעצים את עובדיהם דרך שילוב פעולות אקטיבי ופאסיבי. העשייה האקטיבית היא הנחייה מתמדת של עובדיהם. העשייה הפאסיבית היא בעצם מכלול התנהגותם המהווה דוגמא אישית לסובבים אותם, לעובדיהם בעיקר.

ככל שבראש ארגון או יחידה ארגונית עומד מנהל בעל כישורים מנהיגותיים כך אנשיו צריכים פחות לשירותיו של מאמן. זה כמובן לא כלל ברזל אבל לעיתים קרובות קשר כזה אמנם מתקיים.



ניהול, עבודה, קריירה – האתר של שוקי שטאובר www.shukistauber.co.il

 
http://www.hrm.co.il | Powered by Tafnit Websystems 972-54-4780798