7 טיפים לשיווק עצמי במקום העבודה


1. הכנה נפשית: בכדי לשווק את עצמנו חשוב לקבל את עצמנו במאה אחוז בתפקיד שאנחנו עושים, כולל הפנמה של הידיעה שאנו ראויים לקרדיט. 'תוכנת המחשב' שמופעלת אצל אחדים מאיתנו האומרת 'לא מגיע לי' היא אבן נגף בשיווק עצמי.  קשה מאד לשכנע מישהו אחר שמגיע לנו משהו כמו הערכה, קידום או הכרה, כשאנחנו בעצמנו לא בטוחים בכך.

2. פרגון עצמי: אחרי שהפנמנו את הידיעה שמגיע לנו, הגיע הזמן לפרגן לעצמנו. הדרך הנכונה לעשות זאת היא בדיפלומטיות.  מצד אחד לפרגן לעצמנו, ומצד שני לעשות את זה ללא שמץ של התנשאות או שחצנות, שכן התנשאות תיצור רתיעה ולא תשיג את המטרה.  אחת הדרכים נקראת "ידי הייתה בפרויקט": בכל מקום שבו ידנו נגעה בפרויקט, יש לדאוג שאחרים ידעו שזאת עבודה שלנו. במילים אחרות, להופיע כבעלי בית על הביצועים שלנו. החוכמה היא לעשות את זה בדרך עקיפה אך ברורה, מבלי לצעוק "אני!!!".  למשל: את אחראית על אירוע בחברה שמתקיים היום? מספיק אם תעברי ותרענני מעט את סידור הפרחים באגרטל, או תיישרי את המפות או הווילונות. את זו שהכנת את אולם הישיבות לישיבה של היום ודאגת לכיבוד? שאלה פשוטה כמו "האם לכולם יש עטים?" מציגה אותך כשותפה ואחראית לקיום הישיבה.  בסוף הישיבה אפשר גם לשאול את הנוכחים "האם המשקאות והכיבוד התאימו לכם?".  דברים קטנים כאלה מקנים לך בעלות על הישיבה.  אנשים יודעים שאת זו שדאגת לכיבוד, והם גם יודעים שיש על מי לסמוך.  את משדרת להם תחושה של בעל בית וגם מראה שאת אחראית, שדאגת, שעשית.

3. פרסום עצמי: הדרך לשיווק עצמי עוברת דרך פרסום עצמי.  הצעד הראשון יהיה ליידע את כל הסובבים אותנו במה אנחנו עוסקים. זה כולל מעגלים פחות שגרתיים כמו השכנים בבניין, מכרים מחדר כושר, הורים לילדים אחרים בגן, וכו'.  אם אנחנו עצמאים, זוהי דרך מצוינת להגדיל את מעגל הלקוחות, אולם זה יעיל גם אם אנחנו שכירים, כי זו דרך להביא לקוחות לחברה.  במקרה כזה יש לדאוג לכך שהממונים ידעו שאנחנו הבאנו את הלקוחות האלה, ולקבל על זה את הקרדיט.

4. שיווק עצמי באי-מייל: יש להפיץ באי-מייל בתפוצה מלאה לחברי הארגון דף מידע המתאר פרויקט שארגנתם.  למשל: "ביום חמישי ארגנו לאנשי מחלקת כלי בית טיול לבית גוברין.  התגובות היו מאד חיוביות".  אין צורך לכתוב "אני ארגנתי", גם אם את זו שאחראית לארגון. מספיק לחתום את שמך בסוף האי-מייל, ואוטומטית הוא יקושר אליך.  אגב, במקומות עבודה שבהם יש לוחות מודעות אפשר לתלות מכתב דומה על הלוח.

5. פרויקטים מוצלחים: בסוף פרויקט גדול וחשוב, ובמיוחד בסוף פרויקט מוצלח, כדאי לפנות לאנשי מפתח ולבקש את חוות דעתם.  בדרך הזו עוברים בו זמנית מספר מסרים: א. אני עשיתי את זה. ב. אני לוקח על זה אחריות. ג. אפשר לסמוך עליי, כי אני קשוב גם לאחרים, ומוכן לקבל הערות והצעות לשיפור.  אגב, אפשר לפנות לאנשי מפתח גם בתחילת העבודה ולהתייעץ איך לבצע אותה באופן הכי טוב – כדאי גם להעביר את המסר שאתם אלה שקיבלתם את הפרויקט.


6. לפרגן לאחרים: לפחות פעם ביום פרגנו לפחות לאדם אחד שביצע את עבודתו נאמנה. כשאני מדריך בקורס למורי-דרך, אני מנחה אותם לפרגן לפחות פעם ביום לנהג.  הוא עובד קשה, קם מוקדם בבוקר, מנקה את האוטובוס ודואג לעבור את הדרך בשלום, אבל הוא נמצא בצל והמדריך במרכז.  דווקא פרגון לאחרים הוא אחד הדברים הכי חשובים בשיווק עצמי, כי הוא משיג כמה מטרות בו זמנית: א. הוא מכניס אותנו לעולם האנרגיה החיובית; ב. אנשים אוהבים אנשים מפרגנים; ג. כשאנחנו מעלים את קרנו של אחר – באופן עקיף אנחנו מעלים גם את קרננו שלנו. אנשים מהצד רואים במי שמפרגן אדם רגיש, חיובי, בעל אבחנה דקה, אדם ששם לב ויודע להעריך גם עבודה של אחרים. חשוב לזכור: הפרגון חייב להיות אותנטי ולבוא מהלב.  פרגון מזויף או מאולץ לא יעבוד.

7. הבלטת הכשרה מקצועית ותעודות: לפעמים תעודה אחת על הקיר שווה אלף מילים.  אם יש לכם תעודה רשמית המעידה כי קיבלתם הכשרה מקצועית בתחום שאתם עוסקים בו, מסגרו ותלו אותה במקום בולט על הקיר.



שלמה בורלא - יועץ ארגוני ומנחה קבוצות. בעלים ומנכ"ל אינסייד אאוטסייד www.insideoutside.co.il

 
http://www.hrm.co.il | Powered by Tafnit Websystems 972-54-4780798