טיפים בנושא התייעלות בהיבטים פיזיים בסביבה משרדית ותעשייתית


בסביבה משרדית:

1. יחס שטח- עמדות עבודה: בוחנים מהו היחס בין סה"כ שטח ברוטו בקומה, למספר עמדות העבודה. אם היחס המתקבל הוא גבוה מ- 19 מ"ר לעמדה, השטח בזבזני, וניתן לצמצמו.
2. ריכוז עמדות מאויישות: בארגונים בהם התבצעו צמצומי כ"א, יש לנייד את העובדים ולהושיבם במרוכז, כך שייווצרו אזורים של עמדות מאוישות, ואיזורים של עמדות פנויות. כך, יהיה ניתן לחסוך באזור העמדות הפנויות בעלויות מיזוג, תאורה, ניקיון, ואולי אף ארנונה. מומלץ לבחון אופציה להחזרת חלק מהנכס במידה וחוזה השכירות מאפשר זאת, או לחילופין להשכיר לדייר בשכירות משנה.
3. חדרי מדרגות: משרדים הממוקמים בקומה בת כ-650 מ"ר, בבניין בעל 6 קומות או יותר, ובו שני חדרי מדרגות ומעלה- הינם משרדים הממוקמים בבניין לא יעיל. לא זאת בלבד, אלא שהתשלום מבוצע עבור שטחי ברוטו, אשר אינם תורמים לפעילות השוטפת במשרד.
4. חסכון באנרגיה: בבניין בעל קירות מסך בכיווני מזרח/ דרום/ מערב עלויות המיזוג גבוהות. ע"מ לחסוך באנרגיה (ובעלויות), יש לוודא כי קיימים זיגוג מתאים והצללה מקסימלית.

בסביבה תעשייתית:

בפן התפעולי, יש לצפות מלמעלה על רצפת הייצור. אם נראה כי:
1. קיים מלאי גדול של חומר גלם, חומרי אריזה ותוצרי ביניים משמעותו:
א. ניצול לא נכון של שטח המפעל: האחסון הינו מעבר לכמות הנדרשת ליום עבודה בודד ותופס שטח רצפת ייצור יקר, בשעה שניתן לאחסן לגובה במחסנים ייעודיים.
ב. נדרש לבצע בחינה ועדכון של רמות המלאי.
2. קיימת הגדרה וסימון מעברים ראשיים: המעברים ברורים, קצרים ואינם מפריעים לתהליכי העבודה. במידה ואין זה כך,  יש לבחון ארגון ריצפת הייצור מחדש, לשיפור עלויות תפעוליות.

לאחר בחינה וארגון מחדש של כל הדורש שינוי, ניתן להשתמש בשטחים שהתפנו לפעילויות נוספות שיתרמו להגברת ההכנסות כגון: קו יצור נוסף (כמובן בהתאמה לכושר האחסון וכ"א)/ השכרת שטחים בשכירות משנה/ החזרת שטחים שבשכירות.



מאת: מרגלית מוסה - פרידברג - מנהלת תחום פרוגרמות ומערכים, אביב ניהול

טל: 04-8401997 l נייד: 052-2531561

www.avivil.com

למידע נוסף על תחום התכנון הפונקציונאלי הכנסו ללינק: http://www.avivil.com/page.asp?cat=414&lang=1&type=2

 
http://www.hrm.co.il | Powered by Tafnit Websystems 972-54-4780798