תואר ניהולי חדש: M.A.S.T.E.R בהשגת יעדים

בסופו של דבר יצאה הגברת מהחנות תימהונית ומוזנחת בדיוק כפי שנכנסה אליה.
באותו ערב ישבה אשת המכירות בביתה עם ילדיה כדי לצפות בתוכנית הטלוויזיה האהובה עליהם: כוכב נולד.
על הבמה עלתה גברת מוזנחת, תימהונית שנראית מבוגרת הרבה מכפי גילה.
אשת המכירות שפשפה את עיניה בתדהמה: הרי זו הגברת שנכנסה בבוקר אל החנות!!

היא לא טעתה: זה היה הלילה בו 'נולדה' סוזן בוייל מול עיניהם המעריצות של עשרות מיליוני צופים אנגלים.
חנות היוקרה איבדה את הזדמנות חייה להיות 'המלבישה' הרשמית של הזמיר הבריטי החדש.
למחרת, כשהיא רותחת מזעם ותסכול, כינסה בעלת החנות את כל העובדות: איך ייתכן שאחרי כל כך הרבה תדריכים, שיחות והגדרת יעדים חכמים לכל אחת מהמוכרות, חומקת מהם לקוחה כל כך חשובה? איך ייתכן שדווקא ברגע האמת, לא הצליחו המוכרות לעמוד ביעדי השרות האיכותי שהוגדרו להן?


קל להבין את התסכול.
הרי זמן וכסף רב מושקע בהדרכה והצבת יעדים שמטרתם למקסם את התוצאות העסקיות. ואכן, מנהלים רבים מכירים ופועלים כיום גם בישראל על פי מודל הצבת היעדים הוותיק s.m.a.r.t. אולם הניסיון מלמד שאין די בו מאחר והוא אינו כולל את 'מרכיב ההטמעה הרגשית'. זהו בעצם, המרכיב שהופך את היעד הטכני, ליעד בעל ערך ומשמעות עבור העובדים.


מודל M.A.S.T.E.R מתבסס על 5 מרכיבים שאותם לומדים המנהלים במהלך הסדנה החדשה להפעיל בשגרת העבודה שלהם:

השראה                                         Muse
המנהלים לומדים כיצד להציג את היעד המספרי והמדיד באופן מוחשי וציורי, כך שהעובדים יבינו כיצד היעד נראה. למשל, יעד של הגברת שביעות רצון הלקוחות יהיה: לפחות 80% מהלקוחות שאנו פוגשים ייפרדו מאתנו עם חיוך.

ערך (שווי)                                   Assets
ערך אמיתי מקבל משמעות ושווי כאשר הוא מתורגם למעשים וכך גם ההיפך: מעשים מקבלים משמעות כאשר מרגישים שיש להם ערך. לכן, חשוב שיעדי הארגון יהיו בסינרגיה עם הערכים המרכזיים שלו. למנהל קיימת אחריות לגרום לעובדים לזהות ולהבין את הקשר שבין ערכי הארגון לבין התוצאות העסקיות הנדרשות מהם. קשר זה אינו מובן מאליו.

סיפוק                                 Satisfaction
זה נכון שכסף (משכורת, עמלות וכו')חשוב לכולנו. אולם לא לכולנו חשוב רק הכסף. ההיפך הוא הנכון, מחקרים מוכיחים כי תחושות הסיפוק המרכזיות במקום העבודה נובעות תמיד ממקורות אחרים. תחושת 'ביחד', ריכוז מאמץ עם Deadline וחשיפה פומבית של הצלחות קטנות, אלו הם רק חלק מהגורמים שמייצרים תחושת סיפוק בתהליך של השגת יעד עסקי. לצורך כך, מנהלים רבים לומדים כיום לבצע פעולות שמטרתן לייצר 'מוטיבציות קצרות'. 'מוטיבציות קצרות' אלו מאפשרות לעובד לחוות הצלחה וסיפוק גם במהלך הדרך אל היעד ולא רק עם השגתו.

אמון                                        Trust
שאלה אליך: עם יד על הלב, העובדים שלך מרגישים שאת/ה כמנהל/ת, מאמין/נה ביכולת שלהם להשיג את היעד הנדרש בתנאים הקיימים?
כדאי לזכור שאמון מאפשר מורל! עובדים רוצים להרגיש שאתה מאמין בהם בכל ליבך ונותן להם לא רק 'נאומי ציונות' נלהבים ומלאי קלישאות, אלא גם הכשרה מתאימה, משוב אישי מקדם ומילה טובה כשצריך.

נבחר                                    Elected
המרכיב הבא ב M.A.S.T.E.R נגזר גם הוא מהחיים של כולנו. הרי בחיים, כאשר אתה בוחר דרך מסוימת בעצמך, תחושת האחריות שלך לגביה היא גבוהה במיוחד. בארגונים מדובר בהתנסות ניהולית חשובה. היכולת של המנהל לשתף את העובדים, אפילו באופן חלקי, בקביעת היעד העסקי שלהם מחזקת משמעותית את תחושת האחריות האישית שיש לכל אחד מהם להשגתו. הוא הרי 'נבחר' על ידיהם.

גיוס                                      Recruit
המרכיב האחרון במודל היעדים החדש M.A.S.T.E.R תפקידו לוודא כי הפעילויות הקשורות להשגת היעד נשארות כל הזמן במרכז 'סדר היום' של העובדים. על המנהל לוודא כי בכל ישיבת צוות, תדריך, ליווי שטח או פגישה אישית בודקים 'מה שלום' היעד, איפה 'הוא עומד' כרגע, מה עשוי לעכב את השגתו וכיצד מתקדמים לעברו בהקדם. בכדי לגייס את העובדים, חייב  היעד להיות 'שיחת היום' בכל צוות, מחלקה וארגון.


קרן איזיקסון, Med
אחראית על פיתוח הידע במרכז טל
מחברת הספר: 'בכל מבוגר יש קצת ילד'

 
http://www.hrm.co.il | Powered by Tafnit Websystems 972-54-4780798