תן ללקוח לעבוד במקומך

  BEAN. L.L   היא חברת ריטל שהוקמה ב  1917 ומייצרת בגדים לאנשים בני 50 +  . המודל העסקי של החברה והצמיחה שלה התבסס על עיצוב ליין של בגדים לסגמנט זה כמו גם כניסה לשווקים חדשים. החברה שרצתה לייצר מנוע צמיחה חדש החליטה להשיק קולקציית בגדים חדשה לאנשים צעירים בני 20 ו30 . בעקבות ההשקה שלח  סטודנט צעיר בשם צארלי קארי  איי מייל לאבא של אחד החברים שלו אשר עובדים בחברה וכתב שיש לו מספר רעיונות כיצד לשווק את המוצרים לסטודנטים באונברסיטה. הלה, העביר את האיי מייל למחלקת השיווק. 

במטה החברה התייחסו ברצינות לפנייה של הסטודנט והזמינו אותו למטה בכדי להיפגש עם צוות השיווק של החברה. הפגישה הולידה שיתוף פעולה שבמסגרתו גוייסו שני הסטודנטים להיות השגרירים של החברה לשיווק המוצרים שלה כאשר הובטח להם שבתמורה למאמציהם הם יקבלו בגדים חינם ( בערך של 200 דולר לאדם ).

שיתוף פעולה זו יצר אפקט דומינו שבמסגרתו גייסו שני הסטודנטים עוד 10 חברים שלהם מאונברסיטאות שונות כולל אוניברסיטת הארוורד וייצרו למעשה תנועה חברתית  אשר מחלקת את הקטלוגים ,לובשת את הבגדים, יוזמת ערבי הדגמה. כמו כן נפתח פורום אשר בו הסטודנטים כותבים פידבקים על הבגדים ועל המחירים.  

יוזמות נוספות במסגרת שיתוף הפעולה היו גיוס סטודנט אשר כותב בעיתון  הסטודנטים על בגדי החברה כמו גם אירגון  ערב הדגמה שאליו הגיעו סטודנטים רבים אשר שמעו על הערב בפייס בוק. הסטודנטים הראשונים שהגיעו קיבלו כרטיס מתנה של 20 דולר. אתם מוזמנים לצפות כאן באחד מהארועים האלה כפי שתוכלו לראות בוידאו זה נראה כמו הפנניג ענק.  

התוצאה הייתה - תנועה חברתית של אוהדי החברה אשר משווקים במקום החברה את המוצרים שלה ויותר מכך הם מסייעים לה לפתח בדיוק את הבגדים שקהל זה רוצה ללבוש.

  BEAN. L.L זיהתה  את ההזדמנות לשיתוף פעולה עם קהל היעד צעד שסייע לה לעצב ליין של מוצרים  מלמטה ללמעלה.  לא היה כאן רק אקט שיווקי אלא יכולת לעצב יחד עם הלקוחות מוצרים אשר יתאימו להם מבחינת העיצוב , המחיר , המסר שיווקי ועוד. שילוב הלקוחות בכול אחד מהשלבים של ההשקה של ליין המוצרים הבטיח הצלחה של החברה בהשקת ליין המוצרים.

 BEAN. L.L ניצלה את ההזדמנות למצב את עצמה מחדש טלפנות גם ללקוחות צעירים.

 
ומה היה קורה אם החברה לא הייתה מנצלת את ההזדמנות שניקרתה בדרכה  לשיתוף פעולה עם הלקוחות שלה ? יש סיכוי רב שההשקה לא הייתה מצליחה !

ההשקה של ליין מוצרים לסגמנט חדש של לקוחות בחברות ריטל נשמע פשוט אבל הוא לא. הניסיון האחרון של החברה לעצב ליין של בגדים לנשות קריירה נכשל וגם ניסיונות של חברות אחרות לא עלו יפה. 

 BEAN. L.L  ניצלה את ההזדמנות לשיתוף פעולה עם הלקוח  שנקרתה בדרכה. אך מנהלים צריכים גם ליזום יוזמות כאלה ולשלב את הלקוח בכול השלבים. שיתוף פעולה עם הלקוח מקטין את הסיכון ומגדיל את סיכויי ההצלחה. כלי מדייה חברתית כמו גם כלי הווב 3.0 יכולים לסייע ליצירת שיתופי פעולה עם לקוחות פוטינציאליים בזמן אמת דבר שמעצב  יתרון תחרותי והצלחה כלכלית.    

הלינק של הוידאו:
 
http://www.youtube.com/watch?v=GtSuxZJxcmo


  נאוה שלו 2010 כל הזכויות שמורות ומוגנות.

נאוה שלו היא המנכ"לית של  NSG CONSUTING  יועצת ,מאמנת וכותבת עם ניסיון של 16 שנים בשוק הבינלאומי.  הפתרונות שלנו מקדמים רוחיות, צמיחה ו   turnaround  של חברות. בקרו ב www.nsg-consulting.com   ניתן ליצור איתה קשר ב   nshalev@nsg-consulting.com  

 
http://www.hrm.co.il | Powered by Tafnit Websystems 972-54-4780798