למה כדאי לעבוד אצלכם?

בשלב הנוכחי הבינו ארגונים רבים, שהדרך למועמדים היא לא רק  ע"י תיאור משרה, אלא  ע"י הדגמה למה כדאי לעבוד אצלם. מה שנקרא מיתוג מעסיק. כלומר, בנייה של מציאות ותפיסה של הארגון כמקום שטוב לעבוד בו. וכל זה מתוך ההבנה שאחד מהגורמים הקריטיים "הממגנטים" עובדים מוכשרים לארגון הוא המיתוג של הארגון כמעסיק.

מיתוג מעסיק מוגדר כ-"אסטרטגיה ארוכת טווח לניהול המודעות והתפיסה של עובדים קיימים, ועובדים פוטנציאליים ביחס לארגון" (ג'ון סאליבן). מיתוג מעסיק מדגיש את ההיבטים הייחודיים שבעבודה בחברה או באווירת העבודה, מקיף את הערכים של החברה, מדיניות והתנהלות, אשר מסייעים למשוך, להניע ולשמר את העובדים הקיימים והפוטנציאליים של החברה.

למיתוג מעסיק יתרונות רבים: השפעה חיובית ארוכת טווח על תפיסתם של מועמדים ועובדים, איכות גבוהה של מועמדים לעבודה, שיעור גבוה יותר של מועמדים הנענים להצעות העבודה של הארגון, גידול ב"חבר מביא חבר", גידול בשיעור של שימור עובדים ותרבות ארגונית חזקה יותר.

יש אומרים, שמיתוג מעסיק היא האסטרטגיה היחידה בעלת השפעות ארוכות טווח שמנהלי גיוס יכולים לנקוט בה היום, על-מנת לשים סוף למחסור בעובדים מוכשרים בארגון.

כיום דרך הגיוס היא דו-סיטרית; לא רק שמעסיקים בוחנים מועמדים לעבודה, אלא מועמדים מכינים לעצמם רשימה של מעסיקים רצויים או חברות, שהם רוצים לעבוד בהן, ופרסום של מידע אודות החברה, המצורף לתיאורי משרות, הוא כלי עוצמתי בגיוס של טופ טאלנט. חיוני, כמובן, לספק מידע אמין, שנותן הצצה לארגון, ומתאר מה בחברה שלכם הופך אותה למקום שבאמת כדאי לעבוד בו.
רבים מהארגונים כבר מבינים שעליהם לעשות מאמץ, על-מנת להיות ולהיתפס מעסיק מועדף (לא, אני לא מתכוונת ל"עבודה מועדפת".., אלא למקום עבודה שמועמדים מעדיפים אותו על פני אחרים), כיוון שלמועמדים "חזקים"/כישרוניים יש בד"כ הרבה אפשרויות עבודה. לכן, ארגונים רבים מחוייבים עכשיו לעשות מאמץ, כדי למשוך אליהם את הדור הבא של מנהלי החברה.

חברת הסטארט אפ ישראלית, זיהתה את הצורך הטמון במיתוג מעסיק, ושילבה באפליקציה, שפיתחה לגיוס במדיה החברתית, גם שירותים של מיתוג מעסיק. החברה מספקת פלטפורמה לתוכני וידאו ותכנים מילוליים, אשר מאפשרים לארגונים להבליט את היתרונות שבעבודה אצלם.

הלקוחות מרחיבים את ערוץ הגיוס האפקטיבי ביותר והוא "חבר מביא חבר" באמצעות הטכנולוגיה של החברה, המאפשרת הפצת המסר של מיתוג המעסיק ומשרות רלבנטיות בקרב העובדים ורשת הקשרים שלהם בפייסבוק. העובדים הופכים להיות שגרירים של החברה, ומתוגמלים על כך.

גליה בכר, מנהלת  משאבי אנוש של  קבוצת אדסמרקט , אשר הייתה בין החלוצות בשימוש במדיה חברתית לגיוס עובדים מציינת כי "השימוש במדיה עשירה ממקסם את האפקטיביות של המסרים של מיתוג מעסיק. באמצעות קמפיינים שאנו מריצים ברשתות החברתיות, מועמדים מגיעים ישירות לעמוד המשרות בדף הבית של החברה. זו הסיבה שהעלנו לפייסבוק סרטונים המתאפשרים בזכות טכנולוגיה זו, ובהם אחד מהמנהלים המקצועיים בחברה, מתאר את המשרה ואת הדרישות המקצועיות. המועמד הפוטנציאלי יכול להתרשם מהדברים, לראות מי המנהל שאתו הוא עשוי לעבוד ולהחליט על סמך כך האם להגיש קורות חיים". לכן, ישנה חשיבות לנטוש את תיאורי המשרות המשמימים ולעבור להשתמש במדיה חדשה כמו סרטוני הוידאו:

 http://www.facebook.com/XTENDm?v=app_120661144644808

שני ברונשטיין, מנהלת גיוס במדיה חברתית ב-  888, וממובילות השימוש בכלי המדיה החברתית מציינת כי :
"במהלך השנים האחרונות אנו נעזרים ברשתות החברתיות לצורך איתור מועמדים פוטנציאליים בפרט, וניהול קשר עם מועמדים בכלל .
 אם בעבר בניית הזהות של החברה ומיתוגה כמקום עבודה אטרקטיבי נעשו באופן בלעדי באתר החברה הסטטי, הרי שכניסתן של הרשתות החברתיות איפשרה לנו כחברה, להיעזר בכלי האינטרקטיבי ליצירת קשר עם המועמדים. אנו מכירים בפונקציונאליות של הרשתות ומשתמשים בהן, כדי להעמיד בפני המועמדים ערוץ ישיר עם נציגי החברה.
כיוון שברור היום, יותר מתמיד, שיש להשכיל ולהשתמש במדיה החברתית גם ככלי גיוסי החלטנו ליישם זאת גם בשיטת "חבר מביא חבר",ובכך לקדם את השיטה צעד אחד קדימה ברוח התקופה החברתית הנוכחית."

האני מאמין מאחורי הגישה הוא בשימוש בעובדי הארגון כדוברים אותנטיים אמינים בסרטים ובבלוגים. ואכן אחת החברות אשר עושה שימוש בטכנולוגיה זו היא חברת הוט, אשר העלתה סרטון, המתאר את השתלשלות הקריירה של אחד מהמנהלים בחברה אשר התחיל כמוקדן טלפוני וקודם לתפקיד של מנהל מחלקת מכירות.  המסר הוא "שאם תתאמץ - תצליח". והמועמדים הפוטינצלים זוכים לראות את סביבת העבודה, תיאורי תפקיד שונים בחברה ואת אפשרויות הקידום- מה שמהווה עבורם גורמי משיכה:
  http://www.facebook.com/pages/Hot-Jobs/116822788335061?v=app_120661144644808
ניתן לומר, שמיתוג מעסיק מאפשר למצוא את העובדים המתאימים במינימום השקעה של זמן ובהשקעה כספית מינימלית. לפי זאת, האסטרטגיה שלכם לגיוס עובדים שלכם ואפילו המערכות לגיוס עובדים צריכות לכלול דרכים לבנות את הזהות שלכם כמקום עבודה שטוב לעבוד בו. האם אסטרטגיית הגיוס והקליטה שלכם עושה זאת?


הכותבת היא אורית שיבר, מנהלת הפעילות בישראל של חברת Surge  המשווקת מערכת לגיוס עובדים במדיה החברתית. דוא"ל:  oritshib@bezeqint.net

 
http://www.hrm.co.il | Powered by Tafnit Websystems 972-54-4780798