כיצד להישאר רלוונטי בעולם דיגטלי?

 
המהפכה הדיגטלית אף על פי שהיא מונעת על  ידי הקטר הטכנולוגי – כניסה של האינטרנט, פיתוח של כלי הווב 2.0 והרשתות חברתיות  היא אינה מהפכה טכנולוגית אלא היא מהפכה אשר שינתה את האופן שבו אנו חיים.

מהפכה הדיגטלית עיצבה שני שינויים עיקריים אשר משפיעים על הביזנס שלך - 

1.שינוי באופן שבו לקוחות קונים.

מחקר שבדק את דפוסי הקניה של מנהלים מראהשבניגוד לעבר כאשר נהלים נתקלים בבעיה הדבר הראשון שהם עושים הוא למידה שלה באמצעות גוגליזאציה שלה באינטרנט לאחר מכן הם פונים ובודקים כיצד קולגות שלהם פותרים בעיות דומות. רק בשלב מאוחר יותר כשהם בשלב של בדיקת בדיקת המחיר הם פונים לספק. כלומר ספקים נשארים מחוץ לתהליך הקניה של הלקוח כמעט עד לסופו.

בעולם הדיגטלי לקוחות כבר אינם זקוקים לספקים כדי לקבל מידע וידע על מוצרים ושרותים והמלצה של קולגה הרבה יותר מהימנה בעינהם מאשר ההמלצה שלך.

שינוי דומה, אנו מוצאים גם בC 2B  במחקר של  IBM מ 2010 רואיינו 30 אלף לקוחות. נמצא ש 78%  פונים לכלי מדיה חברתית כאשר הם מעוניינים לקנות מוצר חדש, 45% פונים לחברים שלהם , 37% פונים למקורות אחרים ורק 18% פונים לספקים.

2. שינוי בסביבה העסקית.

המהפכה הדיגטלית הפכה את השוק למורכב לא וודאי ותחרותי יותר. יש הרבה מוצרים וקל יותר להשוות בניהם. הציפיה של לקוחות היא שספקים יסייעו להם להקטין את הסיכון בקבלת ההחלטות שלהם ויקדמו את ההצלחה של הביזנס שלהם.

חברות נוקטות באסטרטגיות פעולה שונות תגובה למהפכה הדיגטלית.  

ישנן חברות שהחלו להציע את המוצרים שלהם גם באון ליין ( באתר שלהם או בפייסבוק ) כלומר החברה למעשה ממשיכה לעשות את מה שהיא עשתה עד עכשיו אבל עתה היא רק הוסיפה ערוץ נוסף לקניה באון ליין כלומר השינוי הוא ברמה תפעולית.

שינוי ברמה תפעולית אינו מספיק מכיוון שהצרכים כמו גם הציפיות של לקוחות השתנו ועל כן ספקים אשר רוצים להיות רלוונטים בעולם דיגטלי צריכים לעצב ערך חדש ללקוח כלומר לעצב מודל עסקי חדש. 

שינוי של המודל העסקי הוא קודם כל שינוי ב   VALUE PROPOSITION .  יש צורך לבדוק - מהן הסיבות שהלקוח יבחר במוצרים או בשרותים ולא במוצרים של המתחרים.

אך כדי לעצב ערך חדש ללקוח יש צורך גם שינוי בחלקים האחרים של המודל כמו: שינוי בטיב היחסים ספק – לקוח , הערכה מחדש של משאבים להשגת הערך ,שיתופי פעולה עם פרטנרים ובדיקת העלויות וההכנסות.

 דוגמא ליצירה של ערך חדש ללקוח באמצעות שימוש בטכנולוגיה הוא למשל אימוץ התהליך של חדשנות פתוחה על ידי חברות כמו נוברטיס ו   G & P   פעילות זו מביאה לפיתוח מוצרים חדשים יחד עם הלקוח דבר שמאפשר התאמה טובה יותר לצרכים של לקוחות.  

היכולת לשנות ולהתאים את המודל החדש ללקוחות דורש למידה ומעקב מתמיד אחר הציפיות הצרכים והבעיות של הלקוח שלכם. זה מה שעושות חברות כמו דל אפל  ו  IBM הן משתמשות בכלים טכנולוגיים כדי לשוחח עם לקוחות וללמוד על הצרכים החדשים שלהם מה שמקנה להן יתרון תחרותי.   
 
שאלות אשר יסייעו לך להעריך את המודל העסקי שלך הן למשל - 

מהם הצרכים החדשים של הלקוחות שלך והאם המוצרים והשרותים שלך עונים על צרכים חדשים אלה?  

היכן המוצרים שלך על הרצף של פיזי- דיגטלי?

האם שנית את המודל העסקי שלך בתגובה לשינויים בצרכי הלקוחות ( האם זה שינוי כולל או רק שינוי תפעולי ) 

מה המתחרים שלה עושים בתגובה למהפכה הדיגטלית?

מהפכה דיגטלית אינה מהפכה טכנולוגית אלא מהפכה של האופן בו אנשים חיים וקונים וזה כמובן דורש שינוי של הביזנס שלך באם הוא חברה גלובלית או חברה בנונית או קטנה.  


Ó נאוה שלו 2011
נאוה שלו היא המנכ"לית של  NSG CONSUTING  יועצת ,מאמנת וכותבת עם ניסיון של 17 שנים בשוק הבינלאומי.  הפתרונות שלנו מקדמים רוחיות וצמיחה של חברות. בקרו ב www.nsg-consulting.com   ניתן ליצור איתה קשר ב   nshalev@nsg-consulting.com  

 
http://www.hrm.co.il | Powered by Tafnit Websystems 972-54-4780798